artykul-25-11-1313x579 copy

Przewodnik tworzenia kampanii produktowej w Google Ads

Sprzedając swoje usługi oraz produkty w Internecie sprzedawcy mierzą się z wieloma wyzwaniami. Dotyczą one przede wszystkim trzech filarów – rozwoju brandu, dotarcia do klientów w odpowiednim miejscu i czasie na ich ścieżce zakupowej oraz zachęcenia do działania. Dokonanie konwersji przez użytkowników jest w tym przypadku miernikiem sukcesu. Oczywiście konwersją może być wyświetlenie strony, wypełnienie formularza kontaktowego, czy też zapis do newslettera. Niemniej w przypadku kampanii produktowych najważniejszym celem pozostaje sprzedaż.

Nowe spojrzenie na robienie zakupów

Obecnie, za pośrednictwem komórki, niemalże w każdym miejscu na Ziemii użytkownik może zrobić zakupy. Faktem stało się wyszukiwanie produktów, które chcemy nabyć tu i teraz. Nasze podejście do znanych nam marek również się zmieniło. Staliśmy się mniej cierpliwi, ale bardziej wymagający. Wybieramy produkty i brandy, których oferta w danym momencie spełnia nasze oczekiwania bądź te, których spersonalizowana reklama dotarła do nas w odpowiednim miejscu i czasie. Ścieżka zakupowa stała się bardziej skomplikowana i obsiana jest wieloma punktami. Dotarcie do klientów z odpowiednim przekazem i konkurencyjną ofertą stało się nie lada wyzwaniem. I tutaj zjawia się Google Ads z swoimi kampaniami produktowymi. 

Zalety kampanii produktowych Google Ads

Za sprawą kampanii produktowych możesz reklamować całą paletę swoich produktów (wyjątki). Nie dotyczy to jedynie sklepów internetowych, gdyż możesz również promować asortyment lokalny i tym samym zwiększać ruch offline w sklepach stacjonarnych.  Reklamy produktowe docierają do potencjalnych klientów na starcie, dając użytkownikom garść informacji o produkcie. Nim użytkownik kliknie w reklamę, wie jak dany produkt wygląda (za sprawą zdjęcia) oraz zna jego cenę. Zaletą tej formy reklamy jest wzrost zaangażowania, większy zasięg oraz docieranie do lepszej grupy odbiorców, która wykazuje znaczne prawdopodobieństwo dokonania zakupu. 

Tworzenie kampanii produktowych Google Ads

Zanim zaczniesz nakreślać swoją pierwszą kampanię produktową, musisz wpierw połączyć konto Google Ads z Google Merchant Center (instrukcję znajdziesz tutaj). Jest to niezbędne narzędzie, w którym przechowywane będą Twoje feedy produktowe, czyli wszelkiego rodzaju informacje o Twoich produktach. Właśnie te dane będą wykorzystywane przez system Google. Sprawdź również, czy spełniasz wszelkiego rodzaju wymagania dla kampanii produktowych -> https://support.google.com/google-ads/answer/6275312. Po wszelkich formalnościach czas przejść do panelu głównego Twojego konta Google Ads. Kliknij w przycisk “+ Nowa kampania”, a następnie wybierz cel.

Przewodnik tworzenia kampanii produktowej w Google Ads 2

Kolejnym krokiem będzie użycie celów konwersji, które powinny być ustawione jako domyślne dla wszystkich Twoich kampanii w zależności od wybranego celu. Ten krok wpływa na optymalizację strategii ustalania stawek oraz ogólną skuteczność kampanii. 

W końcu dochodzimy do typów kampanii:

kampanii produktowej Google Ads

Po wyborze kampanii produktowej system automatycznie odnajdzie połączone konto Google Merchant Center. Bez tego kroku niemożliwe będzie utworzenie reklam. 

Jednym z ostatnich kroków tworzenia schematu kampanii jest jej podtyp: 

Przewodnik tworzenia kampanii produktowej w Google Ads 3

Tutaj warto zastanowić się nad wyborem, gdyż po powstaniu kampanii nie można tego edytować. 

Ostatnimi krokami jest nazwanie kampanii, określenie stawek oraz budżetów, wybór kierowania no i utworzenie grup reklam. 

Jak działają reklamy produktowe? 

Kampanie produktowe nie są zależne od słów kluczowych, a danych i parametrów, które zostaną nadane produktom w Google Merchant Center. Systemy Google, na podstawie zawartych w feedzie produktowym informacji, wyświetlają użytkownikom produkty, które ci akurat wyszukują. Reklamy mogą wyświetlać się nad wynikami wyszukiwania bądź w prawym górnym rogu strony wyszukiwań Google lub Zakupów Google. Warto wspomnieć również o dodatkowych funkcjach takich jak: Opinie konsumenckie Google, Oceny produktów czy też Promocje, które w dużym stopniu wpływają na atrakcyjność reklam. 

I to by było na tyle. Bardzo dziękuje, bo jeśli czytasz ten akapit, to znaczy, że przebrnąłeś/aś przez cały przewodnik. Pokrótce opisałam co i jak, ale w przypadku, gdyby coś okazało się zbyt skomplikowane, to śmiało pisz, albo dzwoń – z chęcią pomogę 🙂  

Artykuł polecany dla Ciebie – “Reklamy w sieci wyszukiwania – pierwsze kroki”

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?