identyfikacja graficzna firmy - od czego zacząć

Identyfikacja graficzna – od czego zacząć?

Identyfikacja graficzna to …

… konieczność dla firmy, która stawia sobie za cel wykreowanie rozpoznawalnego brandu. Spójna i wyrazista identyfikacja graficzna może stanowić klucz do sukcesu. Dlatego warto zainwestować w profesjonalnie przygotowany projekt, indywidualny i dedykowany marce. Charakterystyczny zarówno dla jej produktów, jak i wartości, które mają za zadanie wzbudzić zaufanie odbiorców. Identyfikacja wizualna powinna stać się istotnym ogniwem każdej kampanii marketingowej. Pomoże ona podnieść popularność firmy, wyróżnić ją spośród konkurencyjnych marek, a co za tym idzie zwiększyć zyski.

OD CZEGO ZACZĄĆ?

Elementy identyfikacji graficznej oraz zasady ich stosowania zawarte są w tzw. księdze znaku, czyli księdze identyfikacji wizualnej. Podstawowymi składowymi księgi znaku są:

– logo,

– kolorystyka,

– typografia,

– wizytówka,

– papier firmowy,

– key visual materiałów promocyjnych.

Określone w księdze znaków zasady powinny być obowiązkowo przestrzegane aby zachować spójność i jednorodny wizerunek firmy.

Logo czyni markę rozpoznawalną oraz utrwala jej wizerunek w świadomości klientów. Warto więc zainwestować w profesjonalny projekt wykonany przez fachowców w tej branży. Precyzyjnie opisana identyfikacja graficzna, ma na celu ochronę wizerunku firmy przed niepożądanymi zmianami. To narzędzie usprawniające czuwanie nad spójnością symboliki.

TYLKO DLA NOWYCH?

Istniejące marki także powinny zadbać o wizerunek, który będzie skutecznie trafiał do wyznaczonej grupy docelowej. Musimy zadać sobie pytanie czy na przykład nasze obecne logo stworzone x lat temu nadal spełnia swoje funkcje, kojarzy się z nowoczesnością, przyciąga uwagę i budzi pozytywne emocje. Jeżeli nie, to warto pomyśleć o redisgnie.  Redesign to w dużym uproszczeniu to zmiana, przeprojektowanie, lifting wizerunku graficznego.Odświeżona identyfikacja wizualna pomoże firmie dostosować się do zmieniających się potrzeb odbiorców i wydobyć potencjał marki.

identyfikacja wizualna restauracji

identyfikacja wizualna starbucks lata

Żródło: www.thorleygraphics.com/logos

PAMIĘTAJ O CELU!

Czytelny i konsekwentny przekaz kierowany do odbiorcy ułatwia odbiór wizerunku firmy. Wpływa to jednocześnie na uzyskanie pozytywnej opinii o niej, jej produktach oraz oferowanych usługach. Identyfikacja wizualna zaprojektowana przez profesjonalną agencję jest w stanie wyróżnić firmę na rynku. Skuteczna kreacja świadomości marki to proces, który wymaga czasu ale przynosi znaczne korzyści. Dlatego warto zaufać kompetentnej agencji brandingowej podczas tworzenia identyfikacji graficznej, która zagwarantuje sukces twojej marce.

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?