fotografia produktowa

Fotografia produktowa – jak robić profesjonalne zdjęcia produktowe?

Fotografia produktowa

– słyszał o nich praktycznie każdy prowadzący sklep internetowy. Ale coraz częściej wykorzystujemy profesjonalne fotografie w aukcjach internetowych, do promocji produktów czy po prostu w Social Media. Dzięki nim klient od razu zapoznaje się z nasza ofertą – dlatego tak ważne jest, aby fotografia produktowa spełniała odpowiednie standardy, przyciągała uwagę konsumentów, a oprócz tego – wpływała również i na wzrost sprzedaży.

RODZAJE ZDJĘĆ

Profesjonalne zdjęcia są bardzo ważnym elementem sprzedaży, ale również i promocji oraz public relations! To w końcu zdjęcia sprzedają produkt, mają wpływ na nasz wizerunek. Dlatego tak ważne jest, aby wyglądały starannie, profesjonalnie i wzbudzały zainteresowanie. Jakie rodzaje zdjęć produktowych możemy wyróżnić?

  • Packshot – są to fotografie, które przedstawiają wyłącznie sam produkt. Najczęściej umieszczane są na białym tle (zdarzają się jednak przypadki, gdzie wykorzystywane jest kolorowe tło), nie mają cieniowania. Ważne jest, aby na packshotach uchwycić cały produkt – nie pokazujemy go w części, skupiamy się na nim jako całości. Packshoty zwane są także zdjęciami „duchami” – wszystko dlatego, że przedmioty (nazwa ta najczęściej odnośni się do odzieży i bielizny) są jakby zawieszone w powietrzu. Nie widać tutaj modela, nie mamy żadnego tła, a mimo tego produkt wygląda przestrzennie, czyli dokładnie tak, jak gdyby był na modelu.
  • Lookbook – to zdjecia czysto wizerunkowe. Co najciekawsze, początkowo były wykorzystywane głównie w modzie, dziś coraz częściej stosowane są także w branży wnętrzarskiej oraz spożywczej. Celem takich zdjęć produktowych jest wykreowanie wizerunku danego produktu oraz marki. Przedmioty najczęściej umieszcza się w konkretnej aranżacji bądź pokazuje się w trakcie użytkowania. Takie zdjęcia bardzo często stosuje się w Social Mediach, ale także i w newsletterach oraz reklamach.
  • Klasyczna fotografia reklamowa – to zdjęcia, których zadaniem jest ukazanie najważniejszych parametrów lub cech produktu. Często umieszczane są one w określonych aranżacjach, pojawiają się także na nich modele czy cała scenografia. Przypominają nieco lookbooki, jednak najczęściej wykorzystuje się je w przypadku druku – na plakatach, ulotkach, POS oraz stronach internetowych.
  • Fotografie 360 stopni – to nowość, która staje się coraz popularniejsza na rynku. Pozwala klientowi na obejrzenie przedmiotu z absolutnie każdej strony – zarówno od frontu, jak i tyłu oraz z góry i przodu. Najczęściej przypominają one zdjęcia packshotowe, ale z możliwością obracania towaru i obejrzenia go praktycznie w trójwymiarze.

FOTOGRAFIA PRODUKTOWA – O CZYM WARTO PAMIĘTAĆ?

Decydując się na fotografię produktową warto pamiętać, że przede wszystkim przyda nam się odpowiedni sprzęt. Bez niego ani rusz! Profesjonalne zdjęcia znacznie lepiej wykonać lustrzanką niż smartfonem – w końcu w tym przypadku liczy się głównie jakość. Oprócz tego, zwróćmy uwagę na to, jakie tło wybraliśmy. Czy jest ono czyste, korzystnie wpłynie na odbiorców, czy nie rozproszy uwagi od produktu. Samo zrobienie zdjęć to jednak nie wszystko. Po wykonaniu fotografii warto postawić na odpowiednią obróbkę – kadrowanie (warto, aby wszystkie zdjęcia na naszej stronie miały tą samą wielkość), cienie i kontrasty, kolory produktu (nie przesadzajmy z nasyceniem kolorów, ponieważ nasz produkt na żywo nie powinien się różnić od tego, co pokazujemy w sieci czy w katalogu).

SAMODZIELNIE CZY PROFESJONALNIE?

Wiele firm od początku swojej drogi od razu oddaje się w ręce specjalistów. Możemy postawić na profesjonalnych fotografów, studia packshotowe oraz agencje reklamowe i digitalowe. W praktycznie każdym mieście znaleźć możemy odpowiednią pomoc i doradztwo. Oczywiście profesjonalne zdjęcia produktowe możemy wykonać we własnym zakresie. Wymaga to od nas jednak sprzętu, czasu oraz wiedzy, która pozwoli nam na zrobienie dobrych zdjęć. Czasem lepiej jest skorzystać ze wsparcia profesjonalistów, albowiem wyjdzie to taniej i szybciej niż samodzielna praca w tym zakresie. Szukając agencji reklamowej w Łodzi – zdecydowanie warto odezwać się do nas!

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?