Zastanawialiście się kiedyś, jak ważną funkcję pełni kolor w naszej identyfikacji wizualnej? Jak go używać? Czego unikać? Poniżej kilka przykładów.
CZERWONY
Ciemna czerwień – połączona jest z wigorem, przywództwem, siłą woli
Jasna czerwień – podkreśla radość, pasję, czułość oraz miłość
Różowy – oznacza romantyczność, przyjaźń i miłość
Brązowy – Sugeruje stabilność, podkreśla klasyczny prestiż
Kolor czerwony jest kolorem intensywnym emocjonalnie i przenosi teksty oraz obrazy na pierwszy plan. Powinno się go stosować jako akcent stymulowania ludzi do podjęcia szybkiej decyzji.
POMARAŃCZOWY
Czerwona pomarańcz – nawiązuje do przyjemności, dominacji i agresji
Ciemny pomarańczowy – odzwierciedla podejrzliwość, oszustwo
Złoty – wywołuje uczucie prestiżu
Pomarańczowy jest kolorem, który łączy energię czerwieni oraz pogodność koloru żółtego. Jest określeniem radości, fascynacji a także determinacji. Jest uwielbiany szczególnie wśród ludzi młodych. Jako kolor cytrusowy doskonale stymuluje apetyt, tak więc najlepiej spełni swoją funkcję promując jedzenie lub produkty skierowane do młodzieży
ŻÓŁTY
Jasny żółty – jest połączeniem radości oraz świeżości
Kolor żółty jest ściśle połączony z radością, szczęściem, intelektem oraz energią. Wywołuje przyjemne ciepłe uczucia, polecany do promocji dziecięcych produktów lub dla ofert miłego spędzania wolnego czasu. Świetnie nadaje się do podkreślenia bezpieczeństwa. Nie należy jednak go używać przy produktach prestiżowych.
ZIELONY
Zieleń oliwkowa – jest tradycyjną barwą pokoju
Ciemna zieleń – jest połączona z chciwością, zazdrością ale także z ambicjami
Morska zieleń – kojarzony z ochroną i dobrym zdrowiem
Zielony, jako kolor natury, symbolizuje wzrost, harmonię, świeżość, oraz płodność. Powinno się go używać podkreślając nieszkodliwość (np. środków medycznych) czy naturalne pochodzenie (np. żywności).
NIEBIESKI
Jasnoniebieski – jest połączony ze zrozumieniem, zdrowiem oraz miękkością
Ciemnoniebieski – reprezentuje wiedzę, moc i spójność
Kolor niebieski jest barwnym synonimem stabilizacji. Symbolizuje mądrość, lojalność, wiarę oraz prawdę. Najlepiej sprawdzi się przy promowaniu produktów lub usług związanych z wodą lub czystością (środki czystości, filtry wodne, ryby) lub niebem i powietrzem (linie lotnicze, warunki atmosferyczne). Koloru niebieskiego nie należy stosować do celów marketingowych związanych z żywnością, ponieważ kolor ten tłumi apetyt.
Tak więc budując naszą markę powinniśmy przemyśleć właściwy wybór kolorów tak, żeby wywoływały w odbiorcach zamierzone przez nas odczucia. W przeciwnym razie możemy uzyskać efekt przeciwny do tego docelowego.