7 narzędzi, które pomogą Ci ulepszyć fanpage!
Mogłoby się wydawać, że prowadzenie profili w mediach społecznościowych nie jest w dzisiejszych czasach żadnym wyzwaniem. Ale to nie prawda! Czy to będąc Social Media Managerem, czy po prostu prowadząc fanpage dla przyjemności, wart zadbać o to, by godnie się on prezentował, a komunikacja by była efektywna. Jak to zrobić? Jak zaangażować odbiorców? Przede wszystkim sprawnie szukając informacji, tworząc ciekawe teksty, ale też i stawiając na swój wizerunek w sieci oraz optymalizację. Sprawdź 7 narzędzi, które zdecydowanie Ci w tym pomogą!
- Narzędzie idealne do wyszukiwania informacji – Feedly
W internecie jest wiele serwisów, na których znajdują się ciekawe informacje. Jednak codzienne przeglądanie ich wszystkich może być męczące. Jak więc sobie z tym radzić i znaleźć właśnie to, co ważne? Stawiając na Feedly!
Co to takiego? To czytnik RSS, który codziennie sprawdza za ciebie, czy w danej kategorii nie pojawiły się nowe, interesujące informacje. Gdy coś nowego jest dostępnego – masz do tego wgląd w specjalnej zakładce. Nie musisz więc od razu otwierać kilkunastu stron. Teraz całość masz pod kontrolą w jednym miejscu.
- Zamiast tysiąca zakładek – jedno Pocket!
Zdarzyła Ci się sytuacja, że chciałeś przeczytać ciekawy artykuł, ale nie miałeś czasu? Dodawanie kolejnej zakładki do przeglądarki potrafi skutecznie „zamulić” system. Zamiast tego lepiej jest skorzystać z Pocket, czyli aplikacji umożliwiającej zapisanie na komputerze lub w telefonie strony, do której możesz wrócić później. Możesz z niej korzystać także będąc offline!
- Sprawdzaj swoją grupę docelową – stawiaj na optymalizację
Prowadząc fanpage na Facebook, wiele osób zapomina o jednym – dostosowaniu go do grupy docelowej. Swoje posty należy kierować do tych, którzy naprawdę będą nimi zainteresowani. To samo tyczy się reklam. Z pomocą przychodzi Facebok Audience Insights, czyli narzędzie, które dokładnie poinformuje nas o tym, kto jest naszą grupą docelową. Dzięki temu zwiększysz liczbę zainteresowanych lajkowiczów.
- Content też ma znaczenie – czyli postaw na treść aby ulepszyć fanpage
Nie tylko to, jak publikujesz, ale też to, co publikujesz ma znaczenie. Grafiki wcale nie muszą być skomplikowane, by odniosły sukces w mediach społecznościowych. Już drobna obróbka treści może przynieść wspaniały rezultat. Pixlr to edytor pozwalający na dodawanie warstw, masek, filtrów oraz tekstu i innych elementów do grafik.
- Grafiki w prostym wydaniu – Canva
Jeśli Photoshop, Gimp, a nawet Pixlr to dla Ciebie narzędzie nie do przejścia… mamy alternatywę. Jest nią bardzo prosta Canva, która świetnie nadaje się do edycji nieskomplikowanych grafik. Dzięki niej zaprojektujesz zdjęcie w tle, a nawet logo. Co więcej, stworzysz tutaj też szablon, plakat, wizytówkę czy okładkę płyty. W Canvie od razu możesz też dopasować format grafiki do social mediów, w których planujesz ją opublikować. Nie musisz więc martwić się o to, że coś na grafice nie będzie widoczne.
- Banki zdjęć, czyli korzystaj legalnie
Prawdziwą zmorą są kradzione w sieci zdjęcia. To, ze coś raz zostało opublikowane nie oznacza, że może tak być w kółko. Wręcz przeciwnie! Zamiast dosłownie kraść cudzą własność – lepiej skorzystać z banków zdjęć. Niektóre z nich są płatne, co oznacza, że płacimy raz (z reguły niewielką kwotę) za pobranie fotografii lub grafiki. Inne, na tzw. Licencji C0 są całkowicie bezpłatne i możemy z nich korzystać bez ograniczeń. Do takich stron należą: Shutterstock, Fotolia. iClipart czy bezpłatny Pixabay.
- Monitoruj to, co piszą o Tobie w sieci
Oprócz optymalizacji, tworzenia i innych działań – równie ważny jest monitoring tego, co piszą na Twój temat inni. Za pomocą takich stron jak Brand24 i Sentione dowiesz się, co jest publikowane oraz w jakim kontekście. Wyniki są dzielone na różne kanały, pokazują ilość wzmianek oraz szczegółowe linki do konkretnego „wspomnienia”. To znakomite narzędzia do monitoringu nie tylko mediów społecznościowych.
W artykule przedstawiliśmy tylko kilka narzędzi, które pozwolą ulepszyć fanpage. Jeżeli chcecie być na bieżąco z kolejnymi podpowiedziami jak skutecznie prowadzić profil na Facebooku, zapraszamy do śledzenia naszego bloga