instagram dla firm

Instagram dla firm – czy warto założyć konto firmowe?

Instagram dla firm – czy warto założyć konto firmowe?

Kto nie słyszał o Instagramie? To niemalże tak trudne, jak nieznajomość Facebooka! Nie trzeba z niego korzystać, by o nim w ogóle słyszeć. Tym bardziej, że Instagram naprawdę ma potencjał. To potężne medium społecznościowe, które podobnie jak Facebook gromadzi wokół konkretnego profilu aktywnych użytkowników. Czy wiesz, że większość światowych marek posiada swoje konto firmowe na Instagramie?

CO TO JEST INSTAGRAM?

Jeśli jakimś trafem nie spotkałeś się nigdy z Instagramem to musisz wiedzieć, że to jedno z najpopularniejszych kanałów social media. To darmowa aplikacja, która pozwala na dzielenie się z innymi użytkownikami zdjęciami i materiałami wideo. Dzięki niej łatwo możesz trafić do swoich klientów, pokazać firmę „od drugiej strony”, czyli zaprezentować jej ludzkie oblicze. Dodatkowo Instagram to także wspaniałe narzędzie, służące publikowaniu zdjęć Twoich produktów. Pokaż je w ciekawy, nieszablonowy sposób i zwiększ swoją sprzedaż.

JAK ZBUDOWAĆ SWOJĄ MARKĘ NA INSTAGRAMIE?

Skoro już wiesz, czym jest Instagram, to czemu miałbyś nie wykorzystać go w swoich działaniach biznesowych? No właśnie! Tym bardziej, że konto firmowe na Instagramie stwarza wiele możliwości! Możesz dodawać reklamy (czyli trafiać do większego grona odbiorców), pokazywać swoje produkty i dzielić się chwilami z życia firmy.

W jaki sposób budować swoją markę na Instagramie?

  • Zacznij od analizy konkurencji, przecież zawsze z kimś warto się porównać! Dzięki temu wypracujesz własny sposób komunikacji w mediach społecznościowych, zobaczysz, co spotyka się z zainteresowaniem odbiorców, sprawdzisz też czy Instagram dla firm z Twojej branży rzeczywiście ma sens.
  • Zaplanuj i przygotuj odpowiednie treści, sprawdź, co się klika. Zapoznaj się z rodzajami zdjęć na Instagramie, przejrzyj inne profile (np. te należące do influencerów). Zastanów się, co chcesz publikować na swojej stronie i konsekwentnie się tego trzymaj.
  • Stwórz swój harmonogram publikacji – tak, jak w przypadku Facebooka, tak i tutaj częstotliwość wrzucania postów ma wielkie znaczenie. Przede wszystkim ułatwia to pracę, a po drugie, powoduje, że wzrastają zasięgi i więcej osób ma szansę zobaczyć Twój profil.
  • Bądź zawsze aktywny – reaguj na komentarze, lajkuj posty innych. Wchodź po prostu w interakcję, ale nigdy nie baw się w tzw. F4F, czyli follow for follow. Polega to na dodawaniu innych do obserwowania (nawet, gdy ich treści Cię nie interesują), a następnie usuwaniu. Jest to zła praktyka, którą przestał aprobować nawet sam Instagram. Bądź naturalny, lajkuj zdjęcia te, które Ci się podobają, oglądaj odpowiednie profile i nie stawiaj tylko na liczby.
  • Umieść link do swojej strony – jedyne miejsce, gdzie możesz umieścić skrócony link, np. do swojego sklepu to tzw. BIO. Miejsce to znajduje się na Twoim instagramowym profilu, gdzie wprowadzasz krótki opis swojej działalności, możesz dodać hasztag i właśnie jeden link.
  • Korzystaj z aplikacji, które uatrakcyjnią Twoje zdjęcia. Nanoś odpowiednie filtr, dodawaj napisy, krótkie animacje. Twórz mini filmy w przyspieszonym tempie, dzięki autoryzowanej aplikacji Boomerang od Instagrama. Z pomocą Layout stworzysz kolaże lub inne ciekawe kompozycje. Baw się treścią!

INSTAGRAM A HASZTAGI

Instagram hasztagami stoi! Co to oznacza? Bez hasztagów nie wyróżnisz się w tym serwisie. O ile na Facebooku to dodatkowa opcja, o tyle tutaj konieczność. Dzięki nim dotrzesz do swojej grupy docelowej. Wystarczy wpisać „#” oraz słowo, które najlepiej opisuje czynność na zdjęciu czy sam produkt. Jeśli reklamujesz książkę – postaw na hasztagi z tym związane, np. #booklovers, #bookmarks, #inlovewithbooks.

Musisz pamiętać o jednym – nowy algorytm Instagrama sprawił, że niektóre hasztagi nie odnoszą już takich rezultatów jak kiedyś. Skorzystaj więc ze specjalnych aplikacji (lub po prostu sprawdź na Instagramie, wpisując hasztag i oglądając najnowsze zdjęcia – jeśli są widoczne, to oznacza, że hasztag nie jest zbanowany). Aplikacja szybko sprawdzi, czy wybrane przez Ciebie hasztagi nie należą do tych wykluczonych.

Jest jeszcze jedna sprawa z hasztagami, o której musisz pamiętać, niezależnie czy prowadzisz Instagram dla firm czy profil prywatny. W opisie fotografii znajdować się może maksymalnie 30 hasztagów. Jeśli dodasz ich mniej – nic nie szkodzi. Jeśli dodasz więcej – żaden z nich nie wyświetli się, a opis zostanie skasowany. Pilnuj tego, by mieć pewność, że docierasz ze swoimi postami do odbiorców!

CZY WARTO ZAŁOŻYĆ KONTO NA INSTAGRAMIE?

Z Instagrama korzystają miliony osób. Codziennie publikowane są tam miliony zdjęć. Czemu więc masz być tam nieobecny? Dzięki temu Twoja marka zyska ludzkie oblicze, stanie się bliższa. Z pewnością i Twoi klienci znajdują się Instagramie. To naprawdę łatwy (i bardzo przyjemny) sposób, by do nich dotrzeć.

Jeśli nie masz czasu samemu zająć się kontem firmowym na Instagramie – zleć to specjalistom! Przygotują harmonogram publikacji, zadbają o aktywność na profilu. Postaw na komunikację, która będzie działać i wypromuje Twoją firmę.

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?