Google nieustannie się zmienia. Ewolucja choćby samej przeglądarki przede wszystkim jest odpowiedzią na zmieniające się potrzeby użytkowników. Podobnie jest w przypadku Google Ads. Zachowania konsumenckie przez wzgląd na różne czynniki ulegają przemianom, stąd też formy dotarcia do kupujących w Internecie są różne, a ich skuteczność coraz lepsza.
Nowe funkcje Google Ads
Zmiany z jakimi mamy do czynienia podyktowane są nie tylko potrzebami użytkowników, ale również zmieniającą się polityką prywatności w Internecie oraz dążeniem przez Google do automatyzacji i rozwoju sztucznej inteligencji. Jednym z przykładów potwierdzających powszechność jej użycia są nowe funkcje, wykorzystywane przez Google, pozwalające na sprawniejsze i bardziej intuicyjne poruszanie się po nich użytkownikom. Google Ads stosuje coraz to nowe ulepszenia którym warto się przyjrzeć i z nich skorzystać.
Pierwszym z nich jest kierowanie na listę klientów. Google Ads zwiększa taką dostępność dla niemal wszystkich reklamodawców. Umożliwi to tworzenie strategii własnych danych, opartych na budowaniu trwałych relacji z klientem. A mówiąc prościej – pozwoli skuteczniej docierać ze swoim produktem do odbiorcy i dokładniej wchodzić z nim w interakcje. Zapewniają to funkcje: “Kierowanie” – umożliwiająca polecanie innego produktu, po dokonaniu zakupu; “Obserwacja”- polecenie innego asortymentu; “Podobni odbiorcy” – poszerzająca bazę naszych odbiorców; “Samodzielne dostosowywanie stawek” – umożliwiająca podnoszenie stawki dla użytkownika, który często robi u nas zakupy oraz “Wykluczenie” – rezygnacja z tych osób, którzy w najbliższym czasie raczej nic u nas nie kupią. Kierowanie na listę klientów stało się łatwiejsze w użyciu, a błędy formatowania rozwiązane dzięki odpowiedniemu narzędziu podglądu przesyłania w Google Ads.
Ułatwić obsługę własnych danych ma nam usługa Zapier. Jest to partner integracyjny, który automatycznie przesyła do listy klientów w Google Ads nowe adresy Twoich klientów. Jest on zintegrowany z CRM czy oprogramowaniem e-commerce. Rozwiązanie ułatwia korzystanie z danych własnych w funkcjach: ‘rozszerzeniu formularzy kontaktowych’, ‘importowaniu konwersji offline’ i ‘kierowaniu na listę klientów’. Zapier można połączyć bezpośrednio ze swoim kontem. A więc – gromadzenie, przesyłanie i aktualizowanie danych własnych staje się zdecydowanie łatwiejsze.
Kolejną, najświeższą w tym zestawieniu nowinką są kampanie Performance Max, pozwalające na zwiększenie liczby konwersji w kanałach reklamowych. To uzupełnienie kampanii w sieci opartych na słowach kluczowych, które wykorzystuje automatyzację. Dzięki kupowaniu i optymalizacji reklam na YT, Gmailu, Mapach Google czy kartach Discover, mamy możliwość zwiększenia liczby konwersji o niemal 13% przy takim samym koszcie (źródło).

Jak jeszcze możemy polepszyć skuteczność kampanii? Dzięki wprowadzeniu funkcji “Cele konwersji”, która pozwala zoptymalizować konwersje. Dzięki niej możemy określić nasz cel biznesowy i wprowadzić go na poziomie konta i kampanii. To pozwoli na optymalizację pod kątem tego, na czym najbardziej nam zależy przy tworzeniu danej kampanii. Przy tym korzystamy z nowych możliwości ustalania stawek.
Z kolei, w zwiększeniu skuteczności reklam ma nam pomóc dostępna, już dla wszystkich kwalifikujących się reklamodawców, funkcja “konwersje rozszerzone”. Google Ads poszerzyło możliwość tagowania, a my dzięki temu uzyskujemy możliwość dostępu do bardziej kompleksowych raportów i polepszamy optymalizację kampanii.
A co z możliwością maksymalizacji zasięgu naszej kampanii? Google Ads wychodzi nam naprzeciw, dzięki kampaniom wideo Zasięg, dostępnej od teraz dla wszystkich użytkowników Google Ads. Maksymalizują zasięg i skuteczność wśród unikalnych użytkowników poprzez wyświetlanie reklam możliwych do pominięcia i bumperów reklamowych. Pozwalają też wyświetlić reklamy niemożliwe do pominięcia jeśli Twoim celem jest udostępnienie całego przekazu. Wg statystyk ta kampania pozwala generować od 29 do 44 % więcej unikalnego zasięgu na każdego wydanego dolara (źródło).
Co jeszcze nowego? Otóż za sprawą rozszerzeń graficznych reklamodawcy mają szansę jeszcze sprawniej wizualnie prezentować marki w wyszukiwarce. Materiały graficzne w sposób znaczący uzupełniają reklamę i jak donoszą najnowsze dane – średnio o 10% podnoszą CTR (źródło). Ponadto Google Ads ulepszyło analizę języka i intencji użytkowników korzystających w wyszukiwarki , a co za tym idzie doprowadziło do powstania dopasowania przybliżonego słów kluczowych. Umożliwiło to przede wszystkim poszerzenie zasięgu trafnego wyszukiwania.

Rok 2021 przyniósł sporo zmian funkcjonalności i optymalizacji Google Ads. Nie sposób wspomnieć tu o wszystkich nowinkach. Oczywiście niektóre z nich w znaczący sposób wpłynęły na wygląd i odbiór reklam, jak choćby elastyczne reklamy w wyszukiwarce. Inne z kolej wpłynęły na sposób zarządzania kampaniami i całym kontami. Specyfika tej branży nastawiona jest na nieustanny rozwój. Stąd moja niemała ekscytacja na myśl, co może przynieść 2022 rok!
Artykuł polecany dla Ciebie – “Reklamy w sieci wyszukiwania – pierwsze kroki”