Ola_Reklamy płatne na LinkedIn_1313x579px

Reklamy płatne na LinkedIn – poradnik dla początkujących

Posiadasz stronę firmową na LinkedIn? Zastanawiasz się, czy nie pójść o krok dalej i nie zacząć prowadzić działań płatnych na tej platformie? Ten artykuł przeprowadzi Cię krok po kroku przez najważniejsze funkcje menedżera kampanii. Dzięki niemu, dowiesz się również, czy reklama na LinkedIn jest odpowiednia dla Twojego biznesu i czy warto w nią zainwestować. Zaczynamy!

Tworzenie konta reklamowego na LinkedIn

Chcąc założyć pierwsze konto reklamowe na LinkedIn musisz wejść na swój profil, a następnie w zakładce (górne menu) wybrać opcję “dla firm” -> “reklamuj/reklama” -> “utwórz konto”.

Zostaniesz poproszony o wybranie Company Page, waluty oraz nazwy konta. 

Najważniejszą kwestią na tym etapie jest wybór waluty, bo to w niej będziesz się rozliczać. Słusznym wyborem jest zawsze waluta, w której zarabiasz i wydajesz, zatem w PL będzie to polski złoty. 

Cały proces jest intuicyjny i zajmuje około jednej minuty. Kolejnym krokiem jest dodanie metody płatności (obowiązkowa opcja, żeby konto miało status – aktywne) oraz dodanie osób, które mają zarządzać kampaniami (nie jest to wymagane, możesz być jedyną osobą administrującą menedżerem reklam). 

Pierwsza reklama na LinkedIn krok po kroku

Jeśli udało Ci się założyć konto reklamowe na LinkedIn i dodać metodę płatności, możesz teraz skonfigurować swoją pierwszą kampanię.

Krok pierwszy

Utwórz grupę kampanii – nazwij ją, włącz status – aktywna. Następnie wybierz jedną z trzech opcji planowania:

  • grupa kampanii z datą rozpoczęcia,
  • grupa kampanii z datą rozpoczęcia i zakończenia,
  • i według mnie najlepsza opcja, czyli data rozpoczęcia i zakończenia z ustawionym budżetem całkowitym (w przyszłości zawsze możesz edytować kwotę i czas trwania).

Krok drugi

Wejdź w utworzoną grupę i skonfiguruj kampanię. Nazwij ją, a następnie wybierz cel*, jaki chcesz osiągnąć, do dyspozycji masz:

  • świadomość marki,
  • odwiedziny witryny,
  • interakcje,
  • wyświetlenia video,
  • generowanie potencjalnych klientów,
  • konwersje witryny,
  • kandydaci na ofertę pracy.
Reklamy płatne na LinkedIn - poradnik dla początkujących 1

*Wybór celu jest bardzo istotny, ponieważ będzie definiował rezultaty Twojej kampanii, jest również ważny w kontekście dostępnych formatów reklamowych.

Po wybraniu odpowiedniego celu kampanii, zostaniesz poproszony o utworzenie grupy odbiorców. Masz następujące opcje targetowania: lokalizacja, język, atrybuty odbiorców (firma, wykształcenie, doświadczenie zawodowe, zainteresowania, stanowisko, lata doświadczenia, itp.).

Możesz również wykluczyć grupy osób ze swoich odbiorców np. wykluczyć osoby odwiedzające stronę, osoby pracujące w danej firmie, itd. lub zawęzić odbiorców np. do osób pracujących w firmach 100-200 pracowników, itp.

Reklamy płatne na LinkedIn - poradnik dla początkujących 2

Kolejna funkcja to ustalenie budżetu i stawki. Możesz ustawić docelową stawkę CPC (zalecane) lub automatyczną, a także wybrać dla kampanii budżet dzienny lub całkowity.

Krok trzeci 

Po zapisaniu kampanii, zostaniesz przeniesiony do widoku reklamy. Do działań płatnych możesz wykorzystać treści już opublikowane na profilu “przeglądaj już istniejącą treść” lub utworzyć reklamę od zera – “utwórz reklamę”. Wybierając tę drugą opcję, będziesz musiał dodać grafikę, treść, nagłówek, adres url oraz CTA.

W przypadku reklamy na obserwujących oraz spotlight do uzupełnienia będzie jedynie nagłówek oraz opis. 

Dostępne formaty graficzne:

Reklamy płatne na LinkedIn - poradnik dla początkujących 3
Reklamy płatne na LinkedIn - poradnik dla początkujących 4
Przykład reklamy “obserwujący”

Krok czwarty 

Przejrzyj i uruchom swoją kampanię. Gotowe!

Budżet kampanii i analiza skuteczności 

Kampanie na LinkedIn są powszechnie uznawane za drogie. Co ma wpływ na koszt reklamy? 

  • grupa docelowa – im szersza grupa, tym niższy koszt za kliknięcie, jednak im węższa, bardziej sprecyzowana grupa, tym większa szansa na pożądaną konwersję, 
  • konkurencja – im większa konkurencja, tym wyższy koszt reklamy,
  • stawka – ile jesteś w stanie zapłacić za kliknięcie, wyświetlenie, itd.
  • ocena reklamy przez algorytm LinkedIn.

Jakie mamy współczynniki zainteresowania na LinkedIn?

  • CTR – stopień klikalności reklamy, 
  • CPC – koszt pojedynczego kliknięcia,
  • CPM – koszt tysiąca wyświetleń reklamy,
  • CPS – koszt za wysłaną wiadomość inMail,
  • koszt konwersji – średni koszt wykonania pożądanej na stronie akcji.

Jak oceniać reklamy płatne na LinkedIn?

Pamiętaj! Pomimo tego, że koszty kampanii LinkedIn Ads są znacznie wyższe niż te generowane np. na kontach Meta Ads (średni CPM na Facebooku – 3,2 zł, LinkedIn – 20 zł), mogą być znacznie bardziej wartościowe. Kampanie płatne na platformie biznesowej dają spektrum możliwości dotarcia do potencjalnych kontrahentów. Są świetnym sposobem pozyskania klientów w segmencie B2B. Możliwość targetowania po stanowiskach, firmach, doświadczeniu zawodowym, pozwala zawęzić grupy odbiorców do osób faktycznie zainteresowanych ofertą firmy. 

Prowadzenie kampanii płatnych wymaga wiedzy i doświadczenia. Jeśli szukasz agencji, która pomoże rozwinąć Twoją stronę biznesową na LinkedIn, to dobrze trafiłeś. 

Skontaktuj się z nami, chętnie pomożemy 🙂 

Artykuł polecany dla Ciebie – “Jak i o czym pisać posty na Company Page LinkedIn?”

Udostępnij ten wpis

Masz dla nas projekt?

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.