Błędy w marketingu na Instagramie

Instagram zdobył ogromną popularność wśród użytkowników internetu. W Polsce z tej aplikacji korzysta aż  6,8 mln osób. Platforma ta idealnie nadaje się do sprzedaży produktów, usług oraz promocji wizerunku firmy w sieci. Wielu przedsiębiorców decyduje się na działania marketingowe na Instagramie, ale popełnia błędy, co rzutuje negatywnie na odbiór marki. Zapoznaj się z moim artykułem i uniknij błędów w komunikacji brandu. 

Podstawowych informacji o Instagramie dowiesz się z mojego poprzedniego artykułu: KLIK

Brak strategii

Najgorszym oraz najczęstszym błędem popełnianym przez przedsiębiorców jest brak strategii. Często wydaje się, że masz jakiś pomysł, wiesz co chcesz osiągnąć. Jednak nie jest to spójny plan, który umożliwi Ci osiągnięcie wymarzonych celów. W trakcie tworzenia postów okazuje się, że strategia nie istnieje, a pieniądze z reklam są przepalone. 

Tworząc koncepcję weź pod uwagę różne czynniki, np. grupę docelową, rodzaj i ilość treści. 

Cele kampanii

Bardzo ważne jest, by stworzyć przejrzyste cele swoich kampanii. Jasny i konkretny plan działania jest podstawą sukcesu w marketingu na Instagramie oraz innych social mediach.

Warto pamiętać, że nie liczba obserwatorów jest ważna, ale ich zaangażowanie oraz zainteresowanie Twoim marką. Zastanów się raz jeszcze, jakie cele chcesz osiągnąć dzięki kampaniom, czy chcesz zwiększyć sprzedaż, a może rozpoznawalność marki, czy zbudować zaangażowaną społeczność.

Jakość treści

Kolejnym częstym błędem popełnianym na Instagramie jest publikacja treści i grafik bez odpowiedniej jakości. Zanim zdecydujesz się opublikować post, stories czy rolkę, zorientuj się co będzie interesujące i odpowiednie dla grupy docelowej. Idealnie byłoby, gdyby wizualizacja i słowa były spójne i wartościowe. Pamiętaj, że nasi odbiorcy to przede wszystkim wzrokowcy. Jeśli zaniedbamy grafiki i treści, możemy spodziewać się braku zainteresowania.

Interakcja z użytkownikami

Media społecznościowe są często traktowane przez użytkowników jak biuro obsługi klienta. Przed rozpoczęciem działań na Instagramie warto opracować politykę antykryzysową oraz ścieżki reakcji, które usprawnią komunikację na linii użytkownik-marka. Istotną kwestią jest również animowanie dyskusji pod postami. Dzięki temu możemy nawiązać bliższe relacje z potencjalnymi klientami, zwiększyć ich zaangażowanie, a co za tym idzie również zasięg profilu.

Hashtagi

Jak wspomniałam w poprzednich artykułach, hashtagi pomagają w wyszukiwaniu profili lub postów na Instagramie. Pozwalają dotrzeć do nowych odbiorców. Są nieodłącznym elementem komunikacji. Natomiast ich nieumiejętne stosowanie może przynieść więcej szkody niż pożytku. Tworząc posty i rolki oznaczaj je hashtagami, które będą nawiązywać do treści oraz grupy docelowej. Błędem byłoby użycie hasztagu #polishgirl przy produkcie do pielęgnacji włosów. Bardziej właściwym będzie #pielęgnacja #zadbanewłosy. Instagram pozwala do użycia 30 hashtagów do postu. Nie dodawaj do każdego posta takich samych hashtagów oraz tych, za które możesz dostać “shadowbana”.  

Spójność strategii

Grafika i treść powinny być spójne i nie wprowadzać użytkownika w błąd. Zadbaj o wizualną stylistykę swojego feed’a. Spraw, aby Twoja tablica była przyjemna dla oka. Określ styl graficzny, odpowiedni do charakteru Twojej marki. Wyróżnij się na tle konkurencji. Mogą to być drobne elementy, które razem stworzą integralną całość. 

Ilość reklam

Reklamy będą skuteczne, jeśli nie będziesz kierować ich na jeden i ten sam cel do tej samej grupy docelowej w jednym czasie. Dobrym pomysłem będzie puszczenie reklamy na rozpoznawalność marki i osobnej na zakup np. produktu do stylizacji włosów. Dwie reklamy na jeden cel do tej samej grupy odbiorców będą ze sobą konkurować. 

Poza tym nikt nie lubi być całkowicie zdominowany przez reklamy 😉 Pamiętaj, by tworzyć relację z użytkownikami. Dopasuj treści do potrzeb grupy docelowej. 

Ilość postów

Bądź aktywny. Publikuj regularnie treści. Wpłynie to pozytywnie na zasięgi i zaangażowanie użytkowników Instagrama. Niech Twoje posty będą ciekawe, aby społeczność się rozbudowała. 

Insta Stories

Użytkownicy najchętniej korzystają z funkcji Insta Stories. Dzięki tej opcji możesz publikować filmiki trwające do minuty. Będą one dostępne przez 24 godziny. Wykorzystaj je do prezentacji produktów/usług, nowości czy promocji. Jest to świetne narzędzie, z którym warto się zaprzyjaźnić.

Z moich obserwacji wynika, że użytkownicy Instagrama uwielbiają spędzać czas na przeglądaniu Insta Stories. Nie lekceważ tej uwagi i poświęć chwilę, aby i tam regularnie publikować ciekawe treści. 

Prowadzenie działań marketingowych na Instagramie nie jest Twoją mocną stroną? Służymy wiedzą, doświadczeniem naszych specjalistów w dziedzinie social media.

Udostępnij ten post:

Czytaj także...

Join Our Newsletter

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.