artykul-13-05-1313x579

Reklamy mobilne – krok do rozwoju firmy

Jednym z głównych atrybutów współczesnego człowieka jest dzierżony w jego dłoni telefon. To urządzenie mobilne stało się naszym łącznikiem ze światem. Za jego pośrednictwem kontaktujemy się z bliskimi, prowadzimy interesy, sprawdzamy newsy i korzystamy z rozrywek, ale również robimy zakupy, sprawdzamy drogę, czy szukamy fachowca. Telefon bądź tablet jest jednym z głównych narzędzi, których używamy w ciągu dnia.

Reklamy mobilne - krok do rozwoju firmy 2

Jak urządzenia mobilne wpływają na rozwój firmy?

Truizmem byłoby stwierdzenie, że urządzenia mobilne są domeną młodych. To oczywiste, ze względu na zmieniający się świat i jego mechanizmy. Ale prawdą jest również, że smartphony zawładnęły niemalże każdym współczesnym pokoleniem. To otwiera firmom kolejne możliwości docierania ze swoim przekazem marketingowym, na różnych etapach ścieżki zakupowej, do swoich potencjalnych klientów. Liczy się poznanie oraz nadążanie za złożonością etapów oraz kanałów pozyskiwania użytkowników Twoich usług czy produktów. Stąd bardzo ważne, aby tworząc reklamy internetowe nie zapominać o ich kierowaniu na urządzenia mobilne. Myślę, że nie muszę wspominać, jak oczywistą rzeczą jest obecnie responsywna witryna –  taka, która w takiej samej jakości wyświetli się zarówno na małym ekranie telefonu komórkowego, jak i na ekranie 4K. Oczywiście wszystko zależy od branży, ale pamiętajmy, że użytkownicy z reguły przeskakują z jednego urządzenia na drugie. Na jednym mogą szukać jakiś produktów lub usług, a na drugim dokonać finalizacji transakcji. Ważnym jest, aby nie pominąć swojego brandu na żadnym z tych etapów. 

Czym są reklamy mobilne?

Reklamy mobilne to reklamy, które mogą wyświetlać się na urządzeniach mobilnych, czyli telefonach komórkowych bądź tabletach. Mogą też przybierać różne formy. Od tekstowej, po graficzne, video, czy reklamy aplikacji. W przypadku kiedy zależy Ci, aby użytkownicy zadzwonili do Twojej firmy, warto skorzystać z formy reklamy mobilnej jaką jest reklama typu “Tylko połączenie” 

reklamy mobilne

W tym przypadku wyświetlenia reklam występują tylko na urządzeniach, z których możliwe jest wykonanie połączenia. 

Używając Google Ads oraz wiedząc, że chcesz dotrzeć stricte do użytkowników korzystających z urządzeń mobilnych, warto stworzyć kampanię Discovery. Ten rodzaj  poszerzy zasięg, wyświetlając się choćby na YouTube, w Gmailu, czy na kartach Discovery. Za jej sprawą możemy dotrzeć do osób, które w danym momencie poszukują i są zainteresowane tematami powiązanym z naszymi usługami i produktami. Ustalanie stawek oraz kierowanie odbywa się automatycznie, choć i tu warto skorzystać z niestandardowych list odbiorców, jak i list użytkowników, którzy weszli w interakcję z Twoją stroną. Kampanie Discovery łączą ze sobą mnogość udostępnionych przez Ciebie zasobów – nagłówki, treści reklam, grafiki, logo – tak aby wyświetlić użytkownikowi najbardziej atrakcyjną formę, która przyciągnie jego uwagę.

Nie zapominaj o reklamach mobilnych

Prawda jest taka, że nie kierując swoich reklam na urządzenia mobilne zacieramy sobie napływ bezcennych danych. Bez tego nie jesteśmy w stanie odkryć pełnych ścieżek naszych klientów.  Jednak przede wszystkim blokujemy sobie możliwość rozwoju i odbieramy szansę na dodatkowe leady bądź transakcje. Oczywiście, aby nadążać za obecnymi realiami należy nieustannie przysłuchiwać się potrzebom swoich użytkowników, jak i analizować dane oraz ulepszać kreacje reklamowe. Niezwykle ważne jest poszerzanie ścieżek dzięki którym docierasz do swoich potencjalnych klientów. Czy to za pomocą sygnałów i trendów, czy  nieustannie rozwijającej się sztucznej inteligencji. Dlatego nie bój się korzystać z możliwości jakie daje Ci Google Ads. Ta platforma naprawdę wie, co robi 😉 Gdybyś jednak w którymś momencie czuł/a się zagubiony/a, ja tu jestem i z wielką chęcią służę pomocą 🙂

Artykuł polecany dla Ciebie – “Minimalizacja porzuconego koszyka w Twoim sklepie”

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?