Tło projektu
Firma Złotnicki rozpoczęła współpracę z naszą agencją z początkiem roku 2017. Celem ich działań była poprawa wizerunku firmy w Internecie oraz otwarcie się na media społecznościowe. Klient poszukiwał ciekawych rozwiązań angażujących użytkowników serwisu Facebook. Komunikacja opierająca się o ich ofertę była wizerunkowo i marketingowo na nie najlepszym poziomie.

Poprzednia witryna internetowa bazowała na schematach i układzie elementów aktualnych kilka lat temu. Brak wersji mobilnej sprawiał, że tracono wielu klientów poszukujących oferty firmy za pomocą urządzeń mobilnych. Witryna była wielokrotnie modyfikowana i uzupełniana o rozwiązania, które pierwotnie nie były przewidziane. Końcowy efekt sprawiał wrażenie bałaganu, nieprzemyślanej i mało czytelnej nawigacji oraz niekonsekwencji w zakresie wizualnym.

REALIZACJA
W początkowym etapie zebraliśmy od klienta wszelkie uwagi i informacje, które jego zdaniem są niezbędne. Następnie analizowaliśmy stronę internetową względem popularności i zainteresowania, jakie użytkownicy dotychczasowo wykazywali w obrębie podstron, przycisków, ofert i innych treści dostępnych na oficjalnej stronie klienta.
Na podstawie zebranych danych opracowaliśmy poglądowy rysunek w postaci makiety lub szkicu obrazującego obszary, które:
- zamierzaliśmy uprościć lub usunąć,
- zoptymalizować lub połączyć,
- zamienić kolejnością i umiejscowieniem na stronie głównej oraz wybranych podstronach.
Zależało nam na zbudowaniu prostego serwisu. Użytkownik niemający wcześniej styczności z klientem miał już przy pierwszym wrażeniu wiedzieć w skrócie, czym zajmuje się firma oraz jak można się z nią łatwo skontaktować. Na głównej stronie zawarliśmy też skrócone informacje dotyczące liczby pracowników, nagród, jakie otrzymał klient oraz innych danych, które dobrze uwiarygadniały jego ofertę w oczach internautów.
Menu nawigacyjne zostało radykalnie uproszczone. Skupiliśmy się tylko na treściach kontaktowych, ofertowych oraz krótkich informacjach dotyczących firmy. Takie rozwiązanie skróciło czas dotarcia do najważniejszych treści, zwłaszcza w przypadku urządzeń, w których często towarzyszy nam deficyt rozdzielczości.
Motywem przewodnim uczyniliśmy anonimową postać podobną sylwetką i gestami do superbohatera. Postać jest elementem humorystycznym i wpisuje się w niemal nieograniczone możliwości klienta w zakresie transportu gabarytów i paczek.
Pozwoliliśmy sobie powielić ją również w obszarze mediów społecznościowych.
W OBSZARZE MEDIÓW SPOŁECZNOŚCIOWYCH PROWADZIMY KOMUNIKACJĘ OPARTĄ O:
- promowanie oferty klienta z silnym akcentem na szerokie możliwości w zakresie transportu,
- rozwijanie koncepcji superbohatera,
- humorystyczne akcenty, ciekawostki oraz inne tematycznie powiązane treści.
Działania na Facebooku często odsyłają bezpośrednio do oferty lub strony internetowej klienta. Stanowi to przedłużenie oferty klienta w mediach społecznościowych.