Company Page_1313x579px

Jak i o czym pisać posty na Company Page LinkedIn?

LinkedIn to największa na świecie sieć społecznościowa B2B zrzeszająca specjalistów z różnych branż. Już ponad 850 milionów użytkowników oraz 58 milionów firm (dane z 2022 roku) stało się częścią tej globalnej platformy. Według LinkedIn ich tempo wzrostu wynosi dwóch nowych członków dołączających na sekundę. 

Dlaczego warto założyć Company Page (stronę firmową) na LinkedIn?

Jeśli zastanawiasz się, czy warto założyć Company Page i dołączyć do tej sieci społecznościowej, to mam nadzieję, że ten artykuł rozwieje Twoje wszelkie wątpliwości. Konfiguracja strony firmowej na LinkedIn jest bardzo prosta. Zajrzyj do mojego poprzedniego wpisu, a przeprowadzę Cię przez ten proces krok po kroku – KLIK

Korzyści płynących z obecności firmy na LinkedIn jest wiele. Postaram się pokrótce wymienić najważniejsze:

  • budowanie świadomości marki,
  • wymiana informacji branżowych,
  • pozycjonowanie brandu w sieci,
  • pozyskiwanie klientów i kontrahentów,
  • możliwość zaprezentowania oferty firmy w grupie docelowej B2B,
  • umieszczanie artykułów – kreowanie firmy, jako eksperta w branży,
  • prowadzenie rekrutacji – pozyskiwanie nowych pracowników o sprawdzonych kwalifikacjach,
  • prowadzenie kampanii płatnych (mniejsza konkurencja niż w Meta Ads).

Tak jak widzisz, zalet obecności na LinkedIn jest wiele. Czy jednak wszystkie profile firmowe osiągają sukces? Jak prowadzić konto firmowe, żeby publikowane treści trafiały do odpowiednich osób? Odpowiedzi na te pytania znajdziesz poniżej.

Jak i o czym pisać na LinkedIn?

Chcąc dowiedzieć się jakie treści powinieneś publikować na Company Page, najpierw musisz określić grupę docelową marki. W tworzeniu persony marketingowej może Ci pomóc ten artykuł – KLIK. Jeśli wiesz już wszystko o swoich przyszłych odbiorach możesz przejść do punktu drugiego, czyli poznania algorytmu LinkedIn. 

Jak działa algorytm?

LinkedIn dopasowuje wyświetlane treści do użytkownika. Algorytm bierze pod uwagę:

  1. To kim jest użytkownik  – gdzie pracuje, jakie są jego umiejętności, które strony obserwuje, jakie stanowisko zajmuje, itp.
  2. Treści – ile razy aktualność została wyświetlona (czy jest ciekawa), ile otrzymała poleceń, kto został w niej oznaczony, w jakim języku została napisana, itp.

Rozpoczynając publikację na tej platformie, musisz pamiętać, że jej specyfikacja znacząco różni się od Facebooka, Instagrama czy Tik Toka. Na LinkedIn firma powinna wcielać się w rolę eksperta branży, dzielić się ważnymi informacjami, publikować treści biznesowe. Kotki, pieski i zdjęcia z wakacji prezesa raczej są rzadkością 😉

O czym pisać? 

Każda branża jest inna. Treści powinny być dopasowane do marki, natomiast jest kilka uniwersalnych tematów/pomysłów, które możesz wykorzystać w komunikacji:

  • możesz umieszczać odnośniki do branżowych artykułów (napisanych na blogu firmy lub na portalach zewnętrznych),
  • dziel się z obserwującymi fotorelacjami z eventów lub z wydarzeń branżowych,
  • jeśli Twoja firma prowadzi szkolenia/webinary, wspomnij o tym w poście,
  • dziel się nowinkami z branży,
  • zaprezentuj swoją ofertę,
  • przedstaw zespół – za każdą firmą stoją ludzie!
  • Twoja firma lubi pomagać, prowadzicie liczne akcje CSR, napisz o tym post, koniecznie!
  • publikuj merytoryczne artykuły wewnątrz LinkedIn.

Jak pisać? 

Używaj języka branżowego, niech Twoje treści będą merytoryczne i eksperckie. Nie przesadzaj z liczbą emotikonów (to nie Facebook). Staraj się używać treści długoformatowych o średniej długości 1500-2000 słów. Baw się formatami, do dyspozycji masz:

  • zdjęcie statyczne,
  • video,
  • sam tekst,
  • ankietę,
  • wydarzenie,
  • artykuł.

Pamiętaj o hasztagach! W ustawieniach profilu możesz wybrać trzy “#” określające markę, jednak w treści postów jesteś w stanie umieścić ich znacznie więcej. Ważne, aby były dopasowane do tematu publikacji i do profilu Twojej działalności. 

Ciekawą opcją, na którą powinieneś zwrócić uwagę są wydarzenia. Możesz wykorzystać funkcję LinkedIn Events, która ułatwia organizowanie wydarzeń online i offline. Jako członek LinkedIn, możesz utworzyć Wydarzenie, dodać szczegóły dotyczące tematu i planu podróży oraz zaprosić innych członków do przyłączenia się. Możesz utworzyć wydarzenie z poziomu Company Page, której jesteś administratorem.

Mam nadzieję, że po przeczytaniu tego artykułu już wiesz, że Company Page to doskonałe narzędzie do promocji firmy. Jeśli nie masz czasu na prowadzenie swojej strony firmowej na LinkedIn, to oddaj ją w ręce specjalisty. Skontaktuj się z nami przez formularz kontaktowy lub telefonicznie. Jesteśmy do usług! 

Artykuł polecany dla Ciebie – Jak budować świadomość marki w Internecie?

Udostępnij ten wpis

Masz dla nas projekt?

Bezpłatna wycena

Chcesz poprawić sprzedaż swoich usług i produktów? Umów się na niezobowiązującą konsultację i otrzymaj darmową wycenę.