Twoja pierwsza kampania w sieci wyszukiwania

Ostatnio przebrnęliśmy przez część teoretyczną dotyczącą sieci wyszukiwania. W dzisiejszym artykule przedstawię Ci krok po kroku jak uruchomić Twoją pierwszą kampanię w sieci wyszukiwania. To jest ten moment, by wygodnie rozsiąść się w fotelu, odpowiednio ułożyć dłoń na myszce i razem ze mną działać!

Jak stworzyć pierwszą kampanię w sieci wyszukiwania?

Kampania w sieci wyszukiwania jest najprostszą formą reklamy dostępną w Google Ads. Konfiguracja nie wymaga od nas specjalnych zasobów, a samo tworzenie reklamy nie wydaje się skomplikowane. Jej złożoność i dostępne funkcje umożliwiają dotarcie do odpowiednich użytkowników w momencie, gdy szukają oni produktów oraz usług. Dlatego też kampania w sieci wyszukiwania wpływa na zwiększenie ruchu w Twojej witrynie, dotarcie do odpowiednich i aktywnych użytkowników, a przede wszystkim oddziałuje na wzrost zakupów. Brzmi zbyt pięknie? No cóż… do chwili, kiedy sam/a nie spróbujesz, to się nie przekonasz.

Zacznijmy od zalogowania się na konto Google Ads. Następnie klikamy w przycisk NOWA KAMPANIA:

kampania w sieci wyszukiwania

Wybierz odpowiedni cel swojej kampanii

W tym momencie otworzy się przed nami nowa strona, na której trzeba będzie dokonać najważniejszego wyboru, czyli celu naszej kampanii:

kampania w sieci wyszukiwania 2

Co ważne, dla każdej kampanii można wybrać tylko jeden cel. Każdy z nich opiera się na trochę innych ustawieniach kampanii, dzięki którym łatwiejsze będzie osiągnięcie pożądanego sukcesu. Z racji tego, że dzisiaj skupiamy się jedynie na kampanii w sieci wyszukiwania, interesują nas jedynie trzy pierwsze cele:

–        Sprzedaż -> odpowiada za zwiększenie konwersji, dociera do użytkowników, którzy mieli styczność z marką bądź są bliscy podjęcia decyzji zakupowej

 –        Potencjalni klienci -> wybieramy ten cel, gdy zależy nam np. na powiększeniu liczby subskrypcji czy pozyskiwaniu leadów

 –         Ruch w witrynie -> w tym przypadku celem staje się dotarcie do potencjalnych klientów, którzy są skłonni odwiedzić Twoją stronę

Pamiętaj, że wybór celu kampanii musi być skorelowany z celami, jakie chce osiągnąć Twoja firma.

Następnie wybieramy Sieć wyszukiwania:

Twoja pierwsza kampania w sieci wyszukiwania 1

I przechodzimy do kroku, w którym wybieramy sposób, w jaki chcemy osiągnąć wytypowany wcześniej cel:

Twoja pierwsza kampania w sieci wyszukiwania 2

Tutaj swój wybór należy uzależnić przede wszystkim od działań potencjalnych klientów. Dostępne funkcje oraz odpowiednia konfiguracja kampanii przyczynią się do pozyskania ruchu oraz działań użytkowników, które mają być najlepsze dla Twojej firmy.

Kolejny krok to nazwa kampanii, wybór do kogo chcesz dotrzeć za pomocą reklam…

Twoja pierwsza kampania w sieci wyszukiwania 3

… oraz dostosowanie budżetu i rozszerzeń reklamy (o tych funkcjach szerzej będę wspominać w następnych artykułach).

Dalsza część tworzenia kampanii polega na zredagowaniu grup reklam – należy napisać co najmniej jedną reklamę (więcej o tym tutaj) oraz dobrać do niej odpowiednie słowa kluczowe. I uwaga, tutaj mam dla Was tip -> chcąc doprowadzić do jak najlepszej optymalizacji swojej kampanii, a tym samym uzyskać jak najlepsze wyniki, należy w jednej grupie reklam skumulować wszystkie reklamy oraz słowa kluczowe, które zintegrowane są z danym produktem bądź usługą.

Utworzona kampania będzie potrzebowała kilku dni aby osiągnąć pełną optymalizację. Zależy to od stanu strategii ustalania stawek. Reklamy również nie wyświetlą  się od razu. Google musi je zatwierdzić i sprawdzić, czy nie naruszono żadnych z zasad bezpieczeństwa oraz polityki Google. Z reguły nie trwa to dłużej niż jeden dzień roboczy.

Nie zapomnij o obserwowaniu wyników Twojej kampanii!

Teraz nie pozostaje nic innego, jak śledzenie postępów Twojej kampanii. Wszelkiego rodzaju dane oraz wyniki widoczne będą w panelu głównym Twojego konta Google Ads.

Twoja pierwsza kampania w sieci wyszukiwania 4

To by było na tyle! Gratuluję, gdyż docierając tutaj, zakładam, że uruchomiłeś/aś swoją pierwszą kampanię w sieci wyszukiwania. W przypadku gdyby jednak było inaczej, to nie zapominaj, że służę pomocą na każdym kroku i w każdej chwili Twojej przygody z Google Ads. Raporty, analizy oraz wskazówki, które ulepszą optymalizację i skuteczność stworzonej przez Ciebie kampanii to też mój konik, także w razie czego śmiało pisz albo dzwoń.

Artykuł polecany dla Ciebie – “Reklamy w sieci wyszukiwania – pierwsze kroki”

Udostępnij ten post:

Czytaj także...

Join Our Newsletter

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.