Rynek e-commerce nieustannie się zmienia. W samym 2021 roku 77% użytkowników korzystających z sieci w celach zakupowych dokonało chociaż jednej transakcji zakupowej. Dla 13% Internet jest pierwszym kanałem poszukiwania i kupna produktów (źr. Raport Gemius Polska). Świadczy to przede wszystkich o zmianach w zachowaniach konsumenckich. Dlatego też firmy, wychodząc temu naprzeciw, szukają nowych kanałów sprzedaży. Allegro zdominowało rynek e-commerce w ostatnich latach i idąc za ciosem, wprowadziło na rynek marketingu nową formę reklamy. Jest nią Allegro Ads.
Czym jest Allegro Ads?
Allegro Ads to panel reklamowy, w którym Sprzedający mogą dodatkowo promować swoje oferty Allegro. Tworząc pierwszą kampanię samodzielnie ustawiasz budżet, wybierasz produkty, które chcesz reklamować oraz miejsca, w których chcesz się wyświetlać. Prosto i łatwo skonstruowany panel pozwala w przejrzysty sposób zarządzać kampaniami i zawartymi w nich grupami reklam. Allegro Ads umożliwia monitorowanie podstawowych statystyk, takich jak:
- liczba kliknięć
- liczba wyświetleń
- CTR
- średnie CPC
- suma kosztów brutto
- zwrot z inwestycji
- łączna liczba ofert, które są obserwowane bądź zostały dodane do koszyka
- łączna liczba sprzedaży
- łączna wartość sprzedaży brutto
W Allegro Ads, podobnie zresztą jak w przypadku Google Ads, rozliczenie następuje w modelu, w którym płacisz jedynie za kliknięcia w reklamę, a nie jej wyświetlenie. Oferta będzie pokazywać się w najbardziej widocznych miejscach w Allegro, a co najważniejsze – za sprawą podziału na różne rodzaje kampanii – Sprzedający są w stanie dotrzeć do potencjalnych klientów na każdym etapie ich ścieżki zakupowej.
Jak dotrzeć z ofertą do klientów na ich ścieżce zakupowej?
W przypadku Allegro Ads mamy do wyboru trzy rodzaje kampanii:
oferty sponsorowane -> reklamy wyświetlają się sytuacyjnie, czyli w odpowiedzi na wskazane słowo kluczowe i w momencie odpowiednim, by zainteresować użytkownika ofertą. Reklama pokazuje się w wynikach wyszukiwania na listingu Allegro jako pierwsza pozycja. Dzięki temu Twoja oferta wyświetla się przed konkurencją. Ponadto reklama znajdzie się w lewej kolumnie, zaraz przy wyszukiwanych rezultatach oraz na stronie ofertowej.
reklama graficzna -> ta forma kampanii działa przede wszystkim na świadomość i rozpoznawalność marki. Reklama może wyświetlać się na stronie głównej Allegro, nad oraz pod listą wyszukiwań, u dołu strony ofertowej pod sekcją “Sprzedający” oraz w przypadku reklamy szablonowej – po lewej stronie wyników wyszukiwania.
W tym przypadku, w formie graficznej, możesz promować swój brand, grupę ofert czy też kategorie produktów, bądź po prostu jeden artykuł. Rozliczenie następuje w modelu CPM, czyli za 1000 odsłon. Ale to, co najprzyjemniejsze w przypadku tej formy kampanii, to reklamy wyświetlające się na podstawie historii wyszukiwań, przypisanych zainteresowań do danego użytkownika oraz oczywiście wskazanych przez Ciebie kategorii i słów kluczowych. Daje nam to poczucie, iż reklamy wyświetlają się odpowiednim osobom, czyli Twoim potencjalnym klientom, ale również tym, którzy nie podjęli jeszcze decyzji zakupowej.
sieć reklamowa -> tutaj mamy możliwość przedstawienia swoich ofert na zewnętrznych portalach, takich jak Facebook i Google. I o ile w przypadku Facebook Ads dotrzesz do klientów, którzy widzieli już Twoje produkty, ale nie dokonali zakupu, o tyle w Google Ads masz możliwość pozyskania zupełnie nowej grupy odbiorców. Obie te formy stwarzają dodatkowe momenty sprzedażowe, a ponadto są kolejnymi punktami stycznymi dla poszczególnych ścieżek zakupowych. Niestety wiążę się to również z dodatkowymi obostrzeniami, gdyż każdy z serwisów posiada swoje wewnętrzne zasady reklamowe, które niosą za sobą sporo ograniczeń w przypadku określonych produktów. Dlatego przed rozpoczęciem kampanii kierowanej na zewnętrzne portale warto zapoznać się z ich regulaminami -> FB, GA.
Za sprawą nieustannie rozwijających się platform marketplace, firmy, które chcą nadążyć za trendami, ale przede wszystkim za swoją konkurencją, w tym momencie nie tylko muszą skupić się na przejrzystej i dobrej ofercie, ale również, co ważne – na odpowiedniej strategii marketingowej. Analiza danych, odpowiednia optymalizacja kampanii, określenie budżetów, stawek CPC, raporty, nieustanne doskonalenie ofert… jeśli czytając to przechodzą Cię dreszcze i nie wiesz gdzie uciec, daj znać. Ja z chęcią zdejmę z Ciebie to brzemię i za sprawą Allegro Ads rozreklamuję Twoją markę.
Artykuł polecany dla Ciebie – “Reklamy w sieci wyszukiwania – pierwsze kroki”