artykul-11-05-1313x579

Blog firmowy – jakie treści warto publikować?

Blog firmowy to jedna z najlepszych dróg do budowania relacji z klientem.

Po pierwsze – jest tania i łatwa do zorganizowania, po drugie – udostępniasz informacje przydatne klientowi, dając mu korzyść,  po trzecie – blog buduje Twój obraz jako specjalisty w dziedzinie, którą się zajmujesz, co prowadzi do wzbudzenia zaufania klientów.

Co jednak zrobić, kiedy brakuje nam pomysłów na artykuły? O czym pisać, aby nasi czytelnicy się nie znudzili? Jak ich zainteresować?

Jak pisać firmowego bloga, aby był korzystny dla klientów i budował Twój wizerunek? Przedstawiamy kilka wskazówek.

Określ cel

Wiadomo, że celem nadrzędnym zawsze jest wzrost sprzedaży. Pomyśl jednak o tym, co możesz dać swoim odbiorcom pisząc bloga, lub – jak niektórzy wolą – bazę wiedzy. Możesz pomóc im zapoznać się z Twoimi produktami, znaleźć ich nowe zastosowanie, zainspirować do rozwiązania problemów z pomocą produktów i usług, wzbogacić wiedzę klientów na temat branży. Dasz się odebrać jako ekspert, znający się dobrze na swoim fachu i będący na bieżąco z nowościami z branży.

Pamiętaj, że prowadzenie bloga daje Ci najbardziej wartościowy ruch na stronie – ruch organiczny, który najczęściej prowadzi do konwersji.

Pamiętaj, że nie piszesz dla siebie

Będąc specjalistą w jakiejś dziedzinie łatwo można wpaść, między innymi, w pułapkę języka specjalistycznego, który może być zbyt skomplikowany dla twoich odbiorców, nie tylko ze względu na terminologię. O innych pułapkach piszemy w kolejnym punkcie

Pisz prostym językiem

Badania naukowe potwierdzają, że pisząc, staramy się używać bardziej skomplikowanego języka, aby pokazać się jako bardziej inteligentni. Jednocześnie teksty, które są napisane prostym językiem, odbieramy jako nie tylko bardziej przychylne, ale też inteligentniejsze.

Pamiętasz scenę z „Przyjaciół”, w której Joey napisał do agencji adopcyjnej list polecający używając słownika synonimów? Brzmiała ona mniej więcej tak:

Monica: Dobra, jakie było to zdanie na początku ??? (pokazuje zdanie Joeyowi)

Joey: Oh, są ciepłymi i miłymi ludźmi z wielkimi sercami.

Chandler: i zamieniłeś to na: “Są wilgotnymi i ujmującymi Homo Sapiens z dużym rozmiarem tętnicy aorty… ???

Blog firmowy - przyjaciele

Widzisz już, że używanie wyrafinowanego języka często po prostu nie działa 😉 Posłuchaj więc Chandlera:

Hey, a może przestań martwić się o to czy będziesz mądrze brzmiał i zaczniesz być sobą!

– A co ze specjalistami? –

Zapytasz. Nie martw się, że ktoś będzie urażony zbyt prostym językiem tekstu. Jeśli boisz się, że mógłbyś „obrazić inteligencję” kolegów specjalistów czytających Twój tekst, pamiętaj o prostych zasadach:

– nie wyjaśniaj terminów podstawowych (nie tłumacz kolegom stomatologom czym jest ząb mleczny ani jubilerom czym jest złoto),

– nie wyciągaj wniosków bez wystarczających danych na ich poparcie.

Pisz regularnie

Nie zapominaj o pisaniu. Kiedy ktoś wejdzie raz na nieaktualizowanego długo bloga, więcej się na nim nie pojawi. Jeśli nie masz czasu, zleć temat agencji, specjalizującej się w budowaniu wizerunku, komunikacji i pisaniu.

Dbaj o wysoką jakość treści

Pamiętaj o poprawności gramatycznej i interpunkcyjnej, nie popełniaj błędów merytorycznych, unikaj niekonsekwencji i potknięć logicznych. Nie są one dyskwalifikujące, ale znacząco obniżają jakość odbioru. W miarę możliwości dbaj o czystość języka polskiego. Chyba że nie zhandlujesz z tym, bo leady nie będą wiedziały o co kaman 😉

Stosuj frazy i słowa kluczowe

Pisanie pod SEO niektórym z nas kojarzy się z tekstami „przeładowanymi” frazami kluczowymi, pozbawionymi właściwej treści.  

Stosując jednak rozsądnie zasady pozycjonowania, możesz osiągnąć dobre wyniki na stronach wyszukiwania, lepiej wyeksponować swoje treści w sieci i zyskać nowych odbiorców.

Co warto wiedzieć o tworzeniu tekstów SEO?

Pierwszą i najważniejszą zasadą jest tworzenie treści wartościowych – skup się na odbiorcy, a nie na googlowych algorytmach.

Poza tym należy pamiętać o kilku prostych zasadach:

  • Stosuj krótkie tytuły
  • Słowa w tytułach i „zajawkach” (wstępach) powinny zdradzać tematykę tekstu
  • Dopasowuj do słów kluczowych „długie ogony” (np. karma dla psa – karma dla psa + po sterylizacji, karma dla psa + seniora, karma dla psa + rasy dużej)
  • Pamiętaj o podziale tekstu na akapity i hierarchii nagłówków (od najważniejszego <h1> do najmniej ważnego <h6>
  • Wspomagaj się narzędziami wyszukującymi słowa kluczowe – Google Planner, Google Trends, Answer The Public
  • Używaj linków wewnętrznych – kieruj czytelników do innych swoich treści
  • Stosuj meta tagi  – znaczniki html umiejscowione w sekcji kodu źródłowego strony – aby informować roboty Google o zawartości podstrony.

Jeśli to wszystko wydaje Ci się zbyt skomplikowane lub czasochłonne, nie przejmuj się – jesteśmy po to, aby Ci pomóc!

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?