artykul-30-11-1313x579

Zmiany i nowości na LinkedIn – podsumowanie 2021

LinkedIn to platforma, z której korzysta ponad 750 milionów osób na całym świecie. Według danych LN ich tempo wzrostu wynosi dwóch nowych członków na sekundę. Jak każda społecznościówka, LinkedIn z roku na rok wprowadza nowe funkcje, chcąc jak najlepiej dopasować dostępne opcje do oczekiwań i potrzeb użytkowników.

Jak zmieniła się największa platforma biznesowa w 2021 roku?

NOWOŚCI NA LINKEDIN

Cover Stories

Czym jest tzw. czołówka na LinkedIn? Zamiast statycznego zdjęcia profilowego każdy z nas może nagrać krótkie (max. 30 sekundowe) video i w paru słowach opowiedzieć o sobie. Początek wyświetla się w momencie, gdy użytkownik odwiedzi nasz profil. Statyczne zdjęcie nagle zaczyna poruszać się i “mówić” do odbiorców. Cover stories można nagrać bezpośrednio z aplikacji LinkedIn bądź przygotować materiał wcześniej i wgrać go z rolki smartfona. Domyślnie video profilowe jest wyświetlane kontaktom pierwszego stopnia. 

DOŚWIADCZENIE – jestem mamą!

LinkedIn umożliwia wypełnienie luki zawodowej spowodowanej urlopem macierzyńskim/tacierzyńskim. W sekcji DOŚWIADCZENIE od tego roku możemy zaznaczyć opcję Stay-at-Home-MOM/DAD.

Linkedin nowości

DARK MODE

Mała funkcjonalność, która cieszy oko! Od niedawna użytkownicy LinkedIn w Polsce mają opcję przełączenia widoku z jasnego na ciemny. Zmiany można dokonać w sekcji USTAWIENIA – PREFERENCJE. 

ARTYKUŁY NA COMPANY PAGE

LinkedIn bez wątpienia stawia na dłuższe formy wypowiedzi. Może o tym świadczyć zwiększony limit znaków w postach (z 1300 na 3000) oraz opcja publikowania artykułów na stronach firmowych. Utworzenie artykułu na Company Page jest banalnie proste. Do dyspozycji mamy prosty edytor tekstowy oraz funkcję dodawania multimediów. Warto zadbać o atrakcyjność naszego artykułu i przeplatać treść załącznikami/obrazami. Funkcja dodawania artykułów jest dostępna wyłącznie z wersji desktopowej. 

Zmiany i nowości na LinkedIn - podsumowanie 2021 2

TRYB TWÓRCY

Nie od dziś wiadomo, że LinkedIn stawia na profile osobiste i kreowanie marki własnej. Wychodząc naprzeciw oczekiwaniom użytkowników została wprowadzona funkcja Creator Mode (tzw. Tryb Twórcy/Autora), która ma za zadanie uatrakcyjnić profil. Dzięki tej opcji możemy określić 5 tematów, które najczęściej poruszamy na naszym wallu. Są one wyświetlane w formie # zaraz pod nagłówkiem zawodowym. Dodatkowo w Trybie Twórcy widoczna jest liczba obserwujących. 

nowości na LinkedIn

ZMIANY

We wrześniu 2021 LinkedIn zrezygnował z możliwości dodawania Stories. Relacje zostały wprowadzone w 2020 roku. Miały być sposobem na szybkie tworzenie autentycznych treści z życia firmy. Jak się jednak okazało, mało kto korzystał z dostępnej funkcjonalności. Może to świadczyć o tym, że społeczność zgromadzona wokół platformy bardziej preferuje publikowanie trwałych i profesjonalnych materiałów, które może na stałe osadzić na profilu. 

TRENDY

W 2022 roku stawiamy na “Employee Advocacy”, czyli sposób na promocję marki przy udziale pracowników firmy/ambasadorów. LinkedIn wspiera kreowanie marki osobistej, sami użytkownicy platformy wolą komentować i czytać posty prywatnych osób niż treści publikowane na profilach firmowych. Dlatego tak ważne jest, aby pracownicy angażowali się w życie firmy, udostępniali posty z Company Page, brali czynny udział w dyskusjach branżowych, pisali artykuły promujące produkty/usługi brandu. 

Stawianie na Employee Advocacy to również świetna okazja dla pracownika, który dzięki temu może budować swój autorytet wśród specjalistów z danej dziedziny. Zdecydowanie mamy tutaj doczynienia z sytuacją win-win. 

Jeśli myślisz o promocji swojej firmy na LinkedIn, ale nie masz czasu się tym zająć, napisz do nas! Przygotujemy ofertę dostosowaną do potrzeb Twojej marki.

Artykuł polecany dla Ciebie – “Company Page na LinkedIn”

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?