promocja-w social-mediach

Social media i promocja – czyli co niesie za sobą Facebook?

Social media – Facebook w liczbach

Polska pod względem ludności (około 38 mln) znajduje się na 6 miejscu wśród krajów Unii Europejskiej oraz na 34 miejscu na świecie. Brzmi nieźle? W konfrontacji do liczby użytkowników Facebooka już niekoniecznie. Na świecie z tej platformy korzysta około 1,7 mld użytkowników, czyli tyle, co liczebność Polski pomnożona przez 44. Social media to potęga.

Porównując liczbę kont na FB do liczebności ludności na świecie, Facebook stanowi około 22% tej wartości. W Polsce pod koniec 2016 roku liczba zarejestrowanych użytkowników wynosiła około 15,5 mln.[1]

Co to oznacza? Na Facebooku znajduje się niemalże każda grupa docelowa do jakiej chcielibyśmy dotrzeć. Social media stają się naszym drugim wirtualnym życiem.

PUBLIKACJE

Możliwości publikacji treści i promocji na Facebooku ciągle przybywa. Obecnie wśród istniejących opcji możemy wymienić między innymi:

Udostępniane zdjęcia lub filmu – w tej opcji możemy umieścić na naszym profilu pojedyncze zdjęcie, film, utworzyć album ze zdjęciami bądź karuzelę zdjęć (pokaz zdjęć występujących obok siebie w jednej linii, z możliwością ich przesuwania), pokaz slajdów, kanwę (połączenie formatu video ze statycznymi zdjęciami). A wszystko to, aby jak najskuteczniej przyciągnąć uwagę potencjalnych klientów.

Utwórz ofertę – możemy poinformować klientów o przygotowanej przez nas ofercie np.: wielkiej wyprzedaży. Wskazać okres obowiązywania promocji, czy nawet udostępnić kod promocyjny.

Rozpocznij transmisję na żywo – obecnie video jest najczęściej, najbardziej przykuwającym uwagę formatem komunikacyjnym. Facebook udostępnia możliwość wykorzystywania już nagranego wcześniej video jak również prowadzenia transmisji na żywo. Komunikacja livestremowa jest świetnym rozwiązaniem w momencie gdy chcemy podzielić się  z naszymi fanami relacją z otwarcia nowego sklepu, udziałem w targach itd.

Utwórz wydarzenie – wyobraź sobie, że prowadzisz księgarnię i chcesz zaprosić swoich klientów na wielką wyprzedaż. Idealnym sposobem dotarcia do osób faktycznie zainteresowanych Twoją ofertą jest wykorzystanie opcji wydarzenia na Facebooku. Oprócz informacji takich jak miejsce i data wyprzedaży możemy wprowadzić słowa kluczowe, które opisują Twoje wydarzenie. Dzięki temnu Facebook będzie w stanie trafniej zarekomendować event osobom faktycznie zainteresowanych zakupem książek.

REKLAMA KONTEKSTOWA

O istotności pozycjonowania nikogo nie trzeba przekonywać. Niemniej jednak działania te wymagają czasu. Pierwsze znaczące wyniki można uzyskać po około 6 miesiącach. Czy Facebook może zadziałać podobnie jak pozycjonowanie stron? Na pewno może ściągnąć użytkowników Facebooka na naszą stronę www. Posłużyć temu może reklama kontekstowa.

Reklama ta pozwala m.in. na:

  • Pozyskiwanie nowych fanów;
  • Promowanie postu;
  • Promowanie aplikacji lub konkursu;
  • Przekierowanie fanów na stronę www.

Wśród zalet możemy wymienić:

  • Wysoki stopień targetowania reklamy (według wieku, płci, miejsca zamieszkania, zainteresowań etc.);
  • Dostęp do szczegółowych statystyk;
  • Niski koszt w stosunku do osiąganych rezultatów;
  • Możliwość zarządzania kampanią w trakcie jej trwania.

Dzięki reklamie kontekstowej, a dokładniej narzędziu Facebook lead ads,  możemy również pozyskiwać leady tzn. email czy numer telefonu potencjalnych klientów. Ale o tym już w innym artykule ????

W skrócie, dzięki reklamie kontekstowej jesteście w stanie dotrzeć do Waszej, konkretnej grupy docelowej. Określić szczegółowe dane demograficzne, czy nawet zainteresowania. Co w konsekwencji może przełożyć się na ekonomiczne wykorzystanie budżetu reklamowego tzn. nie będziecie się reklamować osobom, które nie są zainteresowane Waszą usługą/produktem.

REKLAMA REMARKETINGOWA

Pewnie słyszeliście o reklamach remarketingowych, a na pewno już ich doświadczyliście. Tak, dokładnie chodzi o te podążające za nami reklamy w formie banerów. Warto je stosować, ponieważ takie reklamy ukazują się osobom, które z bardzo dużym prawdopodobieństwem chciały coś od nas kupić czy skorzystać z naszych usług. Reklama remarketingowa to nie tylko banery googlowskie. Taką formę promocji można znaleźć również w social mediach, na portalu Facebook.

JAK TO DZIAŁA?

Przykładowo: dbasz o promocję swojej firmy i dlatego prowadzisz zarówno stronę www jak i profil na Facebooku. Mimo, że Google Analytics wskazuje, że dosyć dużo użytkowników wchodzi na Twoją stronę, to niestety niewielka część dokonuje za jej pośrednictwem zakupów. Dzięki kampanii remarketingowej, użytkownikom którzy weszli na Twoją stronę możesz wyświetlić baner reklamowy  na ich facebookowym wallu. Na banerze może widnieć informacja np.: o dodatkowym rabacie na Twoje produkty. Dzięki temu zachęcasz użytkowników, do powrotu na Twoją stronę www i sfinalizowania zakupu.

JAK TO ZROBIĆ?

W skrócie, do przeprowadzenia kampanii remarketingowej Facebook musi mieć możliwość zbierania danych ze strony www. Aby tak się zadziało należy wygenerować piksel Facebooka i umieścić go na stronie. Sam piksel to kod, dzięki któremu możliwe jest zidentyfikowanie użytkowników.

PODSUMOWANIE

Przedstawiliśmy Wam jedynie niewielki wycinek możliwości jakie niesie za sobą Facebook. Warto korzystać z oferowanych narzędzi by pozyskiwać nowych klientów, angażować ich, zachęcać do zakupu. Niektóre działania wymagają dużo czasu i zaangażowania ale pamiętajcie zawsze jakaś agencja reklamowa może Wam w tym pomóc ????

[1] https://www.sotrender.com/blog/pl/2017/01/facebook-w-polsce-podsumowanie-2016-r-infografika/

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?