e-mail marketing newsletter

E-mail marketing posiada dwa sposoby oddziaływania treści – E-mail reklamowy, a newsletter

E-mail marketing

E-MAIL MARKETING TO JEDNO Z NAJPOWSZECHNIEJSZYCH NARZĘDZI MARKETINGU INTERNETOWEGO, NAZYWANY DYSTRYBUCJĄ WIADOMOŚCI E-MAIL I NEWSLETTERÓW DO POSIADANEJ BAZY UŻYTKOWNIKÓW. KTO Z INTERNAUTÓW NIE POSIADA PRZYNAJMNIEJ JEDNEJ POCZTY ELEKTRONICZNEJ? PRZY PLANOWANIU STRATEGII NA DZIAŁANIA ONLINE WARTO POMYŚLEĆ O WYKORZYSTANIU TEJ METODY MARKETINGU DZIAŁAJĄCEJ IMPULSYWNIE NA KONSUMENTA I KSZTAŁTUJĄCEJ JEGO LOJALNOŚĆ WOBEC MARKI.

E-mail marketing- posiada szeroki zakres działań, jednakże podstawą jest zbudowanie bazy e-mailowej. To długotrwały proces, który gwarantuje zdobycie adresów kont pocztowych potencjalnie zainteresowanych oraz przychylnych internautów. Istnieje wiele metod zachęcenia użytkowników do pozostawienia swojego e-maila na stronie internetowej oraz do wyrażenia zgody na przesyłanie wiadomości handlowych. Do najczęściej wykorzystywanych należy zaakcentowanie korzyści, jakie internauta odniesie po zapisaniu się do newslettera, m.in.: promocje, rabaty na wybrane produktu, bezpłatne próbki, dostęp do treści premium. Także informowanie o wartościowych z punktu widzenia użytkowników treściach, które regularnie pojawiają się na danej witrynie, stanowi zachętę do pozostawienia adresu e-mail.

Istnieje również możliwość zakupu już gotowej bazy kont mailowych. Działanie to generuje koszty oraz wymaga dokładnej weryfikacji dostępnych adresów e-mail, ponieważ wiąże się z ryzykiem zakupienia kont mailowych zdobytych nielegalnie, bez zgody posiadaczy owych e-maili na administrację ich danych. Jako agencja odradzamy wykorzystania tej metody – celem naszych działań nie jest przecież zirytowanie użytkowników skrzynek e-mailowych, którzy usuną niechciane treści bez wcześniejszego zapoznania się z nimi i na pewno nie skorzystają z proponowanej oferty.

DO NAJPOPULARNIEJSZYCH FORM E-MAILINGU NALEŻĄ E-MAIL REKLAMOWY ORAZ NEWSLETTER.

Głównym celem e-maila typowo reklamowego jest zachęcenie odbiorcy do podjęcia danej akcji np. skorzystania z promocji czy zakupu produktów. Kluczowa myśl wiadomości komunikowana jest wprost, a nakłanianie do danego działania jest wyraźnie zaznaczone poprzez przyciągające wzrok przyciski np. „kliknij”, „zamów”, „sprawdź”. Wysyłka tego typu e-maili jest nieregularna, uzależniona od wyprzedaży, obniżek, sezonowej promocji produktów czy trwających akcji konkursowych.

NEWSLETTER TO…

… narzędzie typowo wizerunkowe, którego myśl przewodnią stanowi: „dajemy Ci wiedzę i  informację, dlatego warto być z nami[1]. Przy tego typu wiadomościach główną rolę odgrywa treść, szczególnie warstwa informacyjna, w którą umiejętnie i dyskretnie wplecione są informacje promocyjno-sprzedażowe. Newsletter może zawierać streszczenie interesującego artykułu, spis najpopularniejszych wpisów w minionym miesiącu, czy może informować o nowych aktualizacjach na stronie internetowej. Newslettery charakteryzuje także regularność wysyłki – jedna wiadomość wysyłana jest co kilka tygodni.

E-MAIL MARKETING TO…

… narzędzie, które umożliwia szybkie dotarcie przekazu reklamowego czy informacyjnego do większej grupy odbiorców. Niestety, rozpowszechnianie się tej formy e-marketingu doprowadziło do powstania spamu, czyli otrzymywania niechcianych wiadomości e-mailowych. Obecnie skrzynki poczty elektronicznej posiadają skuteczne oprogramowania filtrujące otrzymywane treści. Z tego powodu obsługę e-mail marketingu warto powierzyć profesjonaliście, który  stworzy wartościową, zgodną z wytycznymi dot. spamu treść


[1] A. Maciorowski, E-marketing w praktyce- strategie skutecznej promocji online, Samo sedno, Warszawa,  2013,  s. 111

Udostępnij ten wpis

Masz dla nas projekt?

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.