Irmina_AI_1313x579px

Jaki wpływ ma AI na Twoje kampanie reklamowe?

Sztuczna inteligencja to jeden z najbardziej gorących tematów tego roku. AI rozgościła się w naszych urządzeniach i coraz częściej można ją spotkać praktycznie na każdym kroku codziennego życia. Co najciekawsze, wzrost liczby wyszukiwań związanych z tematem sztucznej inteligencji nie opiera się już na pytaniach “czym jest AI”, lecz na frazach  “jak” i “po co”? Zatem jeśli mamy się zastanawiać, jak w marketingu internetowym sprawdza się sztuczna inteligencja, to na wstępie powiem tylko – jest z nami już od dawna i sprawdza się. Co prawda raz lepiej, raz gorzej – wszystko zależy od tego jakie i jak dużo danych do nauki jej dostarczymy. 

Jaki wpływ ma AI na Twoje kampanie reklamowe? 3Źródło

Tak że tak, żeby uspokoić przerażonych – AI nie zabierze nam pracy, ale może stać się świetnym partnerem do osiągania jeszcze lepszych wyników. 

Nasze reklamy tworzone przez sztuczną inteligencję

Podtytuł, który może mówić wszystko, a jednak nie do końca. Bo tak, to prawda – już od dawna AI udziela się na naszych kontach reklamowych. Zbiera, bada i przetwarza sygnały odbiorców związane z ich ruchami – robi coś w sekundy, co człowiekowi zajęłoby masę czasu. Ponadto tworzy automatycznie reklamy, oczywiście z dostarczonych zasobów. 

Czy robi to dobrze? – nie. 

Do tego aby wygląd kreacji, nagłówki i treści reklam do siebie pasowały, niezbędny jest czynnik ludzki. Ale nie skreślajmy tego od razu, wszak sztuczna inteligencja z pewnością pomaga ująć coś, co ludzkiemu oku mogłoby umknąć. Niezmierzony świat danych, w którym samoistnie budują się drogi, które my w naszym ludzkim języku nazywamy trendami. Nasz partner – AI – podpowie nam o zbliżającym się popycie, wpłynie na naszą inwencję, a do tego wszystkiego doda sporą dawkę wydajności. 

Pięknie brzmi, ale potrzebny przykład prawda? Nie ma problemu – kampanie Performance Max. 

Przyszłość malowana przez Performance Max

Jest to kampania wykorzystywana w jednym celu – rozwoju marki. My dostarczamy najwyższej jakości treści i kreacje, a dalej dzieje się magia. Oczywiście bez dbania o jakość danych i skupieniu się na skutecznym i kreatywnym marketingu nie osiągniemy zamierzonych intencji. Jest to pole kolejnej owocnej współpracy, gdyż AI daje nam sposobność do wykorzystania placementów i możliwości reklamowych, których ludzkie głowy mogłyby nie dojrzeć, czy też po prostu nie zdążyć zadziałać w tym danym momencie i czasie. Tutaj technologia działa automatycznie docierając do użytkowników we wszystkich możliwych kanałach Google. Wg przedstawionych badań kampania ta podnosi skuteczność w pozyskiwaniu konwersji o 18% (źródło), przy podobnych kosztach pozyskania. 

Czy trzeba zachwalać bardziej? 

Tyle że nie o to w tym chodzi. Kampanie te trzeba stosować w odpowiednich momentach rozwoju Twojego konta reklamowego. Jeśli nie zadbasz o jakość danych o konwersjach, ale i o użytkownikach (tutaj pamiętaj o zachowaniu wszelkich zasad prywatności), kampania ta tylko przepali Twój budżet. 

Sztuczna inteligencja zmienia punkty styku

AI znacznie wpływa na liczbę i formę miejsc spotkań użytkowników z Twoją firmą. To właśnie za jej zasługą ilość formatów reklam i miejsca ich wyświetleń są w tym momencie ogromne. Możliwości jakie otwierają się przed reklamodawcami są gigantyczne. Można by przypuszczać, że te perspektywy mogą trochę przytłaczać. 

Gdzie jest nad tym kontrola? Jaką mamy sprawczość? 

Otóż ogromną. Po pierwsze żadna z reklam nie powstanie, jeśli nie zapewnisz odpowiednich zasobów. Po drugie od niedawna zaczęła pojawiać się możliwość wykluczeń miejsc docelowych dla całego konta (czytaj: głównie chodzi o kampanie Performance Max). I po trzecie: mamy możliwość wykluczeń słów kluczowych również dla całego konta (jak wyżej). To wszystko wpływa na jakość i skuteczność, dając nam,  marketerom, całkiem dobry produkt do wykorzystania. 

Świat pędzi jak oszalały. Nie ma co wzbraniać się przed nowoczesnymi rozwiązaniami, bo one tworzone są po to, by nam pomóc i w jeszcze szybszy i skuteczniejszy sposób osiągnąć wyznaczone KPI. Choć zdaje sobię sprawę, że mnogość ustawień i kruczków zawartych w niektórych miejscach może dawać się we znaki. Dlatego bez żadnej krępacji mówię: 

Hej, jestem tutaj w razie czego 🙂  Napisz lub zadzwoń, a  z chęcią Ci pomogę. 

Artykuł polecany dla Ciebie – “Reklamy w sieci wyszukiwania – pierwsze kroki”

Udostępnij ten wpis

Masz dla nas projekt?

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.