Sposoby-na-zwiększenie-zasięgów-na-instagramie_1313x579

Sposoby na zwiększenie zasięgów na Instagramie

Z mojego poprzedniego artykułu dowiedział_ś się najważniejszych informacji o Instagramie, jeśli jeszcze go nie czytał_ś, zapraszam do lektury: https://digone.pl/co-powinienes-wiedziec-o-instagramie/.

Czy wiesz, że ponad 50% użytkowników instagrama obserwuje firmowe konta? Jak wobec tego przyciągnąć użytkowników na nasz profil i zwiększyć jego zasięgi? Niestety nie ma na to magicznej formuły,  wiele czynników wpływa na to, do kogo i w jakiej skali dotrzemy z naszym komunikatem. Aby zmaksymalizować wyniki, przedstawię Ci moje sposoby na zwiększenie zasięgów na Instagramie.

Algorytm Instagrama

Instagram ze względu na szybki rozwój serwisu i ilość publikowanych treści, musiał wprowadzić pewne zmiany w swoim algorytmie, np. wybiera zdjęcia o wysokim wskaźniku zaangażowania i wyświetla je jako pierwsze na stronie głównej. Aktualizacja  algorytmu spowodowała spadek zasięgu organicznego, czyli tego nie wspomaganego płatną reklamą. Efektem jest spadek organicznych współczynników konwersji, zwłaszcza w przypadku profili o niewielkiej liczbie obserwujących. Powiedzmy to sobie wprost – algorytm się nie zmieni, jedynym wyjściem jest nauczenie się, jak wykorzystywać go na naszą korzyść. 

Poznaj 3 kluczowe czynniki wpływające podczas wyświetlania postów na Instagramie:

  1. Czas publikacji

Po aktualizacji w 2018 roku, Instagram zapewnia większą szansę wyświetleń nowszych postów. Mimo to, okazuje się, że czas publikacji też ma znaczenie. Szanse na wysoki zasięg organiczny rosną, gdy więcej ludzi przesiaduje na Instagramie. Twoi obserwatorzy mogą również przyzwyczaić się do wybranej przez Ciebie pory publikacji postów.

  1. Relacje z obserwatorami

Relacja między Tobą a Twoimi obserwatorami jest analizowana przez algorytm Instagrama. Im częściej dana osoba komentuje i lajkuje Twoje posty, tym wyżej i szybciej wyświetlają mu się Twoje nowe publikacje. Według Instagrama lepiej mieć stałe zaangażowanie, nawet jeśli nie jest bardzo wysokie, niż mieć tylko kilka postów z większą liczbą lajków lub komentarzy.

  1. Zainteresowanie grupy docelowej

Wspominałam już w poprzednim artykule, że Instagram to medium stawiające na wizualny przekaz. Warto więc zadbać o ładne grafiki, a także ciekawe opisy, które zainteresują i zatrzymają nowych obserwatorów na dłużej. Daj się polubić! 🙂

Zasięg na Instagramie

W mediach społecznościowych zasięg to liczba osób, do których dotarły Twoje treści.

Dzielimy go na:

  1. Organiczny – (w tym wirusowy) jest to zasięg, który osiągasz dzięki hasztagom, estetycznym zdjęciom i ciekawym treściom, zasięg, którego nie kupujesz.
  2. Nieorganiczny – czyli taki zasięg, który zdobyliśmy dzięki płatnym reklamom.

Oczywiście zasięg płatny jest dużo lepszy w działaniach nastawionych na określone konwersje, dzięki możliwości precyzyjnego targetowania i wyboru konkretnych celów reklamowych.

Jak zwiększyć zasięg na Instagramie?

Przechodzimy  do meritum mojego artykułu 🙂 Poznaj moje sposoby na zwiększenie zasięgów na Instagramie, aby docierać do możliwie najszerszego grona odbiorców 🙂

  1. Hasztagi

Nie wyobrażam sobie posta bądź rolki bez dobrze dobranych hasztagów 🙂 Pomagają one odkrywać treści, ale również analizować skuteczność publikacji. 

Aktualnie w poście możesz zamieścić do 30 hasztagów. Nie musimy wykorzystywać wszystkich, ważne by dobrze opisywały treść i tematykę wpisu. W zależności od konta i branży można podzielić je na:

  • branżowe (np. #moda #sklepodzieżowy #modnapani)
  • ogólne (np. #jesień #gotowanie #matkapolka)

Korzystanie z dobrze dobranych hasztagów pomoże Ci zwiększyć zasięg organiczny na Instagramie, a finalnie zdobyć nowych obserwujących.

  1. Rolki – Reelsy

Również są oparte o algorytm. Ważna jest tu regularność oraz dobór odpowiednich hasztagów. Ostatnio przeczytałam, że codzienne wstawanie rolek przez miesiąc wpływa pozytywnie na działanie algorytmu, dzięki czemu trafiamy do zdecydowanie większej grupy odbiorców, którzy jeszcze nas nie obserwują. Do Reelsów wybieraj muzykę, która jest już viralem albo ma ogromne szanse, by nim zostać.

Więcej informacji o tej funkcji Instagrama znajdziesz w moim poprzednim artykule.

  1. Czas

Jak już wcześniej wspomniałam, czas odgrywa ogromną rolę. Im więcej polubień i komentarzy osiągniemy bezpośrednio po publikacji posta, tym większa szansa, że będzie jeszcze wyżej w feedzie i dotrze do szerszego grona użytkowników. 

  1. Interakcje 

Nie ma związku w społeczeństwie, jeśli nie zachodzą interakcje. Dobrą praktyką jest jak najszybsze odpowiadanie na wiadomości, komentarze oraz oznaczenia. Angażuj też w treści swoich obserwatorów, którzy zapewne docenią, że marka również ich obserwuje i odpowiada na ich posty lub rolki. Negatywne komentarze dają nam szansę na poznanie wad produktu lub usługi oraz tego, jak postrzegani jesteśmy, przez odbiorców dlatego nie chowaj głowy w piasek i potraktuj je jako impuls do ulepszenia swojej działalności.

  1. Zaangażowanie odbiorców

Pamiętaj, że InstaStories dają wiele możliwości, jak np. tworzenie ankiet, zostawienia okienka na pytania czy np. reakcji na publikowane treści. Są to elementy, które angażują Twoich followersów, dają szansę się poznać i dowiedzieć się więcej o swoich odbiorcach! 🙂

  1. Geolokalizacja

Są też tacy użytkownicy, którzy nie korzystają tak chętnie z hasztagów i wyszukują treści i profile poprzez geolokalizację. Może się wtedy wytworzyć lokalna więź i przywiązanie do rodzimej marki.

  1.  Influencerzy

Sa jak Ninja 🥷 Pomogą Ci znaleźć nowych odbiorców, pomogą zdobyć leady, podniosą świadomość marki i poręczą Twoje usługi lub/i produkty. Zazwyczaj nie jest to najtańsza forma pozyskiwania zasięgów, ale jak widać powyżej, plusów jest  naprawdę sporo 😉

  1. Instagram ADS

Chciałam przedstawić Ci raczej bezpłatne formy zdobywania zasięgów, ale warto pochylić się nad Instagram ADS. Wybierz post, starannie dobierz odbiorców i zobacz jakie efekty przyniesie płatna reklama. 

  1. Konkursy

Zorganizuj na swoim profilu konkurs/rozdanie (koniecznie z dobrze skonstruowanym regulaminem). Wykorzystaj hasztagi, aby dać sobie szansę na zdobycie zasięgu organicznego a potem pod promuj go przy użyciu Instagram ADS. Zadanie konkursowe oraz nagroda muszą zachęcać do uczestnictwa w nim. W czasie trwania konkursu dodawaj posty, reelsy i stories, aby nowi obserwujący lepiej Cię poznali i zbudowali z Tobą więź. 

Czego unikać?

Zdecydowanie nie polecam kupowania lajków i obserwujących. Algorytm jest wyczulony na podobne działania i może ograniczyć widoczność Twojego konta, bądź całkowicie je zablokować. Poza tym, szansa na to, że kupione konta są prawdziwe, a nie fikcyjne oraz, że trafi się wśród nich grupa docelowa zainteresowana faktycznie ofertą jest bardzo mała. 

Nie korzystaj z hasztagów takich jak: #F4F, #L4L, #likeforlike, itp.

Podsumowując

Algorytm Instagrama jest “żywym organizmem” nieustannie rozwijającym się. Cel jest prosty, zainteresować użytkownika tak, aby jak najwięcej czasu poświęcił Instagramowi. Wiadomo nie od dziś, że to medium (jak i inne) utrzymuje się z płatnych reklam, więc warto tworzyć dobre treści, używać hasztagów i promować posty. 

Jeśli chciałbyś skorzystać ze wsparcia doświadczonych marketerów, nasz zespół poleca się do prowadzenia kont na Instagramie, Facebooku i innych portalach.

Artykuł polecany dla Ciebie – “Jak organizować konkursy zgodne z regulaminem Facebooka?”

Udostępnij ten wpis

Share on facebook
Share on google
Share on twitter
Share on linkedin
Share on pinterest
Share on print
Share on email

Masz dla nas projekt?