Rozwój internetu i narzędzi online spowodował problemy z koncentracją, a jednocześnie dał wielkie możliwości poprawy wydajności pracy. Powstały niezliczone narzędzia automatyzujące codzienną pracę.
W dzisiejszym zestawieniu opisuję narzędzia, które automatyzują pewne procesy, przyspieszają pracę z obrazem i tekstem oraz wspierają w działaniach e-commerce.
Wyobraź sobie, że musisz ręcznie przygotować 100 listów nadawczych dla kuriera albo zmniejszyć rozmiary obrazków do sklepu internetowego. Przyspieszymy nawet proste czynności takie jak… automatyczne wprowadzanie tekstu z klawiatury.
Baselinker – automatyzacja pracy ecommerce
Baselinker to jedno z najpopularniejszych narzędzi do automatyzacja e-commerce w Polsce. Jest to narzędzie płatne, a ceny zaczynają się już od 39zł/miesiąc. Wszystko zależy od ilości zamówień.
Jego główne funkcje to integracja z różnymi dostawcami (dhl, inpost, ups, dpd, poczta polska, fedex, itp.), jak również z systemami księgowymi (wfirma, ifirma, infakt, fakturownia, firmao).
Co więcej, możemy podłączyć nasz sklep internetowy z różnymi marketplace’ami i wystawiać błyskawicznie ofertę naszego sklepu w miejscach takich jak allegro, ebay, amazon, itp. Wyobrażasz sobie wystawić 300 produktów metodą kopiuj/wklej w każdym serwisie, a później panować nad aktualnym opisem, ceną i stanem magazynowym?

Wszelkie dostępne integrację znajdują się pod adresem: https://baselinker.com/pl-PL/integracje/
Co daje taka automatyzacja i co mogę z tym zrobić?
Po zintegrowaniu baselinkera z Twoim sklepem internetowym, zamówienia trafiają do panelu administratora. Z tego miejsca możesz wybrać, które zamówienia są gotowe do wysłania i wygenerować dla nich etykiety adresowe. Po wszystkim otrzymujesz gotowy pdf do wydrukowania i naklejenia listów nadawczych. Proste, prawda?

Jeżeli pójdziemy dalej, możemy również podłączyć jeden z popularnych serwisów do fakturowania i zautomatyzować wysyłkę dokumentów do Klienta. Dzięki temu nie musimy za każdym razem przygotowywać maila lub drukować dokumentu i dostarczać do paczki. Mamy czas na rozwijanie swojego e-biznesu, a nie marnowanie czasu na obsługę!
Zapier – automatyzacja codziennych zadań
Zapier pozwala na integrację ponad 2,000+ aplikacji w jednym miejscu, więc na pewno znajdzie się tutaj aplikacja, z której codziennie używasz (gmail, kalendarz, drive, slack). Może warto zerknąć co można zautomatyzować?
Aplikacja w wersji darmowej ma dwustopniowe akcje, w wersji abonamentowej nie występują ograniczenia. Warto sprawdzić, czy to nam nie wystarczy.

Mam mało czasu, ciągle o czymś zapominam, jak żyć?
Scenariuszy jest całe mnóstwo, przedstawiam kilka przykładowych.
1. Posiadasz sklep internetowy i codziennie każde zamówienie przepisujesz do arkusza google. Spokojnie taką akcję możesz zautomatyzować. Podpinasz integrację np. woocommerce i arkusze google. Od tej chwili każde zamówieni wpada do arkusza automatycznie. Nie musisz o tym pamiętać, a tym bardziej przepisywać.
2. Jesteś osobą zorganizowaną i każde zadanie czy wydarzenie trzymasz w kalendarzu lub trello? Usprawnij pracę za pomocą integracji z gmail i kalendarza. Nic już Ci nigdy nie umknie, ponieważ otrzymasz powiadomienie na maila lub zadanie do wykonania automatycznie pojawi się w Twoim Trello.
3. Pracujesz w zespole i w firmie korzystacie np: ze slack’a? Podczas meetingu każdy otrzymuje zadanie, wystarczy integracja z arkuszem googla, a każda wiadomośc z nazwą zadania może trafić do arkusza.
To tylko kilka przykładów prostej automatyzacji codziennych zadań. Zobacz co więcej oferuje zapier: https://zapier.com/explore
TextExpander – automatyzacja pracy z klawiaturą
Wiele osób posiada umiejętność szybkiego, bezwzrokowego pisania na klawiaturze. Zdecydowanie przyspiesza to codzienną pracę. Ale co można zrobić, aby jeszcze szybciej wprowadzać tekst/znaki z klawiatury? Przygotować sobie często używane skróty/formuły!
Do tego służy bardzo proste, ale niestety płatne narzędzie TextExpander. Narzędzie przez 30 dni jest darmowe, więc możemy sprawdzić czy pomoże nam w naszej pracy.
Na czym polega przyspieszenie pracy? Definiujemy sobie wcześniej szablony, z których często korzystamy, a następnie wywołujemy je podając odpowiednią sekwencję znaków. Jeżeli ich nie zapamiętamy, program umożliwia wydruk całej listy.
Przyspieszanie pisania na klawiaturze przy pracy biurowej
Jeżeli pracujemy z Klientami, na pewno niektóre elementy komunikacji są powtarzalne. Przykładowo potwierdzamy realizację jakiegoś zamówienia albo, że zadanie zostało wykonane. Zamiast za każdym razem redagować treść takiej wiadomości możemy skorzystać z snippetu. Wystarczy że dodamy taką akcje w programie i przypiszemy jej odpowiedni skrót. W tym przypadku będzie to wpisanie z klawiatury sekwencji ;zad

Po wpisaniu sekwencji ;zad w programie Thunderbird, pole tekstowe zostanie automatycznie uzupełnione. Możemy wysyłać maila 🙂


Irfanview – Przyspieszamy pracę z obrazkami
Jeżeli w codziennej pracy często pracujesz z obrazkami od Klientów, często napotkasz sytuację, gdzie otrzymujemy od Klienta ogromną paczkę zdjęć o wysokiej rozdzielczości, a my potrzebujesz wrzucić je np. do galerii strony internetowej. Dobrym zwyczajem jest optymalizacja tych zdjęć, aby się szybko ładowały.
Oczywiście możesz każde zdjęcie pomniejszyć ręcznie, ale zdecydowanie lepiej skorzystać z programu Irfanview i przetwarzania wsadowego.
Jak obrobić dużą ilość zdjęć za pomocą przetwarzania wsadowego?
- W programie wybieramy zadanie, które chcemy wykonać, polecam użycie „wsadowa konwersja”, wtedy zmieniamy parametry obrazu, jak również nazewnictwo.
- Wybieramy format wyjściowy pliku i ustawiamy kompresję.
- W opcjach zaawansowanych ustawiamy rozmiar pliku, (piksele/procenty), obracanie, nałożenie znaku wodnego i wiele innych (kadrowanie, jasność, kontrast, automatyczne dopasowanie kolorów itp.).
- Jeżeli potrzebujemy, możemy ustawić nazwę pliku wyjściowego (numeracja, prefix, sufix, itp)
- Ustawiamy katalog docelowy plików wyjściowych
- Wybieramy pliki które chcemy przetwarzać
- Jeżeli jest taka potrzeba, możemy posortować pliki (przydatne podczas nazewnictwa plików)
- Rozpoczynamy proces przetwarzania plików. Po zakończeniu procesu warto zobaczyć efekt przetwarzania wsadowego i ocenić czy pliki wyjściowe nadają się do publikacji.

Codzienne zadania zdecydowanie można przyspieszyć i zachęcam do takiego sposobu myślenia. Nasza praca powinna sprawiać przyjemność i być efektywna. Spędźmy zaoszczędzony czas na czymś co sprawia nam przyjemność.
Artykuł polecany dla Ciebie – Narzędzia do testowania stron internetowych