20221018_artykul-Irmina-1313x579

Google Ads na Black Friday

Tak, wiem… do ostatniego piątku listopada jest jeszcze sporo czasu, niemniej od strony branżowej to właśnie teraz jest najlepszy moment na zastanowienie się nad kwestiami dotyczącymi media planu. W Polsce Black Friday, jak również rozpoczynający się kilka dni później Black Monday, stał się szczególnym okresem dla e-commerce. Oczywiście w zależności od branży oraz sposobu kierowania swoim marketingiem tzw. Black Week, czy nawet już Black November, jest dla sprzedawców możliwością maksymalizacji ich koszyków sprzedażowych, odkurzeniem magazynów, jak również sposobem na pozyskanie nowych klientów. 

google ads na black friday

Na co zwracać uwagę przed Black Friday? 

Myśląc o organizacji wyprzedaży w swoim sklepie internetowym należy zwrócić uwagę na kilka istotnych kwestii. Przede wszystkim skup się nad techniczną stroną swojej witryny. Czy Twój sklep, a zarazem magazyn poradzi sobie ze wzmożoną liczbą zamówień? Zastanów się, czy proces zakupowy jest przejrzysty i ma jak najmniej punktów krytycznych, w których potencjalni klienci mogą porzucić koszyk. Przemyśl formę promocji. Czy Twoja strategia reklamowa ma opierać się na promocji całego asortymentu, czy tylko jego części? Jeśli chcesz reklamować tylko wybrane produkty ze swojego sklepu, może warto zastanowić się nad dedykowanym ku temu landing page’owi?  Idąc dalej… jeśli masz jakiekolwiek dane analityczne z ubiegłego roku – przeanalizuj je. Odnieś się do tego co robiłeś/aś w poprzednim okresie wyprzedaży i udoskonal to, co można poprawić. Tym samym przejdź do Google Ads…

Jak przygotować kampanie Google Ads na nadchodzący okres Black Week? 

Okres listopadowych wyprzedaży jest mega gorącą porą dla e-commerce. W Polsce od 2015 roku trend ten z roku na rok zyskiwał coraz to większą popularność, by jego kulminację osiągnąć w roku 2020 (niemniej był to czas pandemii, kiedy zakupy tradycyjne nie były możliwe). Jak zatem przygotować swoje kampanie tak, aby nie stracić potencjalnie większego ruchu na stronie i doprowadzić do maksymalizacji wartości swoich koszyków? Po pierwsze, przeanalizuj swoje obecne kampanie. Sprawdź je pod kątem odpowiednich ustawień: dobrze dobranych strategii ustalania stawek, właściwie skonstruowanych nagłówków, treści reklam, stosownie dobranych grup odbiorców. Przyjrzyj się konwersjom i ich wynikom. Upewnij się, że każda z nich odpala się we właściwym miejscu oraz czasie. Przetestuj i popraw wszelkie kwestie związane z optymalizacją Twojego konta tak, by optiscore oraz skuteczność reklam były na jak najwyższym poziomie. Dzięki temu unikniesz powielania dotychczasowych błędów i być może wyciągniesz nowe wnioski z obecnych działań, a tym samym wpłyniesz na poprawę wyników.

Kampanie na Black November zaplanuj z wyprzedzeniem

Jak już wspomniałam, przed nami jeden z najgorętszych okresów w roku. Cała branża e-commerce zaciera ręce i włącza masę nowych kampanii. To sprawia, że wydłuża się czas weryfikacji reklam pod względem ich zgodności z zasadami Google. Tak że nie dopuść do sytuacji kiedy Twoja kampania nie zdąży wystartować, choćby ze względu na odrzucenie jednego zasobu. Tak zaplanuj swoją kampanię, abyś miał/a jeszcze czas na ewentualne poprawki. Do tego wszystkiego nie zapominaj, że kampanie reklamowe to przede wszystkim testy. To badanie kreacji, grup odbiorców i zasobów reklamowych. Dlatego z odpowiednim wyprzedzeniem zacznij wdrażać nowe sposoby i sprawdzaj, czy działają. 

Google Ads na Black Friday 2

Wykorzystaj rozszerzenia reklam na Black Week

Oczywiście poza tym, że należy odpowiednio dostosować nagłówki (tutaj bardzo dobrą praktyką jest włączenie odliczania dni czy godzin promocji) oraz treści reklam, warto zwiększyć powierzchnię swoich reklam o dostępne rozszerzenia. Postaw tu przede wszystkim na szczegółowe informacje dotyczące promocji czy poszczególnych cen. W tym przypadku też warto pokusić się o kod rabatowy. 

Baner na Black Friday i Black Monday

Zdecydowanie postaw na reklamę banerową. Twoja konkurencja nie śpi i z pewnością już planuje kreację informującą o wyprzedaży ich towarów i usług. Zadbaj o to, aby Twoje grafiki były czytelne, produkt stanowił ich centrum, było wyraźne call to action, a podpięta strona docelowa spełniała wszelkie normy user experience, a przede wszystkim dotyczyła reklamowanych towarów. Z kolei chcąc postawić na zasięgi, nie odkładaj na bok kampanii video. 

Sezon na promocję uważam za otwarty 

Wielkimi krokami zbliża się to, co nieuchronne. Festiwal rabatów i promocji, w akompaniamencie setek, tysięcy kliknięć, porzuconych koszyków i zrealizowanych transakcji. Przygotuj się jak na bój, by potem cieszyć się naładowanymi kabzami. Brzmi trochę jak z kreskówki? Być może, ale pamiętaj – w świecie e-commerce wszystko jest możliwe 😉 Gdyby już teraz, na tym etapie myśl ta przyprawiała Cię o gęsią skórkę – ja tu jestem. Niczym na straży wzgórza, za którym spoczywa jeszcze przez nikogo nie tknięte złoto… Zadzwoń lub napisz – a ja, z moimi wiernymi giermkami przygotujemy Ci kampanie o jakiej nie słyszał świat 😀  

Artykuł polecany dla Ciebie – “Reklamy w sieci wyszukiwania – pierwsze kroki”

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?