TikTok – dlaczego Twoja marka powinna mieć tam konto?

TikTok - dlaczego Twoja marka powinna mieć tam konto?

TikTok – czym w ogóle jest? 

W erze intensywnego rozwoju technologicznego pojawia się coraz więcej platform, które umożliwiają użytkownikom Internetu udostępnianie własnych treści. Młodzi ludzie coraz częściej wybierają witryny oparte na publikowaniu filmików trwających od kilkunastu do kilkudziesięciu sekund. Prowadzi to do powstawania nowych rozwiązań bazujących na takiej komunikacji w wielu znanych mediach społecznościowych. Zalicza się do nich TikTok – platforma służąca do dzielenia się krótkimi materiałami video nagrywanymi na urządzeniach mobilnych, która zajmuje wysokie miejsce w czołówce najczęściej używanych social mediów zarówno w Polsce, jak i na świecie. TikTok został stworzony przez firmę ByteDance i powstał poprzez połączenie chińskiej aplikacji Douyin oraz muzycznej platformy Musical.ly, wcześniej pozwalającej na tworzenie klipów z playbackiem. Międzynarodowy fenomen TikToka przypadł na rok 2018, jednak Polskę zawojował dopiero dwa lata później. Dziś to wciąż rozwijająca się platforma, kształtująca internetowe trendy i pozwalająca na wyzwolenie pokładów kreatywności. Ze względu na rosnącą popularność, w ostatnich latach TikTok zaczął odgrywać też bardzo dużą rolę w obszarze działań marketingowych.

Jakie treści zamieszcza się na TikToku?

TikTok oferuje możliwość publikowania krótkich materiałów video trwających od kilkunastu sekund do około trzech minut. To właśnie ta forma jest jedną z głównych przyczyn sukcesu aplikacji. W dzisiejszym zabieganiu łatwiej przyswoić krótkie, skondensowane filmiki, które ogląda się wyjątkowo przyjemnie i szybko. Na TikToku znaleźć można różnorodne treści, począwszy od rozrywkowych, poprzez poradnikowe aż do materiałów specjalistycznych, zamieszczanych przez ekspertów w rozmaitych dziedzinach. Po założeniu konta, wystarczy kliknąć w plusik na dole ekranu, by za pomocą telefonu nagrać swój własny filmik, najczęściej w ujęciu wertykalnym. TikTok oferuje podstawowe narzędzia do montażu, pozwalając użytkownikom na przycinanie plików video, przyspieszanie i zwalnianie tempa, dodawanie muzyki czy napisów. Dodatkowo zamieszczane na platformie materiały warto opatrzyć odpowiednim opisem oraz hashtagami, które wykorzystywane są do rekomendowania użytkownikom treści zgodnych z ich preferencjami.

Widok aplikacji TikToka

Jak promować swoją firmę na TikToku? 

Decydując się na utworzenie konta firmowego na TikToku, warto pamiętać o kilku niezbędnych krokach, by wybić się i zdobyć obserwatorów. Jednym z głównych motywatorów napędzających zdobywanie zasięgów jest regularna publikacja treści związanych z ofertą firmy oraz zamieszczanie pod filmikami odpowiednich hashtagów, które ułatwią dotarcie do wybranej grupy docelowej. Opis materiału powinien precyzyjnie określać jego treść. Co to oznacza? Żadnych clickbaitów i przydługich sprawozdań. W tym wypadku mniej znaczy więcej. Warto też postawić na kreatywność i humor, które wyróżnią twoje treści na tle pozostałych. Do tego celu wykorzystać można rozmaite gry słowne, żarty, dowcipne napisy albo memy w formie video. Pozwoli to na znalezienie złotego środka między reklamą, a rozrywką. TikTok daje również szerokie pole do współpracy z influencerami. Recenzowanie czy testowanie różnych produktów nadal jest bardzo na czasie i stwarza okazję do komunikacji z odbiorcami. 

W celu zmaksymalizowania efektów strategii marketingowych, warto skorzystać także z TikTok for Business, który pozwala na wprowadzenie działań sprzedażowych, generowanie leadów oraz zwiększanie konwersji w obrębie zdefiniowanych KPI. Ponadto TikTok oferuje stworzenie indywidualnego planu marketingowego dla właściciela firmy. Wystarczy tylko odpowiedzieć na kilka pytań pozwalających opracować harmonogram zgodny z oczekiwaniami i potrzebami.

7 powodów, dla których warto używać TikToka do promowania swojego biznesu

Zalety promocji firmy na TikTok - infografika

1. Na TikToku jest niemal wszystko

To źródło prawie nieskończonej ilości różnych materiałów. Jest zarówno skarbnicą wiedzy, jak i szansą na odrobinę rozrywki, co czyni go idealnym miejscem do promowania swojej działalności w sieci. Bez względu na charakter firmy, na TikToku łatwo znaleźć odbiorców zainteresowanych nawet najbardziej specyficznym tematem. Niezależnie od tego, czy Twój biznes dotyczy produkcji zdrowych karm dla zwierzaków, sprzedaży biżuterii, usług dietetycznych czy wypożyczania pojazdów, bez problemu znajdziesz tu potencjalnych klientów i zwiększysz świadomość swojej marki. 

2. To najbardziej popularna platforma ostatnich lat

TikTok szturmem podbił rynek social mediów, a jego popularność wciąż rośnie. Korzysta z niego mnóstwo młodych osób, ponad 70% użytkowników tej platformy to osoby urodzone na przełomie XX i XXI wieku. Coraz częściej wybierają go także starsi internauci. Pod koniec 2023 roku, liczba użytkowników tej platformy w Polsce dobiła do 10,6 miliona. TikTok nieustannie się rozwija, odpowiadając na potrzeby oraz oczekiwania użytkowników. Ciągłe doskonalenie aplikacji przyczynia się do rosnącej liczby użytkowników. Mimo to stosunkowo mało firm korzysta z TikToka w celach marketingowych, co daje Ci okazję, by wyprzedzić konkurencję. 

3. TikTok pozwala osiągnąć duże zasięgi i kreować trendy

Czy wiesz, że dzięki rozbudowanym algorytmom TikToka bez problemu zdobędziesz liczne wyświetlenia w krótkim czasie? W zakładce >Dla Ciebie< każdy użytkownik otrzymuje spersonalizowane rekomendacje, między innymi na podstawie oglądanych treści, polubień i tego, czy obejrzał materiał do końca. By trafić w ten sposób do jak największej liczby użytkowników, warto korzystać z dopasowanych tagów, tworzyć ciekawy content i używać popularnej muzyki. TikTok wyznacza też trendy, dlatego warto być z nimi na bieżąco i korzystać z nich, by skutecznie budować rozpoznawalność oraz pozytywny wizerunek marki. 

4. Zbuduj z TikTokiem swoją społeczność

Na zaangażowanie składa się liczba polubień i komentarzy, a także zapisów i udostępnień filmów. Podzielenie ich przez liczbę wyświetleń danego materiału, pozwala na obliczenie współczynnika zaangażowania. Im więcej reakcji użytkowników, tym łatwiej o poszerzanie społeczności wokół marki. Dbanie o zbieranie reakcji korzystnie wpłynie więc na wzrost popularności Twojego biznesu. Jak to zrobić? Przede wszystkim dbając o autentyczność profilu i elementy, które wyróżnią go spośród innych kont o podobnej tematyce. Treści video, które tworzymy na TikToka warto wykorzystywać także na innych platformach np. w reelsach na Instagramie, rolkach na Facebooku czy YouTubowych shortsach. 

5. Współpraca z influencerami

Kooperacja ze znanymi użytkownikami posiadającymi duże grono obserwatorów, może przyczynić się do sukcesu Twojej firmy. Dzięki TikTokowi zyskasz dostęp do nowej grupy influencerów, którzy mogą pomóc ci w promowaniu proponowanych przez Ciebie usług. Przystępność formatu filmików sprawi natomiast, że Twój produkt będzie miał szansę trafić do świadomości większej liczby przyszłych klientów. Test produktów? Współpraca barterowa? Polecajki? Na TikToku masz wręcz nieskończone możliwości form współpracy i promocji, a także budowania relacji z potencjalnymi klientami.

6. Szeroki wybór dostępnych funkcji 

TikTok oferuje rozbudowany, a jednocześnie intuicyjny program do montowania video. Za jego pomocą możesz odpowiednio przycinać materiał, ustalać czas odtwarzania dźwięków, modyfikować głos, stosować efekty zarówno wizualne jak i dźwiękowe oraz regulować prędkość odtwarzania. Dzięki Photo Mode ustawisz wysokiej jakości zdjęcia lub filmy w trybie karuzeli. Pojawią się one jeden po drugim, tworząc płynną kompozycję. W TikTokowej edycji treści znajdziesz również takie funkcje jak:

  • Nakładanie na siebie obrazów i plików filmowych
  • Kadrowanie ujęć
  • Edycję i umiejscowienie tekstu
  • Szeroką gamę filtrów
  • Soundy, czyli gotowe do wykorzystania ścieżki muzyczne

7. Rozrywka i reklama w jednym

Tworzenie treści na TikToka daje szansę, by w kreatywny sposób wypromować swoją markę. Postaw na humor, pomysłowość i innowacyjność, by zachować balans pomiędzy rozrywkowym charakterem materiału, a faktycznym celem marketingowym. Uatrakcyjnij reklamę i spraw, by była nie tylko promocją Twojej marki, ale też odpowiadała na potrzeby użytkowników!

Podsumowanie

Zdecydowanie warto wdrożyć TikToka do komunikacji marketingowej Twojego biznesu. To nie tylko szansa na wykorzystanie swoich kreatywnych pomysłów, ale również świetna opcja dla osób, które promują swoje usługi w Internecie i chcą zwiększać zasięgi lub budować świadomość marki. 

Założenie TikToka to doskonały sposób na dotarcie do nowej grupy potencjalnych klientów. Buduj społeczność wokół marki, podejmij współpracę z influencerami i twórz angażujące treści, by dotrzeć do odbiorców zainteresowanych podejmowanym przez Ciebie tematem. Promuj swoje produkty lub usługi jednocześnie dostarczając rozrywki widzom. Wyznaczaj nowe trendy wpływając na rozpoznawalność swojej firmy w Internecie. Jeśli do tej pory nie korzystałeś z TikToka, warto założyć tam konto i ubiec w tym swoją konkurencję. 

Udostępnij ten post:

Czytaj także...

Join Our Newsletter

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.