reklama na facebooku instagramie

Reklama na Facebooku i Instagramie – jak ją tworzyć?

Dobra reklama na Facebooku i Instagramie?

Mogłoby się wydawać, że reklama to zawsze reklama. Jaka by nie była – powinna działać. Ale to nie prawda! Reklama na Facebooku czy Instagramie wymagają od nas zaangażowania, monitorowania efektów, ale też przemyślenia działań. Choć samo ustawienie reklamy nie jest trudne – to nie wystarcza. Istnieją praktyki, których trzeba unikać, by zdobyć więcej klików i zwiększyć swoje CTRy.

SPRAWDŹ, CO MUSISZ WIEDZIEĆ, BY STWORZYĆ DOBRĄ REKLAMĘ W MEDIACH SPOŁECZNOŚCIOWYCH!

Prowadzisz fanpage i używasz mediów społecznościowych do promocji swojej marki? To świetnie! Zarówno Facebook, jak i Instagram to skuteczny sposób, by dotrzeć do klientów. Na co dzień z tych dwóch mediów korzysta nawet 2,5 miliarda użytkowników. Warto więc pamiętać, że social media mają ogromny potencjał. Dziś samo prowadzenie fanpage już nie wystarcza. Algorytmy mediów społecznościowych tną zasięgi organiczne, a to oznacza, że abyś stał się widoczny – potrzebujesz postawić na reklamy na Facebooku i Instagramie.
Jeśli nie jesteś pewien czy sam dasz radę stworzyć dobrą reklamę w mediach społecznościowych – skorzystaj z pomocy doświadczonych agencji reklamowych!

POSTAW NA ODPOWIEDNIE TARGETOWANIE.

Reklama na Facebooku i Instagramie wymaga od Ciebie odpowiedniego targetowania. Aby dotrzeć do określonych osób, należy stworzyć swoją grupę docelową, dobrze poznać adresatów. Zbyt szeroka grupa powoduje przepalanie budżetu. To powoduje, że reklama na Facebooku lub Instagramie trafia do osób, które nie są nią zainteresowane. Nie korzystają więc one z tego, co oferujesz. Nie klikają i nie reagują. Odpowiednia wiedza na temat odbiorców pozwoli lepiej prowadzić fanpage! Zarówno przesadnie szerokie targetowanie, jak i zawężanie może prowadzić do tego, że Twoje szanse na promocję firmy, rozpoznawalność marki czy pozyskanie nowych klientów zmaleją.
Zanim stworzysz nową kampanię – poznaj swoją grupę docelową. Dowiedz się kim są Twoi odbiorcy, jakie są ich zainteresowania czy zwyczaje. Docieraj do osób, które faktycznie zainteresują się Twoją firmą. Dlatego jedną z dobrych form reklamowych w social media jest remarketing. To sposób, by dotrzeć do osób, które odwiedziły nasz profil, stronę internetową lub skorzystały z aplikacji. Dzięki temu trafisz do klientów, którzy już cię znają! To zwiększa szansę na sprzedaż!

  • Pamiętaj też o tym, że wybierając zbyt podobne grupy docelowe podczas tworzenia reklam na Facebooku i Instagramie nie robisz dobrze! Korzystaj z różnych reklam dopasowanych do odmiennych grup docelowych.
  • Reklama pozbawiona na Facebooku lub Instagramie celu – nie odniesie skutku! Jeśli nie masz wyznaczonego celu nie tylko będziesz mieć problem z ustawieniem reklam na Facebooku czy Instagramie, ale również w ogóle z prowadzeniem fanpage’a.
  • Określenie celu przekłada się na zyski kampanii! To, co chcemy osiągnąć daną reklamą będzie wyznaczać także jaką reklamą stworzymy, na jakie grafiki powinniśmy postawić i, który tekst zastosować. Bez tworzenia odpowiednich komunikatów żadna reklama na Facebooku czy Instagramie nie osiągnie sukcesu.

BY WZBUDZIĆ ZAUFANIE DO TWOJEJ MARKI MUSISZ TAK ZAPROJEKTOWAĆ REKLAMĘ, BY BYŁA SPÓJNA Z RESZTĄ FANPAGE’A.

Stworzenie zupełnie niepowiązanej tematycznie ani graficznie reklamy na Facebooku lub Instagramie mija się z celem. Jeśli od samego początku mamy jasno określony cel – każda kampania powinna się udać. Wtedy łatwiej będzie nam dobrać działania związane z reklamą na Facebooku czy Instagramie. Pewniej dobierzemy format reklamy, nazwiemy konwersję czy wybierzemy miejsce na kampanię.

Obecnie prowadzenie fanpage’a i tworzenie reklam na Facebooku i Instagramie powinno iść ze sobą w parze. Jest wiele błędów, które mogą się wkraść podczas ustawiania kampanii – dlatego ważna jest strategia i określeniu celu. Najlepszą receptą na dobrą reklamę jest praktyka – metoda prób i błędów. Dzięki temu sprawdzimy, co będzie działało na naszej stronie!

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?