jak tworzyć chwytliwe nagłówki?

Chwytliwe nagłówki – 10 sposobów na to, jak je tworzyć i przyciągnąć uwagę odbiorcy

Chwytliwe nagłówki – 10 sposobów na to, jak je tworzyć i przyciągać uwagę odbiorcy

W internecie codziennie powstają miliony artykułów… jak znaleźć więc ten wyjątkowy? Jak będąc twórcą takiego tekstu sprawić, by odbiorca zainteresował się właśnie naszym dziełem? Jest na to sposób – chwytliwe nagłówki. To właśnie tytuł jest tym, na co pierwsze zwracamy uwagę. Nagłówek ma przyciągnąć nasz wzrok, skupić go na chwilę, a następnie sprawić, byśmy kliknęli w zawarty pod nim link. To właśnie jest moc przyciągania. Ona decyduje o tym, czy pozyskamy czytelnika, czy nie. Jak więc tworzyć nagłówki? Na co zwrócić uwagę, by zdobyły one popularność, były prawidłowe pod kątem SEO i najnowszych trendów? Sprawdź nasze wskazówki odnośnie tego jak tworzyć dobre tytuły Twoich tekstów!

TWORZENIE CHWYTLIWYCH NAGŁÓWKÓW – PIERWSZE, O CZYM MUSISZ WIEDZIEĆ

Zanim skupimy się na tym, jakie nagłówki pisać, przede wszystkim musisz odpowiedzieć sobie na kilka pytań:

– Jaki jest cel nagłówka? Czy ma wzbudzać zaufanie? A może ma skłaniać do zakupu? Dobry tytuł artykułu to taki, który jest przemyślany i, który osiąga cel, który sobie obraliśmy.

– Do kogo ma być skierowany nagłówek? W myśl zasady, że jak wszystko jest dla każdego to jest w gruncie rzeczy dla nikogo – tak samo tytuł Twojego tekstu musi mieć odbiorcę. Dlatego musisz się zastanowić nad tym, jaka jest Twoja grupa docelowa, dobrać do niej odpowiednie słownictwo.

– Jaki jest cel artykułu? Tworzenie nagłówków, które mają być tzw. clickbaitami (czyli generować ruch kosztem jakości tekstu – spotykane nieraz na portalach plotkarskich) nie jest dobrą praktyką. Jeśli chcesz być postrzegany w profesjonalny sposób – lepiej postaw na tytuł, który od razu będzie sugerował o czym jest artykuł. Dlatego już w tytule zawrzyj to, czy artykuł pomoże w rozwiązaniu jakiegoś problemu, a może będzie czysto informacyjny (newsowy).

JAK PRZYCIĄGNĄĆ UWAGĘ ODBIORCY? 10 ZASAD TWORZENIA DOBRYCH NAGŁÓWKÓW

Dobry nagłówek sprawia, że czytelnik wybierze właśnie Twój artykuł z grona pozostałych. Sprawdź nasze zasady, dzięki którym łatwiej Ci będzie stworzyć przyciągające uwagę odbiorcy tytuły:

  1. Dodawaj do tytułów liczby!

Czy wiesz, że jedną z najpopularniejszych metod przykucia uwagi odbiorcy jest dodanie do nagłówku liczby. Najpopularniejsze serwisy i czasopisma właśnie tak robią. Do najczęściej stosowanych liczb należą: 10, 5, 15 oraz 7.

  1. Pamiętaj o przymiotnikach

Interesujące przymiotniki świetnie ubarwiają nagłówek, sprawiając, że staje się on bardziej określony i wyjątkowy. Dlatego warto stawiać m.in. na takie słowa jak: darmowy, łatwy, prosty, niezwykły, wyjątkowy czy niezawodny.

  1. Sposób na dobry poradnik – zacznij od słowa „jak”

Jak ubarwić tytuł? Właśnie stosując słowo „jak”! Pozwala ono od razu zadać w nagłówku pytanie, wskazując na to, że w reszcie artykułu znajdziesz na nie odpowiedź.

  1. Dziel się wiedzą

Dobry nagłówek to taki, który wskazuje, że w artykule znajdziesz wartościową treść. Dlatego warto od razu pokazać, że w tekście znajdą się sposoby, powody, dowody, fakty czy pomysły na jakąś kwestię. Doskonale działa to zwłaszcza w połączeniu z liczbami. To dopiero sposób na przyciągnięcie uwagi czytelnika!

  1. Nie zapominaj o SEO

Dzięki odpowiedniemu pozycjonowaniu Twoja strona szybciej znajdzie się w wynikach wyszukiwania. Dlatego nie zapominaj o stosowaniu się do zasad SEO – używaj słów kluczowych (zwłaszcza tych z tzw. długiego ogona) oraz stosuj znaczniki H, np. H1, H2 czy H3.

  1. Angażuj odbiorcę!

Chwytliwy nagłówek, który przyciągnie uwagę czytelnika to taki, który zaangażuje go do dalszego czytania. Jak to zrobić? Stosując takie wyrazy, które wpłyną na jego zmysły. Dzięki temu dosięgniesz nie tylko wzroku czytelnika, ale będziesz mieć także wpływ na to co czuje, słyszy, smakuje czy dotyka.

  1. Najstarsza sztuczka świata – odwołanie do emocji

To metoda stosowana bardzo często w tzw. brukowcach, czyli odwołanie się do emocji. Jeśli coś potęguje nasze odczucia, niezależnie od tego czy są one pozytywne, czy negatywne – będziemy chcieli prawdopodobnie wiedzieć więcej.

  1. Postaw na personalizację

Znając swoją grupę docelową możesz posłużyć się kolejnym sposobem, czyli korzystaniem z zaimków osobowych. Zwracaj się bezpośrednio do czytelnika, używaj odpowiedniej formy.

  1. Używaj w nagłówku cytatów

Cytaty świetnie przyciągają uwagę! Wykorzystywanie wizerunku osób znanych, ale też i tych, które po prostu mogą uchodzić za specjalistę w danej dziedzinie naprawdę działa. Bardziej ufamy osobie, która się wypowiada i podpisuje pod czymś swoim imieniem i nazwiskiem, niż anonimowemu twórcy. Stosując cytat urozmaicisz swój nagłówek i dasz znać czytelnikowi, że w artykule może liczyć na więcej wypowiedzi specjalisty.

  1. Humor i gra słów

Jeśli nie wiesz już na co postawić – postaw na kreatywność. Dobra gra słów potrafi zdziałać wiele. Subtelne połączenia wyrazów, dwuznaczność, nawiązanie do związków frazeologicznych czy pop kultury – to wszystko wzbudza zainteresowanie i przyciąga uwagę odbiorcy!

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?