Ostatnio powiedzieliśmy sobie pokrótce czym jest Google Ads (Szybkie Vademecum dla początkujących). Dzisiaj przejdziemy przez jeden z typów kampanii dostępnych na platformie reklamowej Google. Dlatego polecam zrobić sobie kawę, herbatę lub smoothie, zasiąść wygodnie przed swoim laptopem i razem ze mną przejść przez tajniki reklamy w sieci wyszukiwania.
Czym jest sieć wyszukiwania Google?
Potencjalni klienci za pomocą wyszukiwarki Google codziennie wpisują miliardy fraz. By w tym wszystkim Twoja marka stała się widoczna wśród konkurencji, reklamy w sieci wyszukiwania stają się niezwykle przydatną funkcją. To narzędzie marketingowe, które daje multum możliwości dotarcia do użytkowników w momencie kiedy szukają usług bądź towarów. I teraz wyobraźmy sobie, że użytkownik wpisuje słowo kluczowe, które jest zgodne z frazami optymalizującymi Twoją kampanię – jej nagłówkami, treściami reklam oraz słowami kluczowymi pod względem typów dopasowań. W tym momencie taka reklama bierze udział w aukcji, w której również uczestniczą reklamy Twojej konkurencji. Rywalizujecie pod względem jakości reklam, ustalonej stawki, kontekstu wyszukiwania – jej trafności, czy też dodanych rozszerzeń. Pamiętaj, że wbrew pozorom większa stawka od innych reklamodawców nie zawsze musi przynieść Ci wygraną aukcję, a tym samym lepszą pozycję wyświetleń reklamy.
I to jest całe clou – kampanie w sieci wyszukiwania Google dają możliwość wyświetlania reklamy w potężnej sieci wyników wyszukiwania, tj. w grupie witryn i aplikacji powiązanych z Google.
Gdzie wyświetlają się reklamy w sieci wyszukiwania?
Tak jak już wspomniałam, jeśli frazy kluczowe są tożsame z wyszukiwanymi przez użytkowników hasłami, reklamy w sieci wyszukiwania wyświetlają się w wynikach wyszukiwania Google. I tutaj mamy kilka możliwości: nad lub pod organicznymi wynikami wyszukiwania, w aplikacji Google Play, w zakładce “Zakupy”, w Google Grafika bądź w Google Maps. Reklamy mogą wyświetlać się również w witrynach Partnerów Google. Uzyskujemy tym samym większy zasięg reklam na setki stron poza wyszukiwarką Google i jej aplikacjami, a ponadto nasza marka ma możliwość pokazania się na YouTube.
Rodzaje reklam w sieci wyszukiwania
Tworząc kampanię w sieci wyszukiwania stajemy przed wyborem rodzaju reklamy spośród dostępnego wachlarza możliwości. Najpopularniejszymi są reklamy tekstowe, które składają się z trzech części: nagłówka, adresu URL oraz treści reklamy.
Nagłówek
Najczęściej jest to obszar reklamy na który użytkownicy zwracają największą uwagę. Możesz wpisać trzy nagłówki po 30 znaków. Pamiętaj, aby już w tym momencie zawrzeć frazy kluczowe, które promują oraz opisują Twoje usługi bądź artykuły.
Adres URL
Adres strony docelowej, na którą prowadzi Twoja reklama wyświetlany jest zaraz pod nagłówkiem. To bardzo ważne, aby użytkownik klikając w obszar reklamy znalazł się bezpośrednio na stronie usługi bądź towaru, o którym jest mowa w nagłówkach oraz treści reklamy. Tutaj, co istotne, nie wyświetla się cały URL, a jedynie końcowy adres domeny oraz tekst opcjonalny, który uzupełniamy samodzielnie – są to dwa obszary po 15 znaków. Daje nam to kolejną możliwość optymalizacji reklamy pod względem fraz kluczowych.
Treść reklamy
Google Ads daje nam możliwość uzupełnienia dwóch pól tekstowych. Na każde z nich mamy 90 znaków. To jest moment na dokładniejsze opisanie Twoich usług czy też artykułów, które sprzedajesz. Warto wspomnieć o atutach swojej marki, o czymś co wyróżnia Cię spośród innych reklamodawców. Istotnym jest, aby w tym miejscu dodać tekst, który zachęca do działania – call to action. Coś na zasadzie: “zadzwoń teraz”, “skontaktuj się z nami”, “poproś o wycenę”, “sprawdź cennik”.
Bardzo dobrym wyróżnikiem Twojej reklamy, które poprawi CTR, będzie dodanie rozszerzenia reklam. Zwiększysz tym samym pole, na którym wyświetla się Twoja marka. Staniesz się bardziej widoczny na listingu wyszukiwań, ale również dostarczysz użytkownikom więcej informacji na temat Twojej firmy, takich jak numeru telefonu, adres, ocena usług czy towarów, ale również linków do dodatkowych podstron Twojej domeny.
Spośród dostępnych rodzajów reklam w sieci wyszukiwania mamy jeszcze do wyboru dynamiczne reklamy w wyszukiwarce oraz reklamy typu “Tylko połączenie”. Ten pierwszy rodzaj jest w sumie najłatwiejszym sposobem na dotarcie do potencjalnych klientów, którzy poszukują artykułów lub usług spośród Twojego asortymentu. To idealna forma reklamy dla dużych domen, które są dobrze zoptymalizowane pod względem SEO, gdyż dynamiczne reklamy tworzą się automatycznie na podstawie zawartości Twojej witryny. Dają one również możliwość wyświetleń reklamy na frazy kluczowe, które nie zostały zawarte przy tworzeniu kampanii, więc są w stanie zapełnić pewnego rodzaju lukę. W przypadku tego drugiego rodzaju reklamy, czyli typu “Tylko połączenie”, ich głównym celem jest skuszenie użytkowników do dokonania połączenia z Twoją firmą. Tutaj należy pamiętać, że ta forma reklamy wyświetlana jest tylko i wyłącznie na urządzeniach, na których można wykonać połączenie telefoniczne.
W następnym artykule przedstawię Ci krok po kroku jak stworzyć Twoją pierwszą kampanię w sieci wyszukiwania, tak że be tuned i śledź naszego bloga 😉 A gdybyś nie mógł/a się już doczekać bądź potrzebował/a pomocy “na już”, to pisz lub dzwoń. Jestem tu dla Ciebie.