Zastanawiasz się czy założenie Company Page na LinkedIn to dobry kierunek dla Twojego biznesu? Nie wiesz od czego zacząć swoją przygodę ze stroną firmową? Ten artykuł może okazać się pomocny.
Company Page – jak założyć stronę firmową?
Posiadając konto prywatne na LinkedIn w każdej chwili możesz w szybki i łatwy sposób założyć profil firmowy. Jak to zrobić?
- Po wejściu na swój profil kliknij przycisk „Praca”, który znajduje się na górnym pasku. Następnie w menu „Usługi LinkedIn dla firm” wybierz ostatnią opcję „Stwórz stronę firmową+”.

2. W kolejnym kroku należy zaznaczyć rodzaj strony firmowej, którą chcesz założyć. Do wyboru są cztery kategorie: małe firmy, średnie i duże firmy, strony marki oraz instytucje edukacyjne. Choć w tym momencie dokonany wybór nie ma większego wpływu na prezentację poszczególnych elementów na Company Page, to warto wybrać poprawną opcję.

3. Następnie zostaniesz poproszony o uzupełnienie krótkiego formularza (podstawowe informacje o firmie). Kluczową kwestią jest oczywiście sama nazwa strony firmowej. Dobrą praktyką jest spójne nazewnictwo marki we wszystkich kanałach social media. Tak by klienci mogli ją w łatwy sposób wyszukać. Warto również wpisać profesjonalny adres URL.

Gratulacje! Zostałeś posiadaczem strony firmowej na LinkedIn. Co dalej?
Konfiguracja strony
Bez obaw, LinkedIn przeprowadzi Cię przez poszczególne etapy konfiguracji strony. Musisz jednak pamiętać o wcześniejszym przygotowaniu potrzebnych grafik: logotypu w odpowiednim formacie 300 na 300 px oraz zdjęcia w tle 1128×191 px. Zostaniesz również poproszony o uzupełnienie tzw. sloganu (hasła firmowego/claimu), który będzie się wyświetlał zaraz pod nazwą strony.
Kolejnym krokiem jest uzupełnienie opisu Twojej strony firmowej. Do dyspozycji masz aż 2000 znaków. Wykorzystaj je mądrze! W treści powinieneś zawrzeć odpowiedzi na poniższe pytania:
Jaka jest idea Twojej firmy?
Co możesz zaoferować swoim klientom?
Do kogo kierujesz ofertę?
Jak można kupić Twój produkt bądź usługę?
W jaki sposób można się skontaktować z przedstawicielem firmy?
Na koniec pamiętaj o wybraniu przycisku niestandardowego z dostępnych opcji oraz o wpisaniu numeru telefonu i lokalizacji firmy.

Dodatkową opcją na LinkedIn jest wybór trzech hasztagów powiązanych z marką. Może to być #nazwafirmy lub #claimmarki. Dzięki tej funkcji pokażesz użytkownikom, które # powinni wykorzystywać pisząc o Twojej marce. Wówczas w łatwy sposób będziesz mógł monitorować tego typu wzmianki, odpowiadać na nie i brać czynny udział w dyskusji.
Jak pozyskać pierwszych obserwatorów?
Twój profil został poprawnie skonfigurowany, posiadasz zdjęcie w tle, opis, ustawiłeś hasztagi i przycisk niestandardowy. Najwyższy czas, żeby pozyskać pierwszych obserwatorów (potencjalnych klientów, osoby z branży). Jak to zrobić?
Sieć kontaktów
Na początku możesz skorzystać z opcji „Zaproś kontakty” umieszczonej w panelu „Narzędzia administracyjne”.
- Przejdź do widoku administratora strony.
- Kliknij listę rozwijaną w „Narzędzia administracyjne” u góry strony i wybierz opcję „Zaproś kontakty”.
- Wybierz osoby z listy lub wyszukaj konkretne kontakty.
- Po wyborze odpowiednich kontaktów kliknij „Zaproś”.
Otrzymasz powiadomienie, gdy dana osoba zaakceptuje zaproszenie.
Pracownicy
Poinformuj swoich podwładnych o utworzeniu strony firmowej. Pracownicy w sekcji DOŚWIADCZENIE- powinni uwzględnić i wybrać obecnego pracodawcę.
Ikona społecznościowa na stronie www
Dodaj do swojej strony www przycisk z odnośnikiem do Company Page na LinkedIn. Tego typu odwołanie możesz również umieścić w newsletterze wysyłanym do klientów.
Klienci
Zapraszaj byłych i nowych klientów do obserwowania profilu. Zachęcaj ich do polecania strony oraz do wystawiania opinii o Twoich usługach/produktach np. w komentarzach pod wpisami bądź w postach na ich prywatnych profilach.
Nie zapominaj, że proces budowania społeczności na LinkedIn jest długofalowy. Nie zniechęcaj się małym przyrostem liczby obserwujących w pierwszych miesiącach. Rób swoje, a na pewno efekty Twojej pracy będą odczuwalne!
Publikacje na Company Page
LinkedIn to portal, na którym poruszane są kwestie związane z biznesem, rozwojem technologii, karierą, dynamiką branży, akcjami CSR. Na tej platformie nie zobaczysz zdjęć znajomych z wakacji, słodkich kotków czy piesków. Liczy się merytoryczny i wartościowy content. Jeśli chodzi o możliwości techniczne, to na Company Page możesz udostępniać zdjęcia, pliki video, tworzyć ankiety i publikować artykuły. W zeszłym roku serwis umożliwił również publikację relacji na profilach firmowych.
Zgodnie z dobrymi praktykami zalecanymi przez LinkedIn, na koncie firmowym warto publikować wpisy co najmniej raz w tygodniu.
Co warto udostępniać na Company Page?
– nowinki z branży,
– wycinki z najnowszych raportów,
– fotorelacje z branżowych imprez,
– informacje o organizowanych webinarach/konferencjach,
– merytoryczne, eksperckie artykuły,
– link posty kierujące do artykułów na blogu,
– oferty pracy,
– case studies.
Możliwości jest naprawdę sporo. Wszystko zależy od branży jaką reprezentujesz.
Jeśli chciałbyś utworzyć Company Page na LinkedIn, jednak nie masz czasu na regularne publikacje. Napisz do nas! Chętnie pomożemy 😊
Artykuł polecany dla Ciebie – Influencer Marketing w strategii marki