Kiedy twoja strona internetowa jest już gotowa zadbaj o to aby działała jak najlepiej. Pamiętaj również aby wraz z poprawą jej działania, stale monitorować ruch na swojej stronie. Dzięki temu będziesz wiedział gdzie popełniłeś błąd, z czym nie radzą sobie twoi użytkownicy i co powinieneś poprawić. Pomogą Ci w tym dostępne na rynku narzędzia do monitoringu i analizy zarówno ruchu na stronie. Dostarczą również sporo informacji na temat twoich użytkowników. Oto 9 darmowych narzędzi, które pomogą Ci skutecznie monitorować ruch na swojej stronie, pomogą zrozumieć twoich odbiorców oraz wskażą błędy i podpowiedzą najlepsze rozwiązania.
GOOGLE ANALITICS
Google Analitics – to bezpłatne narzędzie, które podpowie Ci co dzieje się na twojej stronie internetowej, landing pageu lub aplikacji mobilnej. Zbiór podstawowych danych statystycznych takich jak liczba unikatowych użytkowników, ilość odsłon, średni czas spędzony na Twojej stronie to miary, które dostarczą Ci podstawowych danych dot. popularności Twojej witryny internetowej. W Google Analitics znajdziesz także szereg innych, kluczowych informacji jak np. źródła odwiedzin twojej strony internetowej, dane demograficzne użytkowników, czy popularność wybranych podstron.
HOTJAR
Hotjar – To bardzo przyjemne narzędzie analizujące ruch na twojej stronie internetowej. Zaletą Hotjaru jest sposób prezentowania danych za pomocą tzw. map ciepła. Na podstawie przygotowanej przez HotJar, mapy ciepła naszej strony internetowej, możemy sprawdzić, które obszary naszej witryny cieszą się zainteresowaniem, a które są mniej popularne. Narzędzie pozwala ocenić np. czy nasza strona internetowa jest dostatecznie zrozumiała dla odbiorców. Hotjar posiada również kilka innych, równie pomocnych rozwiązań jak np. możliwość prowadzenia nagrań. Narzędzie nagrywa reakcje użytkowników na stronie internetowej, a następnie pozwala nam odtworzyć przebieg wizyty. Obserwując ruch myszki użytkownika możemy dowiedzieć się sporo o tym, jak rozumieją naszą stronę internetową lub które obszary są dla nich kłopotliwe lub zupełnie niezrozumiałe.
GOOGLE SERACH CONSOLE
Google Search Console – to proste narzędzie dostarczane przez Google. Zawiera zbiór narzędzi pozwalających nam analizować naszą stronę internetową w kontekście wytycznych i wymagań wyszukiwarki Google. Search Console podpowie nam np. z którymi obszarami strony internetowej mają problem roboty indeksujące. Pozwoli sprawdzić błędy 404, poprawność mapy naszej strony internetowej. Ciekawa funkcją jest również analityka wyszukiwania, która podpowiada nam, jakie frazy internetowe wpisywali użytkownicy Google aby trafić na naszą stronę internetową.
JETPACK
Jetpack for WordPress – jeśli twoja strona internetowa oparta została o silnik WordPressa to możesz rozważyć doinstalowanie wtyczki Jetpack. Jetpack to nic innego jak zbiór różnych narzędzi dostarczających nam szereg korzyści. Są nimi np. statystyki odwiedzin naszej strony internetowej, które możemy łatwo zestawiać sobie w segmenty dot. dni, miesięcy czy lat. Jetpack posiada również kilka rozwiązań usprawniających działanie WordPressa lub pomagających w pozycjonowaniu np. automatyczny sitemap strony internetowej, rozwiązanie wspierające poprawne wyświetlanie zdjęć na stronie, dodatkowe przyciski social mediów oraz wiele innych udogodnień.
WOORANK
WooRank – to darmo narzędzie pozwoli łatwo przeprowadzić audyt naszej strony internetowej. WooRank ocenia naszą stronę wg. Ich autorskiego systemu rankingowego i wystawia notę końcową. Na ostateczny wynik naszej strony internetowej wpływa wiele aspektów technicznych np. szybkość wczytywania witryny, zastosowane technologie, odpowiedź serwera. Innymi składowymi oceny są punkty za przestrzegania reguł związanych z widocznością strony w wyszukiwarce Google. Woorank zestawia wszystkie dane w bloki tematyczne wskazując w których miejscach reguły zostały zachowane, a w których wymagają one pilnej poprawy
SYMILARWEB
Symilarweb – To narzędzie, w drobnym skrócie, pozwoli nam podejrzeć nieco, działania naszej konkurencji. Symilarweb, po wpisaniu adresu interesującej nas strony internetowej, podpowie nam kilka ciekawych informacji niedostępnych z zewnątrz. Poznanym wobec tego krótką estymacje ruchu na danej stronie w przekroju ostatnich kilku miesięcy. Dowiemy się również jakimi kanałami marketingowymi strona i jej redaktorzy komunikują się z odbiorcami. Zgromadzone w ten sposób dane, mogą podsunąć nam kilka pomysłów co do promocji swojej strony internetowej. Jeśli bowiem konkurencja stosuje np. intensywnie działania związane z email marketingiem, to może warto abyśmy sami również spróbowali swoich sił w tym obszarze.
PAGESPEED TOOLS
PageSpeed Tools – to kolejne, darmowe narzędzie marki Google. PageSpeed pozwala nam sprawdzić czy nasza strona internetowa poprawnie wyświetla się na różnych urządzeniach, w tym telefonach i tabletach. Wskaże nam sugerowane problemy i popełnione przez nas błędy np. zbyt duże obrazki na stronie internetowej, blokady renederowania strony przez przeglądarke czy inne niepokojące błędy na stronie. Podniesienie naszego wyniku w Google Page Speed Tools z pewnością pomoże użytkownikom lepiej posługiwać się naszą stroną internetową na dowolnym urządzeniu.
PINGDOM
Pingdom – narzędzie pozwoli nam darmowo przeprowadzić audyt wydajności naszej strony internetowej. Uzyskany wynik pozwala nam ocenić jak szybko pracuje nasza strona internetowa. Pingdom podpowie, które elementy strony wczytują się zbyt długo. Dzięki tej wiedzy możemy łatwo poprawić działanie naszej strony eliminując wskazane błędy.
GROWTHROBOTICS
Growthrobotics – przypomina nieco wspomniany wcześniej WooRank. Za pomocą tego narzędzia, podając adres email oraz url naszej strony, możemy łatwo przetestować jej działania pod bardzo wieloma aspektami. Growthrobotcis podpowie nam wiele interesujących informacji dot. stosowanej przez nas technologii na stronie czy zawartości naszej witryny.
Jeśli nie wiesz jak skorzystać z opisanych wyżej narzędzi lub masz problem z interpretacją danych dot. swojej strony internetowej – napisz do nas. Może uda nam się pomóc