Ile może kosztować prowadzenie Facebooka przez agencję?
Prowadzenie profilu na Facebooku to obecnie must have każdej firmy prowadzącej swoją działalność w internecie, ale nie tylko! Wiele małych sklepików, salonów fryzjerskich czy kosmetycznych także posiada swoje profile w social media. Czemu? Po to, aby być bardziej rozpoznawalnymi, zdobywać więcej klientów i docierać do osób, które mogą być potencjalnie zainteresowane tematem.
Jednak obecnie samo prowadzenie Facebooka już nie wystarcza, by spełniać powyższe cele. Wszystko ze względu na nowe algorytmy tego medium. Wprowadzenie zmian sprawiło, że cięte są tzw. zasięgi postów. Oznacza to, że mniej osób organicznie (czyli w sposób bezpłatny, nie wymagający od nas stosowania dodatkowych nakładów na reklamy) zobaczy naszą ofertę, post czy film. Jak więc sobie z tym radzić? Stawiając na Facebook Ads – czyli promocję postów w internecie. Jednak ile taka usługa kosztuje? Czy każdy powinien sobie na nią pozwolić?
ILE KOSZTUJE PROWADZENIE FANPAGE NA FACEBOOKU?
Każdy fanpage jest inny. Trzeba powiedzieć to sobie jasno. Zupełnie inaczej prowadzi się strony o profesjonalnej, branżowej tematyce, np. medycznej, a inaczej stronę poświęconą sklepowi zoologicznemu. Nie oznacza to jednak, że któraś z tych stron jest mniej wartościowa. To, co jednak ulega zmianie to koszt prowadzenia takiego fanpage.
Co się składa na koszt prowadzenia fanpage? Obsługa strony przez agencję bardzo często wyceniana jest z uwagi na kilka składowych:
- Wielkość i rozpoznawalność danej marki – im większa, tym większa gruba odbiorców, którym trzeba poświęcić więcej uwagi, znana marka często jest bardziej narażona na kryzysy wizerunkowe, więc działania trzeba prowadzić bardzo rozważnie i reagować na wszystkie potencjalne czynniki zapalne.
- Potencjał branży na Facebooku – niektóre branże lepiej sprawdzają się w mediach społecznościowych niż inne. Dlatego też często klientom w ramach usługi prowadzenia fanpage oferuje się tzw. helpdesk, czyli przejęcie części obowiązków informacyjnych, czy służących do kontaktu z klientem.
- Realizacja usługi – samo prowadzenie fanpage to: tworzenie postów, czyli copy oraz grafiki lub ilustracji, ale także i odpowiadanie na komentarze, pozyskiwanie lajków i zasięgów, działania w e-sklepie Facebooka i wiele innych. Dlatego też wycena agencji uzależniona jest od tego, jakie działania będą prowadzone.
- Budżet na reklamę na Facebooku – prowadzenie strony to jedno, zupełnie czymś innym jest Facebook Ads. Kampanie można uruchomić za naprawdę nieduże środki, a dzięki temu podnieść swój zasięg. Obecnie jakiekolwiek działania bez tego są znacznie utrudnione, dlatego warto doliczyć do kosztów prowadzenia strony także i budżet na kampanie reklamowe.
CZY INWESTYCJA W PROWADZENIE FACEBOOKA MOŻE SIĘ OPŁACIĆ?
Obecność firmy w mediach społecznościowych ma wpływ na jej wizerunek. Przede wszystkim dlatego, że pozwala nam szybciej skontaktować się z daną marką, sprawdzić, co sądzą o niej inni, a tym samym zwiększyć jej wiarygodność. Nie bez powodu mawia się „Jak czegoś nie ma na Facebooku – to oznacza, że nie istnieje”.
Prowadzenie fanpage i kampanii reklamowych na Facebooku z powodzeniem można powierzyć agencji – koszt takiej usługi zwykle waha się od kilkuset do kilku tysięcy złotych. Wszystko zależy od powyższych czynników, a także tego, czy firma sama opłaca swoje kampanie reklamowe, czy zleca to również agencji. Oczywiście można także samemu prowadzić stronę. Wymaga to jednak wiedzy, zaangażowania i naprawdę sporej dawki wiedzy. Regularne publikowanie postów, spójne działania, przygotowywanie grafik, a do tego tworzenie reklam – to wymaga zaangażowania i jest naprawdę czasochłonne. Dodatkowo, jeśli dochodzą działania w ramach Facebook Ads – bez znajomości optymalizacji bardzo łatwo możemy przepalić budżet na takie kampanie. Czy warto więc ryzykować?