Automatyzacja pracy – przyspiesz swoją codzienną pracę

Rozwój internetu i narzędzi online spowodował problemy z koncentracją, a jednocześnie dał wielkie możliwości poprawy wydajności pracy. Powstały niezliczone narzędzia automatyzujące codzienną pracę.

W dzisiejszym zestawieniu opisuję narzędzia, które automatyzują pewne procesy, przyspieszają pracę z obrazem i tekstem oraz wspierają w działaniach e-commerce. 

Wyobraź sobie, że musisz ręcznie przygotować 100 listów nadawczych dla kuriera albo zmniejszyć rozmiary obrazków do sklepu internetowego. Przyspieszymy nawet proste czynności takie jak… automatyczne wprowadzanie tekstu z klawiatury.

Baselinker – automatyzacja pracy ecommerce

Baselinker to jedno z najpopularniejszych narzędzi do automatyzacja e-commerce w Polsce. Jest to narzędzie płatne, a ceny zaczynają się już od 39zł/miesiąc. Wszystko zależy od ilości zamówień.

Jego główne funkcje to integracja z różnymi dostawcami (dhl, inpost, ups, dpd, poczta polska, fedex, itp.), jak również z systemami księgowymi (wfirma, ifirma, infakt, fakturownia, firmao). 

Co więcej, możemy podłączyć nasz sklep internetowy z różnymi marketplace’ami i wystawiać błyskawicznie ofertę naszego sklepu w miejscach takich jak allegro, ebay, amazon, itp. Wyobrażasz sobie wystawić 300 produktów metodą kopiuj/wklej w każdym serwisie, a później panować nad aktualnym opisem, ceną i stanem magazynowym? 

automatyzacja

Wszelkie dostępne integrację znajdują się pod adresem: https://baselinker.com/pl-PL/integracje/

Co daje taka automatyzacja i co mogę z tym zrobić? 

Po zintegrowaniu baselinkera z Twoim sklepem internetowym, zamówienia trafiają do panelu administratora. Z tego miejsca możesz wybrać, które zamówienia są gotowe do wysłania i wygenerować dla nich etykiety adresowe. Po wszystkim otrzymujesz gotowy pdf do wydrukowania i naklejenia listów nadawczych. Proste, prawda? 

narzędzia do automatyzacji

Jeżeli pójdziemy dalej, możemy również podłączyć jeden z popularnych serwisów do fakturowania i zautomatyzować wysyłkę dokumentów do Klienta. Dzięki temu nie musimy za każdym razem przygotowywać maila lub drukować dokumentu i dostarczać do paczki. Mamy czas na rozwijanie swojego e-biznesu, a nie marnowanie czasu na obsługę!

Zapier – automatyzacja codziennych zadań

Zapier pozwala na integrację ponad 2,000+ aplikacji w jednym miejscu, więc na pewno znajdzie się tutaj aplikacja, z której codziennie używasz (gmail, kalendarz, drive, slack). Może warto zerknąć co można zautomatyzować? 

Aplikacja w wersji darmowej ma dwustopniowe akcje, w wersji abonamentowej nie występują ograniczenia. Warto sprawdzić, czy to nam nie wystarczy. 

Automatyzacja pracy - przyspiesz swoją codzienną pracę 1

Mam mało czasu, ciągle o czymś zapominam, jak żyć?

Scenariuszy jest całe mnóstwo, przedstawiam kilka przykładowych.

1. Posiadasz sklep internetowy i codziennie każde zamówienie przepisujesz do arkusza google. Spokojnie taką akcję możesz zautomatyzować. Podpinasz integrację np. woocommerce i arkusze google. Od tej chwili każde zamówieni wpada do arkusza automatycznie. Nie musisz o tym pamiętać, a tym bardziej przepisywać. 

2. Jesteś osobą zorganizowaną i każde zadanie czy wydarzenie trzymasz w kalendarzu lub trello? Usprawnij pracę za pomocą integracji z gmail i kalendarza. Nic już Ci nigdy nie umknie, ponieważ otrzymasz powiadomienie na maila lub zadanie do wykonania automatycznie pojawi się w Twoim Trello. 

3. Pracujesz w zespole i w firmie korzystacie np: ze slack’a? Podczas meetingu każdy otrzymuje zadanie, wystarczy integracja z arkuszem googla, a każda wiadomośc z nazwą zadania może trafić do arkusza. 

To tylko kilka przykładów prostej automatyzacji codziennych zadań. Zobacz co więcej oferuje zapier: https://zapier.com/explore

TextExpander – automatyzacja pracy z klawiaturą

Wiele osób posiada umiejętność szybkiego, bezwzrokowego pisania na klawiaturze. Zdecydowanie przyspiesza to codzienną pracę. Ale co można zrobić, aby jeszcze szybciej wprowadzać tekst/znaki z klawiatury? Przygotować sobie często używane skróty/formuły!

Do tego służy bardzo proste, ale niestety płatne narzędzie TextExpander. Narzędzie przez 30 dni jest darmowe, więc możemy sprawdzić czy pomoże nam w naszej pracy. 

Na czym polega przyspieszenie pracy? Definiujemy sobie wcześniej szablony, z których często korzystamy, a następnie wywołujemy je podając odpowiednią sekwencję znaków. Jeżeli ich nie zapamiętamy, program umożliwia wydruk całej listy.

Przyspieszanie pisania na klawiaturze przy pracy biurowej

Jeżeli pracujemy z Klientami, na pewno niektóre elementy komunikacji są powtarzalne. Przykładowo potwierdzamy realizację jakiegoś zamówienia albo, że zadanie zostało wykonane. Zamiast za każdym razem redagować treść takiej wiadomości możemy skorzystać z snippetu. Wystarczy że dodamy taką akcje w programie i przypiszemy jej odpowiedni skrót. W tym przypadku będzie to wpisanie z klawiatury sekwencji ;zad

Automatyzacja pracy - przyspiesz swoją codzienną pracę 2

Po wpisaniu sekwencji ;zad w programie Thunderbird, pole tekstowe zostanie automatycznie uzupełnione. Możemy wysyłać maila 🙂

Automatyzacja pracy - przyspiesz swoją codzienną pracę 3
Automatyzacja pracy - przyspiesz swoją codzienną pracę 4

Irfanview – Przyspieszamy pracę z obrazkami

Jeżeli w codziennej pracy często pracujesz z obrazkami od Klientów, często napotkasz sytuację, gdzie otrzymujemy od Klienta ogromną paczkę zdjęć o wysokiej rozdzielczości, a my potrzebujesz wrzucić je np. do galerii strony internetowej. Dobrym zwyczajem jest optymalizacja tych zdjęć, aby się szybko ładowały. 

Oczywiście możesz każde zdjęcie pomniejszyć ręcznie, ale zdecydowanie lepiej skorzystać z programu Irfanview i przetwarzania wsadowego.  

Jak obrobić dużą ilość zdjęć za pomocą przetwarzania wsadowego?

  1. W programie wybieramy zadanie, które chcemy wykonać, polecam użycie „wsadowa konwersja”, wtedy zmieniamy parametry obrazu, jak również nazewnictwo.
  2. Wybieramy format wyjściowy pliku i ustawiamy kompresję.
  3. W opcjach zaawansowanych ustawiamy rozmiar pliku, (piksele/procenty), obracanie, nałożenie znaku wodnego i wiele innych (kadrowanie, jasność, kontrast, automatyczne dopasowanie kolorów itp.).
  4. Jeżeli potrzebujemy, możemy ustawić nazwę pliku wyjściowego (numeracja, prefix, sufix, itp)
  5. Ustawiamy katalog docelowy plików wyjściowych
  6. Wybieramy pliki które chcemy przetwarzać
  7. Jeżeli jest taka potrzeba, możemy posortować pliki (przydatne podczas nazewnictwa plików)
  8. Rozpoczynamy proces przetwarzania plików. Po zakończeniu procesu warto zobaczyć efekt przetwarzania wsadowego i ocenić czy pliki wyjściowe nadają się do publikacji.
Automatyzacja pracy - przyspiesz swoją codzienną pracę 5

Codzienne zadania zdecydowanie można przyspieszyć i zachęcam do takiego sposobu myślenia. Nasza praca powinna sprawiać przyjemność i być efektywna. Spędźmy zaoszczędzony czas na czymś co sprawia nam przyjemność.

Artykuł polecany dla Ciebie – Narzędzia do testowania stron internetowych

Udostępnij ten post:

Czytaj także...

Join Our Newsletter

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.