Jesteś właścicielem firmy i zastanawiasz się, jak zaistnieć w sieci? Bycie zauważonym wśród konkurencji wcale nie jest takie trudne! Wystarczy poznać kilka najważniejszych i niezawodnych sposobów na wypromowanie swojej marki albo powierzyć działania marketingowe kreatywnej agencji – takiej jak nasza. Efektywność działań oraz metody promocji uzależnione są od dostępnych środków finansowych, branży i zasobów czasowych.
Strona internetowa
Strona internetowa jest zazwyczaj pierwszym miejscem kontaktu klienta z Twoją firmą, jest wirtualną wizytówką. Czytelna i przejrzysta witryna, wraz z konkretnym menu pozwoli w szybki sposób dotrzeć do potrzeb Twojego potencjalnego nabywcy oraz do kontaktu z Tobą.
Pamiętaj, że pierwsze wrażenie robi się tylko raz. Podstrony powinny ładować się szybko (do 3 sekund), im dłużej ładuje się strona, tym szybciej klient robi się zniecierpliwiony i rezygnuje z jej przeglądania.
Bardzo wielu potencjalnych klientów zwraca uwagę na estetykę strony internetowej, która bywa kluczowa przy podejmowaniu decyzji o zakupie produktów bądź skorzystania z usług. Pamiętaj, aby treści na stronie były pisane czytelnymi czcionkami oraz zawierały atrakcyjne i estetyczne grafiki, to na pewno przykuje uwagę kupujących.
Chcesz zachęcić do skorzystania z Twoich usług bądź zakupu produktów?
- Stwórz czytelne menu strony internetowej
- Dodaj formularz kontaktowy
- Umieść na stronie Livechat
- Przystosuj stronę do urządzeń mobilnych
- Zadbaj o szybkie ładowanie strony – możesz skorzystać z bezpłatnego narzędzia Googla, aby zweryfikować elementy wymagające poprawy https://www.thinkwithgoogle.com/intl/en-cee/feature/testmysite/
Blog
Jesteś ekspertem w swojej dziedzinie i chcesz podzielić się swoją wiedzą i doświadczeniem z potencjalnymi klientami? Załóż branżowego bloga! Odbiorcy lubią otrzymywać konkretne porady, najlepiej od specjalistów z danej branży. Podczas zakupów stacjonarnych, sprzedawca rozmawia o tym co sprzedaje, udziela rad (np. jaki produkt najlepiej odpowie na potrzeby klienta), warto stosować te praktyki także przy sprzedaży w Internecie. Blog firmowy pozwoli Ci pozyskać nowych odwiedzających, którzy z biegiem czasu mogą stać się Twoimi klientami.
Z punktu widzenia SEO wartościowe treści, które umieszczasz na blogu firmowym, mają ogromne znaczenie dla oceny jakości strony. Każdy kolejny artykuł jest treścią promocyjną, która daje szansę na wyższą pozycję w Google.
Pozycjonowanie SEO
Pokrótce przypomnę Ci, czym jest pozycjonowanie SEO. Jest to szereg działań, których celem jest osiągnięcie jak najwyższej pozycji w wyszukiwarkach internetowych. Procesy te odbywają się na dwóch płaszczyznach – wewnątrz strony “on-site” oraz na zewnątrz “off-site”.
SEO jest skutecznym sposobem działań online, do którego prowadzenia nie potrzebujesz budżetu mediowego na reklamy jak w przypadku promocji Facebook i Google Ads.
Google jest bardzo wymagający pod względem jakości stron i zawartych na nich treści, dlatego warto współpracować z agencją i specjalistami w tej dziedzinie. Warto być na bieżąco z wytycznymi i rekomendacjami Google’a, jeśli zależy nam na miejscu w TOP 10 wyników wyszukiwania. Proces pozycjonowania sklepów i stron opiera się na:
- linkowaniu wewnętrznym
- rozbudowie treści na stronie i jej regularnym aktualizowaniu
- optymalizacji kodu HTML
- nasyceniu treści słowami kluczowymi
- poprawnym indeksowaniu mobile first
- budowie strony dbającej o dobry User Experience
Kampanie Google Ads
Reklamy Google Ads są bardzo skuteczną metodą promowania witryny w sieci. Kampanie płatne wyświetlane są na górze wyników wyszukiwania, co sprawia, że użytkownicy mogą w łatwy sposób przejść do strony produktu lub usługi. Podobnie jak w SEO, tutaj również jest ważny dobór słów kluczowych.
Działania Google Ads rozliczane są w systemie za kliknięcie linku, jego koszt może wynosić od kilku groszy do nawet kilkuset złotych. Wyższe koszty kliknięcia będą miały popularne słowa kluczowe, ze względu na dużą konkurencję. Warto wykorzystywać w reklamach frazy typu long tail, które są tańsze i skutecznie odpowiadają na konkretne zapytania użytkowników.
Media społecznościowe (Facebook, Instagram)
Kolejnym kanałem dotarcia do klientów są media społecznościowe. Tutaj mamy dużo możliwości promocji naszej działalności.
Wykorzystaj potencjał Facebooka, Instagrama, LinkedIn lub Twitter do tworzenia relacji z odbiorcami i dzielenia się wiedzą oraz budowania pozytywnych skojarzeń ze swoją ofertą i marką. Nie zapominaj także o treściach lifestyle’owych, daj się poznać potencjalnym klientom i buduj lojalną i zaangażowaną społeczność.
O skutecznych sposobach komunikacji w mediach społecznościowych pisaliśmy m.in. tu:
JAK SKUTECZNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ NA FACEBOOKU? część 1
JAK SKUTECZNIE KOMUNIKOWAĆ SIĘ NA FACEBOOKU? część 2
Pamiętaj, że budowanie profilu w mediach społecznościowych to proces, który wymaga zaangażowania i tworzenia wartościowych treści. Jednak to inwestycja w budowanie wizerunku marki i kształtowanie decyzji zakupowych klientów. Warto także wykorzystać działania płatne, które umożliwiają dotarcie do określonej grupy docelowej zgodnie z jej cechami demograficznymi, zainteresowaniami oraz zachowaniami. Kampanie płatne są doskonałym wsparciem w tworzeniu zaangażowanej społeczności, zbieraniu kontaktów, zwiększaniu ruchu na stronie, a także budowaniu rozpoznawalności marki.
Wizytówka w Google
Świadczysz lokalne usługi lub stacjonarną sprzedaż produktów? Załóż wizytówkę w Google https://www.google.com/intl/pl_pl/business/. Usługa jest darmowa i ułatwia użytkownikom odnalezienie Twojej firmy, zwiększa ruch także na stronie o nawet do 25%.
W wizytówce podajesz podstawowe dane:
- adres
- godziny otwarcia
- numer kontaktowy
- logo
- adres witryny www
- zdjęcia i wideo
- oferowane produkty i usługi
Warto umożliwić użytkownikom również wystawianie ocen oraz opinii o firmie w wizytówce Google. Taki zabieg pomoże nam zebrać bezpośredni feedback od obecnych klientów, będzie także wartościowy dla potencjalnych odbiorców, którzy poszukują informacji o firmie oraz recenzji jej produktów lub usług.
Dzięki wizytówkom klient otrzymuje niezbędne informacje już z poziomu wyszukiwarki, bez konieczności wchodzenia na stronę internetową. Wizytówki pozwalają w łatwy sposób nawiązać kontakt telefoniczny, wyznaczyć trasę do siedziby firmy, lub wyznaczyć trasę, a w wybranych branżach zarezerwować nocleg lub wizytę np. w SPA. To rozwiązanie podnosi także poziom zaufania użytkowników względem marki, pozwala im także na poznanie opinii innych klientów, co w przypadku pozytywnych ocen, może przełożyć się na podjęcie decyzji o skorzystaniu z oferty.
E-mail marketing
Niektórzy uważają, że to przestarzała metoda, zapychająca spamem skrzynki odbiorcze. Jednak w raporcie opublikowanym przez firmę Compass (https://mycompassair.com/all/email-the-most-popular-way-for-organisations-to-communicate/) e-mail marketing wciąż zajmuje wysoką wśród najlepiej konwertujących kanałów marketingu sklepów internetowych. Bazę mailingową tworzymy wyłącznie z użytkowników, którzy wyrazili zgodę na otrzymywanie ofert, np. zapisując się do newslettera. Wpływ na jego otwieralność mogą mieć m.in. dedykowane i ekskluzywne treści oraz promocje lub rabaty tylko dla subskrybentów.
W skrócie przedstawiłam Ci niezawodne sposoby na reklamę w sieci. Zdaję sobie sprawę, że możliwości marketingu internetowego jest jeszcze więcej, jednak postawiłam na te metody, które najlepiej sprawdzają się w mojej pracy dla klientów.
Jeśli chcesz promować swoją działalność w Internecie, a nie masz na to czasu, to współpraca z agencją jest bardzo dobrym rozwiązaniem. Jesteśmy na bieżąco z najnowszymi trendami, posiadamy też zespół wykwalifikowanych ekspertów w swoich dziedzinach oraz potrzebny know-how. Mam nadzieję, że mój artykuł i zawarte w nim porady, pomogą Ci Jeszcze lepiej rozwinąć swój biznes. A może już korzystasz z którejś z wymienionych metod?
Masz pytania? Potrzebujesz kreatywnych rozwiązań? Jesteśmy do Twojej dyspozycji! 🙂
Artykuł polecany dla Ciebie – “Real Time Marketing w mediach społecznościowych”