Formaty grafik w social mediach

Starzy wyjadacze social mediów pewnie myślą “kiedyś to było”. Ano, było.

W dzisiejszych czasach sam tekst niestety nie wystarczy, aby przyciągnąć uwagę potencjalnego klienta. Niezbędne jest także tworzenie interesujących grafik. Zanim jednak usiądziesz do obrabiania zdjęć albo zlecisz je do wykonania grafikowi, powinieneś wiedzieć jakimi formatami operuje Facebook, Instagram i LinkedIn. Pamiętaj jednak, że rozmiary grafik dość często są zmieniane wraz z wprowadzanymi aktualizacjami na portalach. 

Ważne jest, aby grafika była dopasowana do rozmiarów, jakie rekomendują konkretne platformy. Jeśli użyjemy niepoprawnego formatu, może okazać się, że marginesy będą ucięte lub nasza grafika straci na jakości (wkradnie się pikseloza).

W tym artykule znajdziesz aktualne wymiary (stan na maj 2022 r.), które ułatwią Ci przygotowanie kreacji pod social media. 

Formaty grafik w social mediach – FACEBOOK

Na Facebooku warto użyć rozdzielczości większej, niż te minimalne, sugerowane w wytycznych serwisu. 

Ogólne dane techniczne dotyczące grafik:

  • rozdzielczość – 72 dpi,
  • tryb kolorów – sRGB,
  • format – .png,
  • waga plików – ok. 400 kB.

Zdjęcie profilowe

Optymalna rozdzielczość dla zdjęcia profilowego to 900×900 pikseli, co umożliwia prawidłowe wyświetlanie go na wszystkich urządzeniach. 

Cover photo, cover photo w formie pokazu slajdów i cover photo wydarzenia

Cover photo, czyli zdjęcie w tle. Warto wiedzieć, że inaczej wyświetla się ono na komputerach i na urządzeniach mobilnych. Pamiętaj, aby najważniejsze elementy grafiki, znajdowały się w jej centralnej części. Rozmiar, jaki wyświetla się na komputerach to 820×312 pikseli, a na urządzeniach mobilnych 820×461 pikseli. Specyfikacja Facebooka podaje natomiast 851×315 pikseli. 

formaty grafik w social mediach - cover photo

Cover photo do wydarzenia ma inne wymiary, niż to, którego użyjesz na profilu. Zalecamy format 1200×628 pikseli, dzięki któremu nic nie zostanie ucięte na urządzeniach mobilnych.

POSTY

Tworząc grafiki do postów, masz 3 możliwości ich prezentacji:

  1. w kwadracie – 1200×1200 lub 1080×1080 pikseli, w proporcji 1:1
  2. w poziomie – 1200×800 pikseli
  3. w pionie – 960×640 pikseli.

Jeśli chcesz stworzyć idealną karuzelę, sformatuj każdą grafikę do rozmiaru 1080×1080 pikseli. Jest to również format, którego użyjesz przy: reklamach: w aktualnościach Facebooka, w prawej kolumnie, w skrzynce odbiorczej, sponsorowanych wiadomościach, artykułach błyskawicznych, a także w reklamach na Instagramie.

formaty grafik w social mediach - post kwadratowy

Formaty grafik w social mediach – INSTAGRAM

Instagram jest bardzo dobrym miejscem dla przedsiębiorców. Osobiście, bardzo polecam tę platformę, zarówno z punktu widzenia zwykłego użytkownika jak i marketingowca. W ostatnim czasie mocno ukierunkowała się na monetyzację, co ułatwia firmom prowadzenie działań sprzedażowych. Jednak tu, w przeciwieństwie do Facebooka czy LinkedIna, nie opublikujemy posta bez grafiki, dlatego poniżej dowiecie się jakie wymiary będą najlepsze.

Zdjęcie profilowe

Najlepszy format dla zdjęcia profilowego na Instagramie to 700×700 pikseli. Warto pamiętać, że jest ono kadrowane do kształtu koła, dlatego to, co będzie przy krawędziach nie będzie widoczne w podglądzie.

Post instagramowy 

Tu najlepiej wybrać format 1000×1000 pikseli w proporcji 1:1, grafika przyjmuje kształt kwadratu. 

Relacje na InstaStories

Format Instagram Stories to 1080×1920 pikseli w proporcjach 9:16, 16:9 lub 4:5. Warto pamiętać, aby nie umieszczać ważnych informacji na dole jak i na górze grafiki. Są to miejsca, które aplikacja zaciemnia lub nakłada na nie elementy interfejsu, dlatego mogą być one nieczytelne dla odbiorców. 

formaty grafik w mediach społecznościowych - insta stories

A jeśli zdecydujesz się przypiąć na swoim profilu najciekawsze Stories, to przyda Ci się:

Okładka wyróżnionego Stories

Tak jak zdjęcie profilowe – 700×700 pikseli i przyjmuje kształt koła. 

Instagram Reels

Jest to jedna z najnowszych funkcjonalności Instagrama i warto z niej korzystać w celach marketingowych. W ciekawej i krótkiej formie video można przedstawić produkt, usługę lub nagrać filmik humorystyczny, który przyciągnie uwagę odbiorców. Rolki doskonale trafiają do młodego pokolenia, dlatego, jeśli to właśnie Twoja grupa docelowa, warto je publikować. Wymiary są takie same jak w przypadku InstaStories, czyli 1080×1920 pikseli, w proporcji 9:16. Pamiętaj, że w aktualnościach rolka będzie zaciemniona od góry i dołu tak jak w relacjach. Format okładki do rolek to 1080×1350 pikseli.

Formaty grafik w social mediach – LINKEDIN

To kolejna popularna platforma do prowadzenia konta osobistego lub firmowego. Nie znajdziesz tu selfie z wakacji ani zdjęć bąbelków znajomych. LinkedIn służy przede wszystkim do nawiązywania relacji biznesowych, budowania profilu zawodowego oraz celów edukacyjnych i employer brandingowych. 

Zdjęcie profilowe

Wymiary zdjęcia profilowego na koncie osobistym to 400×400 pikseli, natomiast na profilu firmowym to 300×300 pikseli. Jednak doświadczeni graficy rekomendują, aby i na kanale firmowym był to format 400×400 pikseli. 

Zdjęcie w tle

Zdjęcia w tle na LinkedIn powinny mieć rozmiar 1584×396 pikseli dla konta osobistego, a dla firmowego 1128×191 pikseli. 

Grafiki w udostępnieniach

Rekomendacje rozmiaru grafik w udostępnieniach to 1200×627 pikseli. Można również tworzyć grafiki w rozmiarach: 768×960 pikseli lub 1080×1080 pikseli. 

Zaprezentowałam Ci formaty grafik i filmów trzech najbardziej popularnych mediów społecznościowych wykorzystywanych w działaniach marketingowych. Mam nadzieję, że przedstawiłam je w przejrzysty sposób i od teraz z łatwością znajdziesz wszystkie aktualne rozmiary grafik w jednym miejscu (stan na maj 2022 r.). 

Jeśli masz pytania lub chciałbyś podjąć współpracę, zapraszam do kontaktu. 

Artykuł polecany dla Ciebie – “Real Time Marketing w mediach społecznościowych”

Udostępnij ten post:

Czytaj także...

Join Our Newsletter

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.