copywriting dlaczego ważny

Więcej niż słowa – dlaczego copywriting jest taki ważny?

Copywriting

MASZ SWOJĄ STRONĘ INTERNETOWĄ LUB E-SKLEP?

W takim razie, jak ważny jest ruch na stronie! Zwłaszcza w przypadku sklepów – odpowiednie zaprezentowanie produktów lub usług potrafi zdziałać cuda. Dlatego też podstawą marketingu internetowego zdecydowanie powinien być copywriting. Dlaczego? Bo to więcej niż słowa – to nośnik sprzedaży! Jeśli więc chcesz, aby Twoja strona generowała zyski i miała ruch, postaw na odpowiedni copywriting!

CONTENT IS KING

Dobry content, czy to na blogu czy na stronie jest niezwykle ważny. Odpowiednio napisana treść potrafi zachęcić klienta do pozostania na naszym serwisie. Liczy się to zwłaszcza wtedy, gdy nasza strona ma oferować usługi lub sprzedawać produkt. Wszystko dlatego, że strona ofertowa jest tak naprawdę zamiennikiem rozmowy ze sprzedawcą w zwykłym sklepie. Warto więc postawić na odpowiedni opis. Musi on być szczegółowy, zawierać najważniejsze informacje o produkcie: z czego jest zrobiony, czy ma różne opcje kolorystyczne, a może dostępny jest w różnych rozmiarach?
Rzetelny opis produktu to naprawdę kolejny krok w stronę jego sprzedaży! W klasycznym sklepie możemy dotknąć rzecz, która nas interesuje, wymierzyć, ewentualnie przymierzyć, jeśli to odzież, porozmawiać ze sprzedawcą. W sklepie internetowym to właśnie opis ma sprawić, żebyśmy czuli się tak, jak podczas wizyty w normalnym sklepie!

MARKETING Z INNEJ STRONY

Opis produktów to nie wszystko, na co możemy postawić na naszej stronie. Oczywiście – sprzedaż usług i produktów jest naszym głównym celem, ale żeby do tego doszło klient musi trafić do naszego sklepu. Aby tak się stało przede wszystkim musi go znaleźć. Do tego służą tzw. słowa kluczowe, które wpływają na naszą pozycje w wynikach wyszukiwania Google, a takie teksty nazywa się SEO copywritingiem. Im lepiej dopasowane słowa do naszego serwisu, tym większa szansa, że trafi na nią klient rzeczywiście zainteresowany naszymi usługami. Dobrze użyte słowa kluczowe przez copywritera SEO potrafią całkiem szybko sprawić, że znajdziemy się w wysokim miejscu w wyszukiwarce. Ale trzeba uważać! Źle dobrane lub takie, które są używane bardzo często przez naszą konkurencję mogą sprawić, że nasza pozycja spadnie. Oprócz tego warto pamiętać też o innych aspektach SEO, mających wpływ na pozycjonowanie w Internecie naszej strony! W końcu dobra strona, to wypozycjonowana strona!

POSTAW NA JĘZYK KORZYŚCI

Mówiąc o copywritingu – często mówimy również o języku korzyści. Definicja tego pojęcia jest dość skomplikowana, ale można to ująć prościej. Językiem korzyści nazywamy taką technikę perswazji, która przede wszystkim ma się skupiać na odbiorcy. Za pomocą naszych tekstów mamy podnieść skuteczność sprzedaży produktów i usług.
Najważniejsze jest więc tutaj, aby skupić się na korzyściach dla odbiorcy. Pisząc tekst sprzedażowy warto przedstawić potencjalnemu klientowi cechy produktu, jego zalety oraz korzyści idące z zakupu. Dzięki temu zwiększymy nasze szanse na sprzedaż i zyskamy zadowolonego konsumenta, który być może wróci do nas po kolejne rzeczy!

5 ZASAD DOBREGO COPYWRITINGU

Samo napisanie tekstu na stronę to jeszcze nie wszystko! Choć mogłoby się wydawać, że copywriting to bardzo prosta sprawa, to jednak tak nie jest. Jak pisać teksty na stronę, żeby mieć skuteczny copywriting? Sprawdź nasze 5 zasad!

1. Postaw na prostotę

Proste zdania, krótkie sformułowania, możliwość zrozumienia treści – to właśnie się liczy! Oczywiście, tekst powinien być dopasowany do odbiorcy i trudno, żebyśmy o bardzo specjalistycznej kwestii pisali bez używania trudnych słów, ale zawsze możemy wtedy dodać na stronie np. słowniczek. Dzięki temu, nasza strona oraz usługi będą zrozumiałe także dla osób spoza branży.

2. Wypunktowania i wyliczenia też się liczą

Odpowiednio skonstruowany tekst to już połowa sukcesu. Jak chcemy przedstawić główne zalety jakiegoś produktu – zamiast opisywać je ciągiem, wypunktujmy najważniejsze kwestie. Dzięki temu klient od razu znajdzie istotne informacje. Ważne jest, aby właśnie te najbardziej istotne dane rzucały się w oczy, jak tylko wejdziemy na stronę. Nie każdy ma czas, by szukać informacji po całym serwisie. Najszybciej pewnie go zamknie, nie uzyskując takich info, jakich szukał.

3. Odpowiedni podział tekstu

Podzielenie tekstu ma podwójne znaczenie: liczy się zarówno z punktu widzenia konsumenta (estetyczny, łatwy do przeczytania tekst zawsze jest lepiej oceniany), jak i SEO copywritingu. W przypadku pozycjonowania bardzo liczy się używanie odpowiednich nagłówków: H1 dla tytułu tekstu, H2 dla nagłówków oraz np. H3 lub H4 dla wyróżnień w tekście. Dzięki temu Google wie, które informacje są najważniejsze, na co zwrócić uwagę.

4. Liczy się czytelność tekstu

Kolejną ważną kwestią jest czytelność tekstu. Dlatego też warto używać czcionek bezszeryfowych. Oprócz tego pamiętaj również o odpowiednim oznaczeniu cytatów – zastosuj w ich przypadku kursywę. Liczy się także wytłuszczenie, z jego pomocą świetnie wskażesz użytkownikowi najważniejsze akapity lub informacje w tekście.

5. Hipertekstowość

O czym jeszcze warto pamiętać? O prawidłowych linkach na stronie. Warto umieścić je np. na końcu tekstu, by zachęcić czytającego do przejścia „w głąb” naszego serwisu. Im dłużej na nim pozostanie, tym dla nas lepiej. Jeśli zainteresował go jeden nasz tekst, jest szansa, że będzie chciał dowiedzieć się więcej. Zawsze opisuj linki precyzyjnie, dodając w nich słowa kluczowe.

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?