branża odzieżowa w social mediach

Branża odzieżowa w social mediach

Branża odzieżowa

Moda wymaga od nas czystego ekshibicjonizmu; to, jaki mamy styl, jakie ubrania i dodatki nosimy, mogą obserwować wszyscy wokół, a my budujemy przez to swoją tożsamość. Nic tak, jak właśnie ta zewnętrzna otulina, czyli nasze ciuchy, nie stanowi o nas samych, nic tak nie buduje w nas poczucia własnej wartości. Tendencje te podchwyciły media społecznościowe, które jak żaden inny kanał, dają ogromne możliwości prezentowania siebie światu. Czy można więc wymarzyć sobie lepszy duet niż social media i modę? Oczywiście, że nie! Branża odzieżowa i media społecznościowe są dla siebie stworzone!

CO PRZYNOSI EFEKTY W SOCIAL MEDIACH?

Po pierwsze atrakcyjność wizualna i dynamika przekazu, po drugie – autentyczność.

Czymże jest to pierwsze? Przede wszystkim atrakcyjnym z punktu widzenia odbiorców contentem. Gdy marka odzieżowa prezentuje swoje produkty, musi pamiętać, że klienci zawsze zadają sobie jedno pytanie: „Dlaczego to jest dla mnie fajne?”. Otóż, najnowsza kolekcja w stylu boho może być dla Ciebie, użytkowniku, fajna, bo wydobywa skrywaną i tłamszoną gdzieś Twoją lekkość i zadziorność. Ta sama kolekcja boho może być dla Ciebie atrakcyjna, bo jest relatywnie niedroga, a nasze ciuchy z powodzeniem połączysz z tym, co już masz w szafie. No i przede wszystkim poczujesz się jak król lub królowa życia! To są argumenty, które musisz pokazać swoim followersom w social mediach. Możesz wykorzystać do tego przewrotny styl wypowiedzi, czarujące zdjęcia swoich produktów w użyciu lub w zestawieniu z innymi dodatkami. Możesz nakręcić video. Ważne, byś zauroczył odbiorcę, który zauważy w Twojej ofercie pakiet korzyści dla siebie.

Druga rzecz to autentyczność. Użytkownicy mody, jak zresztą wielu innych, cenią sobie ludzką twarz marki, która dostarcza im modę. Oznacza to, że pokazujemy, że cieszymy się naszą kolekcją, że sami poszukujemy jak najlepszych rozwiązań w modzie, toteż doskonale znamy naszych klientów i z myślą o nich działamy. Do tego jeszcze wchodzimy z nimi w dialog, bo chcemy projektować jeszcze fajniejsze ciuchy, jeszcze lepiej odpowiadające potrzebom klientów. Nie bójmy się więc poznawać opinii naszych klientów i wdrażajmy ich sugestie w życie. Na dłuższą metę nam się to wyłącznie opłaci.

BRANŻA ODZIEŻOWA – CO SPRZEDAJE W SOCIAL MEDIACH?

Współpraca z influencerem jest jedną z tych sił napędowych, które szybko mogą wyrwać markę z marazmu. Jeśli dobrze wybierzemy osobę, która zostanie ambasadorem naszych produktów, świat leży u naszych stóp. W dobie dość nachalnej reklamy ludzie przestali bezwiednie podążać za informacjami sprzedażowymi, a influencerzy – czyli liderzy opinii – mają ogromny wpływ na decyzje zakupowe i zachowania swoich fanów. Ich subtelna sugestia na blogu czy w social mediach, gdzie zaopatrzyć się w najnowsze dodatki do stylizacji letniej, może sprawić, że Twój sklep przeżyje istne oblężenie.

Warto również wykorzystać potencjał, jaki tkwi w samych mediach społecznościowych. Nie strońcie od Pinteresta, który pozwoli Wam zaprezentować zdjęcia produktów, stylizacji oraz eventów, w jakich marka bierze udział. Pinterest to potężne narzędzie do śledzenia trendów i poszukiwania inspiracji, również modowych. Nie zaniedbaj tego! A czy słyszeliście o sekcji „sklep” na samym Facebooku? Już bezpośrednio tutaj możesz prezentować wszystkie swoje produkty i zarządzać ich sprzedażą. W zależności od tego, do jakiej grupy docelowej chcesz trafić ze swoim przekazem, odpowiednio filtruj media społecznościowe i sposób komunikacji z klientami. Branża odzieżowa tego wymaga. Niech jednak nie umknie Ci podstawowa kwestia: każdy klient bez względu na wiek oraz to, co chce zakupić, zawsze zadaje sobie pytanie „jakie korzyści mi ten zakup przyniesie?”.

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?