Dobry RTM to trochę Złoty Graal dla osób pracujących w social mediach. Większość z nas uważnie śledzi wiadomości z kraju i świata, by nie stracić szansy na kreatywny content, który wirusowo rozniesie się po sieci. Udostępnienia, komentarze, reakcje oraz publikacje w branżowych grupkach, i to wszystko niemal za darmo.
Nic więc dziwnego, że nie przepuszczamy żadnej okazji, by zabłysnąć. Komu się to ostatnio udało, a kto strzelił sobie w kolano? Czytajcie!
Kryzys na granicy z Białorusią
Czy napięta sytuacja na granicy jest dobrym pretekstem, by zdobyć lajki i powiększyć zasięgi?
Czy ludzka tragedia powinna być wykorzystywana w celach marketingowych?
Na te pytania odpowiedzcie sobie sami.
Browar Mentzen to marka, która lubi kontrowersje. Nie tak dawno zasłynęła z kampanii „White IPA Matters”,
która w dość oczywisty sposób nawiązywała do ruchu Black Lives Matter. Wywołało to mieszane reakcje,
jednak przyniosło oczekiwany rezultat w postaci darmowego rozgłosu. Podobnie było tym razem – memiczny post wykorzystujący wizerunek posła KO ścigającego się ze Strażnikami Granicznymi nie mógł nie zostać zauważony. Wierni fani posła Konfederacji oraz wielbiciele marki byli zachwyceni, jednak pod postem przeważały negatywne komentarze. Choć post nie został ciepło przyjęty, to jedno marce się udało – kolejny raz było o niej głośno.

Szambo wybiło, dosłownie, na profilu Szambo24.pl. Całe szczęście fanpage nie ma dużych zasięgów, więc niewiele osób mogło docenić poczucie humoru admina. Dzieło oczywiście nie przeszło bez echa
i zostało udostępnione na branżowych grupkach. Jednak, jak możecie się domyśleć, nie spotkało się
z entuzjastycznym przyjęciem. To dobry przykład, że kontrowersja nie zawsze robi zasięgi.

Nowy sezon Domu z Papieru
Na szczęście w polskim Internecie dzieją się też rzeczy dobre i ciekawe. Na początku września miała miejsce premiera nowego sezonu Domu z Papieru, inspirując marketerów do tworzenia świetnych treści.
DrTusz to niewielki profil, o którym dowiedziałam się niedawno, właśnie za sprawą doskonałego RTMu. Fanpage należy do marki zajmującej się sprzedażą tuszy, tonerów i elementów do drukarek oraz samych drukarek. Nawiązanie
do serialu, w którym pierwszy sezon opowiada o drukowaniu pieniędzy, było więc strzałem w dziesiątkę! Sam post statyczny ze sloganem Dom z Toneru byłby świetnym pomysłem, ale tu się zadziało dużo więcej – powstał film,
i to z udziałem pracowników! Spot wcale nie jest drętwy i nie wywołuje ciarek wstydu, jak to się zwykle dzieje,
gdy firma zmusza ludzi do udziału w takich akcjach. Wręcz przeciwnie – można odnieść wrażenie, że ekipa ma frajdę
z możliwości pokazania swoich aktorskich talentów.
Do tego angażujące i pomysłowe copy – RTM 11/10!

Harbingers to agencja interaktywna, nic więc dziwnego, że z Real Time Marketingiem są za pan brat.
Taki post rekrutacyjny pozwala marce wyróżnić się na tle innych pracodawców.
Dla potencjalnych pracowników jest sygnałem, że nie aplikują do kolejnego nudnego biura, a miejsca gdzie praca jest ciekawym wyzwaniem.

GetHero, agencja influencer marketingu, równie dobrze wykorzystała sytuację, nie tylko bawiąc się nazwą,
ale też nawiązując do więziennego żargonu. Na uwagę zasługuje wykorzystanie wizerunków pracowników agencji,
do tego lekki kuksaniec wymierzony w stronę Warszawy – lubię to!

Chciałbyś/chciałabyś robić RTMy, o których będzie głośno, ale tylko w pozytywnym sensie? Napisz do nas, a na pewno coś wymyślimy! Śledź też uważnie naszego bloga, niebawem więcej inspiracji.
Artykuł polecany dla Ciebie – “Real Time Marketing w mediach społecznościowych”