e-mail marketing newsletter

E-mail marketing posiada dwa sposoby oddziaływania treści – E-mail reklamowy, a newsletter

E-mail marketing

E-MAIL MARKETING TO JEDNO Z NAJPOWSZECHNIEJSZYCH NARZĘDZI MARKETINGU INTERNETOWEGO, NAZYWANY DYSTRYBUCJĄ WIADOMOŚCI E-MAIL I NEWSLETTERÓW DO POSIADANEJ BAZY UŻYTKOWNIKÓW. KTO Z INTERNAUTÓW NIE POSIADA PRZYNAJMNIEJ JEDNEJ POCZTY ELEKTRONICZNEJ? PRZY PLANOWANIU STRATEGII NA DZIAŁANIA ONLINE WARTO POMYŚLEĆ O WYKORZYSTANIU TEJ METODY MARKETINGU DZIAŁAJĄCEJ IMPULSYWNIE NA KONSUMENTA I KSZTAŁTUJĄCEJ JEGO LOJALNOŚĆ WOBEC MARKI.

E-mail marketing- posiada szeroki zakres działań, jednakże podstawą jest zbudowanie bazy e-mailowej. To długotrwały proces, który gwarantuje zdobycie adresów kont pocztowych potencjalnie zainteresowanych oraz przychylnych internautów. Istnieje wiele metod zachęcenia użytkowników do pozostawienia swojego e-maila na stronie internetowej oraz do wyrażenia zgody na przesyłanie wiadomości handlowych. Do najczęściej wykorzystywanych należy zaakcentowanie korzyści, jakie internauta odniesie po zapisaniu się do newslettera, m.in.: promocje, rabaty na wybrane produktu, bezpłatne próbki, dostęp do treści premium. Także informowanie o wartościowych z punktu widzenia użytkowników treściach, które regularnie pojawiają się na danej witrynie, stanowi zachętę do pozostawienia adresu e-mail.

Istnieje również możliwość zakupu już gotowej bazy kont mailowych. Działanie to generuje koszty oraz wymaga dokładnej weryfikacji dostępnych adresów e-mail, ponieważ wiąże się z ryzykiem zakupienia kont mailowych zdobytych nielegalnie, bez zgody posiadaczy owych e-maili na administrację ich danych. Jako agencja odradzamy wykorzystania tej metody – celem naszych działań nie jest przecież zirytowanie użytkowników skrzynek e-mailowych, którzy usuną niechciane treści bez wcześniejszego zapoznania się z nimi i na pewno nie skorzystają z proponowanej oferty.

DO NAJPOPULARNIEJSZYCH FORM E-MAILINGU NALEŻĄ E-MAIL REKLAMOWY ORAZ NEWSLETTER.

Głównym celem e-maila typowo reklamowego jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia danej akcji np. skorzystania z promocji czy zakupu produktów. Kluczowa myśl wiadomości komunikowana jest wprost, a nakłanianie do danego działania jest wyraźnie zaznaczone poprzez przyciągające wzrok przyciski np. „kliknij”, „zamów”, „sprawdź”. Wysyłka tego typu e-maili jest nieregularna, uzależniona od wyprzedaży, obniżek, sezonowej promocji produktów czy trwających akcji konkursowych.

NEWSLETTER TO…

… narzędzie typowo wizerunkowe, którego myśl przewodnią stanowi: „dajemy Ci wiedzę i  informację, dlatego warto być z nami[1]. Przy tego typu wiadomościach główną rolę odgrywa treść, szczególnie warstwa informacyjna, w którą umiejętnie i dyskretnie wplecione są informacje promocyjno-sprzedażowe. Newsletter może zawierać streszczenie interesującego artykułu, spis najpopularniejszych wpisów w minionym miesiącu, czy może informować o nowych aktualizacjach na stronie internetowej. Newslettery charakteryzuje także regularność wysyłki – jedna wiadomość wysyłana jest co kilka tygodni.

E-MAIL MARKETING TO…

… narzędzie, które umożliwia szybkie dotarcie przekazu reklamowego czy informacyjnego do większej grupy odbiorców. Niestety, rozpowszechnianie się tej formy e-marketingu doprowadziło do powstania spamu, czyli otrzymywania niechcianych wiadomości e-mailowych. Obecnie skrzynki poczty elektronicznej posiadają skuteczne oprogramowania filtrujące otrzymywane treści. Z tego powodu obsługę e-mail marketingu warto powierzyć profesjonaliście, który  stworzy wartościową, zgodną z wytycznymi dot. spamu treść


[1] A. Maciorowski, E-marketing w praktyce- strategie skutecznej promocji online, Samo sedno, Warszawa,  2013,  s. 111

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?