artykul-24-06-1313x579

E-mail marketing w strategii firmy – skuteczne porady

E-mail marketing to skuteczne narzędzie do promocji marki i bezpośredniej komunikacji z klientem. Samo wysłanie wiadomości może jednak nie przynieść oczekiwanych rezultatów. Obecnie przeciętny Kowalski otrzymuje kilka,
a nawet kilkanaście ofert dziennie. Co zrobić, żeby użytkownik zechciał kliknąć i zapoznać się z wiadomością właśnie od Ciebie? Przeczytaj artykuł do końca i postaraj się wdrożyć opisane porady w życie. 

Zalety e-mail marketingu

Jeśli dopiero zaczynasz swoją przygodę z e-mail marketingiem lub zastanawiasz się czy jest to optymalne rozwiązanie dla Twojej firmy, to koniecznie zapoznaj się z tym akapitem 🙂

Dotarcie do grupy docelowej

Główną zaletą e-mail marketingu jest możliwość dotarcia do szerokiego grona odbiorców
w bardzo krótkim czasie. Posiadanie obszernej i aktualnej bazy adresów to jeden
z kluczowych elementów kampanii. Jak pozyskać leady? Tego dowiesz się z dalszej części artykułu.

Mierzalność

E-mail marketing jest mierzalny. Możesz dokładnie przeanalizować wyniki swojej kampanii. Sprawdzić, do ilu osób dotarła wiadomość, ilu użytkowników kliknęło w jej treść lub w zamieszczone banery (wersja interaktywna), no i najważniejsze – ile konwersji wygenerowała.  

e-mail marketing w strategii firmy

Interaktywność

Reklamy e-mailowe są interaktywne. Odbiorca może kliknąć w baner, link, odpowiedzieć na wiadomość, wypełnić ankietę, zapisać się na webinar, wypisać się z bazy (tego oczywiście nie chcemy), itp. Możliwości jest naprawdę wiele i to od Ciebie zależy, czy w pełni wykorzystasz potencjał tego typu komunikacji. 

Szybkość 

Chcąc wysłać wiadomość do swoich klientów nie potrzebujesz grona marketerów, programistów czy techników. Wystarczy dobry pomysł, godzinka na stworzenie szablonu (treść, grafika) i gotowe! Jeśli korzystasz z dedykowanych systemów do e-mail marketingu to dystrybucja nawet kilkuset tysięcy wiadomości może sprowadzić się do kliknięcia w jeden przycisk “wyślij”. Proste, prawda?

Niskie koszty 

E-mail marketing to skuteczny i jak się okazuje niedrogi sposób dystrybucji contentu reklamowego. W tym przypadku przy niskim budżecie możesz osiągnąć zadowalające efekty. Liczy się kreatywność i wykonanie! 

Narzędzia do e-mail marketingu

Obecnie na rynku dostępnych jest wiele platform i aplikacji, dzięki którym możesz stworzyć skuteczny mailing w kilka minut. Większość dedykowanych rozwiązań posiada gotowe szablony, które możesz dostosować do oferty swojej marki. Programy są intuicyjne. Krok po kroku przeprowadzą Cię przez cały proces tworzenia kampanii. 

Sprawdzone przez nas:

Freshmail 

✅ Intuicyjny panel

✅ Setki gotowych szablonów – z pewnością znajdziesz coś dla siebie!

✅ Okres testowy – przez 14 dni możesz korzystać z platformy zupełnie za darmo

✅ Możliwość połączenia wysyłki maili z komunikatami sms

✅ Możliwość importu i edycji wiadomości w HTML

✅ Testy A/B i antyspamowe

✅ Możliwość zaplanowania wysyłki (optymalizator czasu wysyłki)

✅ Inspektor kodu (ta opcja pokazuje co należy poprawić w przygotowanej wiadomości)

✅ Pomocny support

✅ Łatwa integracja z WordPress i innymi cms’ami

❌Zdarzają się problemy z zapisywaniem edytowalnych elementów

❌Platforma czasami się zawiesza

GetResponse 

✅ Bardzo intuicyjny panel

✅ Możliwość wykorzystania gotowego szablonu lub konfiguracji wiadomości samemu (prosty w użyciu edytor drag-and-drop)

✅ Okres próbny – 30 dni za darmo

✅ Możliwość ulepszenia szablonu za pomocą GIFów i darmowych zdjęć

✅ Dostarczanie wiadomości o właściwej porze – narzędzia Perfect Timing oraz Time Travel

✅ Możliwość wysyłania e-maili transakcyjnych 

✅ Testy A/B

Mail Chimp

✅ Intuicyjny panel

✅ Gotowe szablony

✅ Łatwa edycja

✅ Możliwość zaplanowania wysyłki 

✅ Podgląd wiadomości podczas jej tworzenia

✅ Pomocne raporty 

✅ Łatwe zarządzanie odbiorcami

✅ Wersja darmowa do 2000 kontaktów

✅ Integracja z platformami CRM

✅ Segmentacja odbiorców

❌Panel w języku angielskim

❌Utrudniony kontakt z supportem

Jak pozyskać bazę adresów?

Zaczniemy najpierw od tego jak nie pozyskiwać baz mailingowych. Chyba nie musimy Ci
o tym wspominać, ale dla pewności przypominamy i ostrzegamy. Pozyskiwanie baz danych z niewiadomych źródeł jest przede wszystkim nielegalne. Kupując taką bazę możesz mieć problemy prawne ze względu na złamanie przepisów RODO. 

Co więcej, taka baza często jest bazą “śmieciową”. Maile, które tam się znajdują, mogą być nieaktywne, a grono odbiorców nieznanego pochodzenia. Szybkie zwiększenie liczby subskrybentów jest łatwe i tanie, ale to tylko pozory. Pamiętaj – liczy się jakość odbiorców, a nie ilość. 

Jak więc budować dobrą bazę e-mail?

  1. Przygotuj dobrze przemyślany formularz zapisu (pomyśl o landing page’u).
  2. Zadbaj o elementy formalne i zgody, przygotuj mechanizm Double Opt-In.
  3. Przedstaw korzyści z zapisu do newslettera.
  4. Daj coś w zamian (ebook, checklista, próbka, itp.).
  5. Dbaj o listę regularnie sprawdzając otwieralność odbiorców.
  6. Ułatw wypisanie się z newslettera. 
e-mail marketing

Jak zwiększyć CTR i OPEN RATE wysyłanych wiadomości?

  1. Przygotuj zachęcający tytuł – unikaj clickbait’ów.
  2. Utrzymaj uwagę, dzięki interesującemu wstępowi. 
  3. Przygotuj interesujące grafiki (ale upewnij się, że wyświetlają się poprawnie).
  4. Przedstaw korzyści swojego produktu bądź usługi.
  5. Przygotuj dobre CTA – wyróżnij przycisk i zapewnij widoczność.
  6. Ułatwiaj podjęcie decyzji – kieruj hiperłącza prosto do akcji (produkt, landing page).
  7. Korzystaj z segmentacji (kieruj mailing tematycznie).
  8. Testuj i sprawdzaj – dzień wysyłki, godzinę, tytuł wiadomości, grafiki, itp.
  9. Bądź konsekwentny i regularny. 

Masz pytania? Napisz do nas! Chętnie pomożemy.

Artykuł polecany dla Ciebie – Influencer Marketing w strategii marki

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?