Jak wyróżnić się w świątecznym szumie 12 kreatywnych pomysłów dla Twojej marki

Wyróżnij się w świątecznym szumie: 12 kreatywnych pomysłów dla Twojej marki

Święta Bożego Narodzenia to czas, kiedy konsumenci są szczególnie otwarci na nowości i szukanie unikalnych doświadczeń. Niestety jest to również moment najbardziej intensywnej rywalizacji marek o ich uwagę. Wraz z nadchodzącymi świętami koszty reklam, takie jak CPC i CPV znacząco skaczą w górę, a jednym z najpowszechniejszych i najtańszych sposobów na przyciągnięcie uwagi odbiorców staje się organizacja bożonarodzeniowych konkursów.

W gąszczu świątecznych promocji, niepowtarzalnych okazji i migających światełek, Internet staje się miejscem, gdzie łatwo się zgubić — zwłaszcza gdy brakuje pomysłów na unikalne wyeksponowanie marki. Do działań świątecznych warto więc podejść z rozwagą, analizując swoje cele i możliwości.

Sky is the limit, dlatego przygotowałam dla Ciebie aż 12 nietypowych sposobów na wyróżnienie się w tym przedświątecznym gwarze. Śledząc trendy pojawiające się na rynku w ostatnich latach nie da się ukryć, że konkursy ustępują już miejsca interaktywnym kalendarzom adwentowym, specjalnym edycjom produktów i limitowanym ofertom. Właściciele firm oraz specjaliści ds. marketingu dwoją się i troją, by ich propozycje były świeże, niecodzienne i chwytające za serce od pierwszego wejrzenia.

Wyróżnij się w świątecznym szumie: 12 kreatywnych pomysłów dla Twojej marki 1

*badanie przeprowadzone przez Minds & Roses na zlecenie Mastercard w listopadzie 2023 r., na grupie 1071 klientów banków w wieku od 18 do 60 lat.

Pamiętaj, że aby zbudować trwałe relacje z klientami trzeba zaskakiwać, być oryginalnym i myśleć poza utartymi ścieżkami. Dlatego podane propozycje są nie tylko świątecznym akcentem, ale również obietnicą, że Twój brand będzie wyróżniał się na tle innych marek nie tylko w okresie świątecznym, ale i przez cały nadchodzący rok! Wskazane pomysły możesz bowiem dowolnie dostosowywać do swoich potrzeb, celów i okazji! Do dzieła!

1. Produktowe kalendarze adwentowe

Kiedyś kojarzone ze słodyczami dla dzieci, dziś zdobywają coraz większą popularność wśród dorosłych, szczególnie w sektorze beauty. Z roku na rok coraz więcej marek i firm znajduje jednak pomysł na zastosowanie tego typu promocji również w innych branżach. Do najciekawszych propozycji dostępnych w tegorocznym adwencie zaliczyć można: kalendarz ze skarpetkami, z produktami home & design, z biżuterią, z herbatami lub… z błyskawicznymi zupkami na każdy dzień. Jak widać — pomysłowość nie zna granic!

2. Interaktywne kalendarze adwentowe online

To propozycja, która od niedawna święci triumfy zwłaszcza w aplikacjach mobilnych znanych marek. Tutaj podobnie, jak w przypadku klasycznych kalendarzy adwentowych użytkownicy codziennie mogą otworzyć jedno “wirtualne okienko”, pod którym to kryje się specjalna jednodniowa promocja lub kupon rabatowy na wybrane produkty. Tego typu zabawa nie tylko daje klientom limitowane okazje zakupowe, ale również zbliża ich do marki, zachęcając do regularnej codziennej interakcji z ich aplikacją.

3. Świąteczne wyzwania na TikToku

Wykorzystanie popularności TikToka podczas świątecznych promocji to jedna z najlepszych okazji na targetowanie przekazu do nastolatków i młodych dorosłych. Jest to możliwe m.in. poprzez organizowanie świątecznych wyzwań. Kreatywność użytkowników może sprawić, że treści staną się viralami, zwiększając zasięg marki i pozytywnie wpływając na rozpoznawalność jej produktów w najgorętszym okresie zakupowym, jakim jest grudzień.

4. Świąteczne działania z influencerami

To propozycja, która pomoże nam m.in. w nagłaśnianiu akcji z wyzwaniami lub konkursami organizowanymi w social mediach. Ambasadorzy produktów oraz osoby stale współpracujące z markami w tym magicznym okresie mogą również stworzyć ciekawą przestrzeń na testowanie i recenzowanie np. specjalnych limitowanych świątecznych serii produktów. Autentyczne rekomendacje zyskują na wartości, zwłaszcza w okresie, kiedy konsumenci poszukują idealnych prezentów i przed zakupem sprawdzają opinie oraz recenzje o produktach.

Wyróżnij się w świątecznym szumie: 12 kreatywnych pomysłów dla Twojej marki 2

*Raport Amazon.pl – czy wciąż jesteśmy tradycjonalistami? Prezenty, emocje i nawyki świąteczne Polaków 2023”, zrealizowane we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS między 18-28 października 2023 r na reprezentatywnej próbie Polaków N=1003 (mieszkańcy Polski w wieku 18–55 lat), metoda CAWI.

5. Ekskluzywne oferty dla subskrybentów newsletterów

Kierując swoje działania ku nowym odbiorcom, nigdy nie należy zapominać o obecnych klientach. Oni również w okresie przedświątecznym są bardzo cenną grupą, która najchętniej wróci do naszej oferty. 

Lojalni klienci powinni więc zostać nagrodzeni poprzez wysyłkę ekskluzywnych ofert świątecznych, dostępnych tylko dla subskrybentów newslettera. To bardzo skuteczny sposób na utrzymanie zaangażowania i zaufania osób, które już wcześniej miały okazję korzystać z produktów Twojej marki. Ciekawym pomysłem jest również organizacja specjalnych wieczorów zakupowych dla klientów VIP, podczas których to klienci mogą korzystać z dedykowanych promocji oraz dodatkowych korzyści np. live’ów z ekspertami lub sesji Q&A.

6. Kolaboracje z innymi markami

Wprowadzanie limitowanych edycji produktów we współpracy z innymi markami to coraz częściej pojawiający się przedświąteczny trend. Takie partnerskie współdziałanie może przyciągnąć do obu stron nowych klientów, a także tworzyć emocjonujące doświadczenia zakupowe. Najlepszym przykładem tegorocznych działań dwóch biznesów jest współpraca marki Wedel z firmą OnlyBio. Połączenie słodkości czekolady z produktami kosmetycznymi nie wydaje się oczywiste, limitowane pięknie pachnące serie produktów do włosów szturmem wdarły się jednak w serca fanów obu tych marek, co jednoznacznie wskazuje na sukces odniesiony w tym działaniu biznesowym!

7. Świąteczne poradniki DIY

Doskonałym sposobem na budowanie społeczności online jest udostępnianie praktycznych poradników DIY związanych z produktami z oferty marki. Przykładami mogą tu być proste wideo jak stworzyć dekoracje świąteczne, poradniki z prezentownikami dla dzieci, tutoriale z zakresu gotowania, makijażu czy mody. Ciekawym pomysłem na urozmaicenie tego typu materiałów jest zaangażowanie w ich stworzenie rozpoznawalnych twarzy np. znanych kucharzy, influencerów czy architektów, którzy nie tylko wypromują markę, ale stworzą również otoczkę ekspercką wokół proponowanych treści.

8. Świąteczne webinary i warsztaty

To nieco bardziej rozszerzona propozycja punktu 7, idealna do zrealizowania zarówno w formie online, jak i jako warsztaty stacjonarne. Webinary związane z trendami świątecznymi, poradami na temat dekoracji czy świątecznych potraw z pewnością trafią do osób zainteresowanych edukacją w danej dziedzinie. Kwiaciarnie lub pracownie ceramiczne, nieoferujące produktów online, mogą zaś przekuć ten pomysł w organizację warsztatów świątecznych np. z tworzenia wieńców ozdobnych bądź ręcznie robionych wazonów, które idealnie sprawdzą się jako prezent dla bliskich. Tego typu spotkania to również fantastyczna forma na sprzedaż np. voucherów czy kart podarunkowych.

Wyróżnij się w świątecznym szumie: 12 kreatywnych pomysłów dla Twojej marki 3

*Raport Amazon.pl – czy wciąż jesteśmy tradycjonalistami? Prezenty, emocje i nawyki świąteczne Polaków 2023”, zrealizowane we współpracy z Instytutem Badań Rynkowych i Społecznych IBRiS między 18-28 października 2023 r na reprezentatywnej próbie Polaków N=1003 (mieszkańcy Polski w wieku 18–55 lat), metoda CAWI.

9. Świąteczne podcasty

Stworzenie serii podcastów związanych z tematyką bożonarodzeniową lub jedynie wykorzystujących pretekst adwentu do wspólnych spotkań przy głośniku to kolejna okazja na zbliżenie do siebie klientów. Eksperci, celebryci lub pracownicy dzielący się świątecznymi historiami, tradycjami czy poradami to forma rozrywki, która jedynie podprogowo i nienachalnie zakorzenia w słuchaczach związek z marką i jej ofertą. Jest więc to zapewne nietypowy sposób na dotarcie do odbiorców, ale cieszący się coraz większym powodzeniem wśród marek!

10. Świąteczne playlisty muzyczne

Przez żołądek do serca? A może: przez ucho do portfela? Udostępnienie swoich świątecznych playlist muzycznych na platformach streamingowych to niebanalna okazja na dotarcie do nowych odbiorców. Muzyka nie tylko stworzy atmosferę, ale również pozwoli zintegrować markę z emocjami towarzyszącymi klientom w okresie przedświątecznym. Zachęć swoich klientów do wspólnego dzielenia się muzyką, twórz w jej oparciu wyzwania i konkursy — to naprawdę działa!

11. Święta w stylu eco

Koniec listopada i grudzień to również świetny moment na podkreślenie swojego zaangażowania w ochronę środowiska. Oferta bogata w eko-friendly opcje prezentów, opakowań czy udostępnianie porad, jak świętować ekologicznie, na pewno spotkają się z dużym zainteresowaniem i pozytywnym odbiorem wśród klientów. Tematyka eko zyskuje na popularności wśród coraz bardziej świadomych konsumentów. Warto więc wykorzystać to w swojej strategii marketingowej.

12. Interaktywne quizy i poradniki zakupowe

Ostatnia propozycja przypadnie do gustu szczególnie tym, którzy jak co roku zadają sobie pytanie: “Co kupić bliskim na święta?”. Zdejmij ten problem z głów swoich klientów i stwórz świąteczne quizy online, które pozwolą im odkrywać idealne produkty dla swoich bliskich. Specjalne strony lub aplikacje dla klientów mogą również stanowić wirtualne listy do św. Mikołaja, dzięki którym żaden prezent nie będzie już nietrafiony! Angażując odbiorców do wspólnej zabawy, nie zapomnij o jednoczesnym promowaniu produktów i limitowanych świątecznych promocji!

Podsumowanie

Podsumowując — tylko od Ciebie zależy, jak przygotujesz swoją markę i firmę na święta. Pamiętaj, że kluczem do sukcesu w okresie przedświątecznym jest oryginalność i zaangażowanie. Wybierz strategie, które najlepiej pasują do charakteru Twojej marki, a święta Bożego Narodzenia staną się doskonałą okazją do zbudowania trwałych relacji z klientami, które będą owocowały i cieszyły Cię przez kolejne dwanaście nadchodzących miesięcy!

Udostępnij ten wpis

Masz dla nas projekt?

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.